• jos_zwa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-04-2019

jos_zwa

Flying Dutchman

Topicstarter
Ik heb een probleem:

Ik heb sindskort een nokia6510. Een heel mooi dingetje maar ik heb 1 probleem:

Situatie:

persoon a heet even JAN.

Jan staat in mijn simkaart genoteerd, maar als hij mij belt dan staat er niet JAN op het display als ik wil opnemen maar b.v. +31612345678 het nummer komt dus goed door van die persoon maar niet de naam. het maakt niet uit of ik het nummer met +316 of gewoon 06 in mijn simkaart staat. Soms staat de naam er wel en soms alleen het nummer. Ik heb ook al een paar personen gehad waarbij de naam er dus altijd staat, maar sommige dus ook weer niet.

Ik heb een debitel abbo met O2 maar dat heeft er verder denk ik nix mee te maken.

iemand ?

[ Voor 1% gewijzigd door Xandrios op 11-01-2003 22:17 ]

Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-03 23:40
Ik neem aan dat dat nummer niet klopt, maar ik heb het "voor het geval dat" maar direct even voor je veranderd. Scheelt weer ongewenste telefoontjes enzo ;)

Verwijderd

Dit viel mij eigenlijk ook op,ik heb een o2 abbo met een nokia3510.Een persoon die in mijn lijst stond belde en ik zag zijn nummer i.p.v. zijn naam.Denk zal wel eenx zo zijn maar jij hebt dit dus ook.

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

Topicstarter
Verwijderd schreef op 11 January 2003 @ 22:17:
Dit viel mij eigenlijk ook op,ik heb een o2 abbo met een nokia3510.Een persoon die in mijn lijst stond belde en ik zag zijn nummer i.p.v. zijn naam.Denk zal wel eenx zo zijn maar jij hebt dit dus ook.
ja het is heel vaag. maar zou het aan o2 liggen denk je dan ? het lijkt mij eerder iets in de telefoon.

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Dit ligt niet aan O2. Ik heb een 6210 en het maakt niet uit of er 06 of +316 aan het begin staat. Overigens ben ik overgestapt naar KPN en ook daar gaat het goed.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Verwijderd

Ik denk toch wel dat dit netwerk afhankelijk kan zijn uit mijn eigen ervaringen met nokia 8210. In NL werkte gewoon alles naar behoren, dus als iemand belt staat er gewoon op mijn scherm wie er belt met naam en al of er stond "privé" inplaats van het nummer maar in Turkije kreeg ik als ik gebeld werd pcies hetzelfde tekst te zien, het verschil was dat het deze keer in vetgedrukte tekens stond en dat alle andere info zoals batterij tekens / netwerk ontvangst en opties enz. niet meer op mijn scherm stonden OF er stond alleen "OPROEP" midden in het scherm en verder niks.

Dus dat het aan de netwerk kan zitten is zeker niet uittesluiten.

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:29

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Hum...

Nokia software fouten?

Vast wel

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

Topicstarter
het is echt heeeel vaag. ik heb dus 1 persoon waar ik dus nooit de naam bij krijg. maar alleen het nummer. ik haal net even de sim kaart en dus ook batterij eruit. er weer opnieuw ingedaan en raad eens ? nu verschijnt ineens de naam :S

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:00

Korakal

Up up up!

Kan het zijn dat het nummer van de persoon in kwestie 2 of meer keren in het telefoonboek staat? Bijvoorbeeld hangend als 2e nummer aan een bestaande naam én nog een keer apart.
Dan weet de software niet welke van de 2 namen 'ie moet weergeven en laat 'ie alleen het nummer zien.

• Dirtbiter
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-03 13:11
Dat klopt inderdaad korakal, dat heb ik dus ook. Ik heb een 6510 en als je een nummer er meerdere keren in hebt staan, kan ie niet kiezen en geeft ie het nummer.

Verder met 1 naam per nummer is er geen probleem. Werkt perfect. Dutchtone abo.

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

Topicstarter
nee ik heb gewoon 1 nummer per naam

• Korakal

Korakal

Up up up!

jos_zwa schreef op 12 januari 2003 @ 10:46:
nee ik heb gewoon 1 nummer per naam
OK, maar dan nog kan het zijn dat het nummer bijvoorbeeld zowel op de SIM als in het telefoongeheugen staat... check dat eens?

Verwijderd

Ik heb het volgende probleem gehad met mijn Nokia 6510. Ik had mijn 6510 in mei/juni 2 maanden. Alles ging perfect. Ik had op dat moment zo'n 80 mensen in mijn telefoonlijst. Op een dag pak ik mijn telefoon, ik schrijf een SMSje en op het moment dat ik het SMSje wil versturen valt mijn telefoon uit. Vreemd dacht ik. Maar ja, ik zet mijn telefoon weer aan, zijn de nummers uit mijn telefoonboek verdwenen (zowel op de SIM als op het geheugen van de telefoon zelf), mijn kalendernotities zijn weg, mijn highscores van Snake II zijn weg, mijn SMSjes zijn weg, mijn beltonen zijn weg. *GVD :( * Ik alles weer opnieuw instellen, alle nummers weer toevoegen. Helaas had ik niet van iedereen het nummer opgeschreven, zoals die van mijn nichtje. Mijn nichtje stond eind juni dus niet in mijn telefoonboek. Toen belde ze mij en ik zag gewoon haar naam staan :? Terwijl ze dus niet in mijn telefoonboek staat. Ook zijn de data waar een kalendernotitie stond niet meer te gebruiken. Dus ik kon niet opnieuw verjaardagen toevoegen omdat daar ooit al een notitie heeft gestaan.

Ik naar de dichtstbijzijnde Nokia dealer, nieuwe update, mijn Nokia werkte weer prima. Alleen valt het toestel 1 keer per maand zomaar uit (steeds weer bij dat SMSje versturen) maar dan (gelukkig) zonder gevolgen.

• Norckon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-02 23:21
Hmz, vaag.. Een 6510 heh, heeft die eigen geheugen voor namen?

Ik heb namelijk bij een Siemens C45 een keer gezien dat ie smsjes op de SIM-kaart met met namen van de zenders weergaf in de lijst, maar smsjes in de telefoon zelf met de nummers, ook al stond dat nummer wel in de telefoonlijst.. (snappie?) Beetje vaag en waarschijnlijk gewoon dom foutje van de programmeur(s).

Kweet zo niet wat de nieuwste software versie is voor jou toestel maar misschien even langs een Service Point om te laten updaten, je weet maar nooit.

Verwijderd

Hoe kan je ook alweer je softwareversie bekijken?

• Korakal

Korakal

Up up up!

Norckon schreef op 12 January 2003 @ 11:35:
Hmz, vaag.. Een 6510 heh, heeft die eigen geheugen voor namen?
Yep, 500 namen/nrs met meerdere nummers per naam... dynamisch geheugen.
Selecteer óf alleen SIM-geheugen, óf alleen telefoongeheugen, óf beiden. Check dat maar eens.

• Korakal

Korakal

Up up up!

Verwijderd schreef op 12 januari 2003 @ 11:37:
Hoe kan je ook alweer je softwareversie bekijken?
*#0000#

Verwijderd

Hmm, als ik die code intoets krijg ik dit:

V 04.06
18-06-02
NPM-9
(c) NMP.

18 juni dus... Is het verstandig om je telefoon eens in de zoveel tijd te voorzien van een nieuwe update? Weet iemand wat de nieuwste update is?

• Korakal

Korakal

Up up up!

Verwijderd schreef op 12 January 2003 @ 11:42:

V 04.06
18-06-02
NPM-9
(c) NMP.

18 juni dus... Is het verstandig om je telefoon eens in de zoveel tijd te voorzien van een nieuwe update? Weet iemand wat de nieuwste update is?
Wat de nieuwste SW versie is kan ik je niet vertellen, maar dat 'regelmatig updaten' denkt Nokia wel iets anders over. Die doen dat alleen als je 'm met een concreet probleem bij ze inlevert, en ook alleen binnen de fabrieksgarantie. Daarbij duurt het vaak een aantal weken voor je je telefoon terug hebt, dus of dat nou echt zo'n leuk iets is om regelmatig te doen....

Verwijderd

Korakal schreef op 12 January 2003 @ 11:52:
[...]

Wat de nieuwste SW versie is kan ik je niet vertellen, maar dat 'regelmatig updaten' denkt Nokia wel iets anders over. Die doen dat alleen als je 'm met een concreet probleem bij ze inlevert, en ook alleen binnen de fabrieksgarantie. Daarbij duurt het vaak een aantal weken voor je je telefoon terug hebt, dus of dat nou echt zo'n leuk iets is om regelmatig te doen....
:)

Ik woon in Alkmaar, dus ik breng hem langs bij TBA. Die doen gewoon de softwareupdates daar. Je kan je toestel dan ook weer naar 2 dagen ophalen (als je een beetje mazzel hebt). Ook met het vrouwtje achter de balie heb ik dikke vrienden gemaakt :) Werk namelijk bij haar ISP en heb een storing voor haar opgelost.

• Korakal

Korakal

Up up up!

Verwijderd schreef op 12 januari 2003 @ 11:57:
[...]

:)

Ik woon in Alkmaar, dus ik breng hem langs bij TBA. Die doen gewoon de softwareupdates daar. Je kan je toestel dan ook weer naar 2 dagen ophalen (als je een beetje mazzel hebt). Ook met het vrouwtje achter de balie heb ik dikke vrienden gemaakt :) Werk namelijk bij haar ISP en heb een storing voor haar opgelost.
Hum... dan zou ik 'm zonder twijfel wegbrengen als ik jouw probleem zo zie :)

Verwijderd

In het boekje van de Nokia 6150 (die ik ook heb) staat dat alleen de laatste 7 cijfers gebruikt worden om een naam bij te zoeken. Als je twee namen in je telefoonboek/op je SIM hebt staan die een telefoonnummer waarbij de laatste 7 cijfers gelijk zijn, komt inderdaad alleen het cijfer in beeld, en niet de naam, omdat de telefoon niet weet wie te kiezen.
Zoek dus gewoon even na of je twee nagenoeg dezelfde nummers hebt (bijvoorbeeld zoals bij mij het geval was alleen de voornaam met nummer, en de voornaam plus eerste letter van de achternaam, beide met hetzelde nummer)

-Edit- Duh, zie nu pas dat het over een 6510 gaat, en niet over een 6150. 8)7 Maargoed, waarschijnlijk komt het toch wel ongeveer op het zelfde neer...

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2003 13:25 . Reden: 6510 <> 6150 ]

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06-2025
Ik heb ook een 6510, maar hoe kan ik nu zien dan welke software het nieuwst is voor deze telefoon?

Want volgens mij heeft die van mij software problemen!
En er is net een NOKIA -servicepoint geopend bij ons..... :)

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 januari 2003 @ 12:09:
In het boekje van de Nokia 6150 (die ik ook heb) staat dat alleen de laatste 7 cijfers gebruikt worden om een naam bij te zoeken. Als je twee namen in je telefoonboek/op je SIM hebt staan die een telefoonnummer waarbij de laatste 7 cijfers gelijk zijn, komt inderdaad alleen het cijfer in beeld, en niet de naam, omdat de telefoon niet weet wie te kiezen.
Zoek dus gewoon even na of je twee nagenoeg dezelfde nummers hebt (bijvoorbeeld zoals bij mij het geval was alleen de voornaam met nummer, en de voornaam plus eerste letter van de achternaam, beide met hetzelde nummer)
dat is idd wel vaag ja. maar ik heb de ene keer wel de naam in beeld en de andere keer niet. ik heb dus gisteren de SIM eruit gehaadl en er weer ingedaan en tot nu toe is alles goed. alles werkt nu weer. maar voor hoelang.

ik heb geen nummers in telefoon geheugen staan.

misschien ook maar eens even een nieuwe software versie op laten zetten

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

Topicstarter
verder nog iemand suggesties ?

[ Voor 4% gewijzigd door jos_zwa op 12-01-2003 23:15 ]

• epoman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
het is echt heeeel vaag. ik heb dus 1 persoon waar ik dus nooit de naam bij krijg. maar alleen het nummer. ik haal net even de sim kaart en dus ook batterij eruit. er weer opnieuw ingedaan en raad eens ? nu verschijnt ineens de naam :S
Met andere woorden: Het Probleem is opgelost?

Wanneer iemand een probleem heeft met een Nokia (vreemde tekens op het scherm, foutjes zoals waarover dit topic gaat, andere vage dingen die 'ineens' de kop op steken), altijd eerst even de stroom eraf halen. Sommige mensen laten die apparaten echt maandenlang aanstaan, en sommige software kan daar dus niet zo best mee overweg... Nu heeft deze persoon het toestel nog niet zo lang in bezit, maar Nokia was al nooit zo sterk met software.
FF je telefoon rebooten, desnoods de batterij eraf halen wanneer 'ie nog aan staat, en opnieuw aanzetten.

Die slechte nummerweergave kan ook tot stand komen door probleempjes tussen de netwerken van verschillende providers, daar zou je O2 natuurlijk wel even naar kunnen vragen. Klantenservice bellen dus.

• SpeedBart
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-03 11:15

SpeedBart

Futurama 0wnage

Verwijderd schreef op 12 januari 2003 @ 11:42:

V 04.06
18-06-02
NPM-9
(c) NMP.

De nieuwste software is 4.12
http://www.thony.xtr.at/dd69/dct4/6510_NPM-9/4.12/

Deze moet je laten updaten door een NSP, als het goed is doen ze dit kosteloos.

Bite my shiny metal ass!! 6000wp platdak z, zo brabant 14x longi Solar 365 icm 5000XE growatt

• dodge_911
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

dodge_911

test wel &#039;ns wat

(overleden)
SpeedBart schreef op 13 January 2003 @ 16:06:
[...]

http://www.mwiacek.com/english/gsm/firmware/firmware.htm
Hier vind je meer informatie betreffende de verschillende bugs en firmware-updates...

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

Topicstarter
thnx guys. de batterij heb ik er idd uitgehaald.. alles werkt gewoon weer :D

Verwijderd

SpeedBart schreef op 13 January 2003 @ 16:06:
[...]

Ja, zolang het binnen het jaar garantie valt wel. Thnx voor de info, ik laat mijn telefoon even updaten.
Pagina: 1