Ik heb nix kunnen vinden via de search, in ieder geval nix wat voor mij interessant is. Ik heb dus een diskettestation dat het opeens niet meer doet. Sinds ik de computer opnieuw heb geinstaleerd (windows 98) zegt hij of ik hem moet formatteren. Echt alle kabels zitten goed want voor die install werkte hij wel. Ik heb ook de kabels al gecheckt.
Probeer eens een andere diskette. Die melding geeft hij dus ook als een diskette de geest gegeven heeft.
Cycling champions are heroes pedalling in another world - Edward C.
Check je bios eens, anders is hij echt defect.
Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn
Nee hij heeft het alleen bij lege diskette's die al geformateerd zijn. Ik wil dit weghebben want mijn vader werkt nog veel met diskette's en hij weet niet zoveel van computers.
Waarmee zijn die diskettes dan geformateerd geweest ? (Met welk OS)?
Ik pas in mijn jas. Mijn jas past in mijn tas. Dus ik pas in mijn tas.
Als je deze diskettes in een andere PC doet, krijg je dan dezelfde melding. Als dat niet zo is dan verwacht ik dat je floppy-drive technisch knock-out is (kapot).
Ik pas in mijn jas. Mijn jas past in mijn tas. Dus ik pas in mijn tas.
Ik heb dit vroeger ook wel eens gehad maar dan lag het aan de verkeerde opties die aanstonden in windows. Alleen weet ik niet waar die opties zitten.
Voor zover je floppydrive instellingen heeft staan die volgens mij toch echt bij je floppydrive in apparaatbeheer...Verwijderd schreef op 11 January 2003 @ 22:17:
Ik heb dit vroeger ook wel eens gehad maar dan lag het aan de verkeerde opties die aanstonden in windows. Alleen weet ik niet waar die opties zitten.
Verstuurd vanaf mijn Computer®
Staat hij in je bios ook als 3.5" 1.44MB disk, of als iets anders.
staat er niet toevallig ergens 'swap drives' aan in de bios (kan bij sommige zijn).
staat er niet toevallig ergens 'swap drives' aan in de bios (kan bij sommige zijn).
Kijk in je bios....en check ff de grootte van de opslagcapaciteit NADAT je zo`n diskette es formatteerd....ik had hetzelfde toen bleek dat ie in het bios als een 1.20 mb diskdrive werd gezien....ff veranderd...alles deed het weer
(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A
Heb je het probleem ook met dezelfde diskette's in een andere diskdrive?
Blog (Linux-related)
Verwijderd
Geeft hij aan dat de diskette geformateerd moet worden die je erin doet? Terwijl die diskettes al geformateerd waren?
Ik had dat zelf ook een keer, maar dat was niet na het installeren van windows, maar nadat ik er perongeluk een beschadigde flop erin had gedaan.
Bij mij was de oplossing het operen van het diskettestation, ik had de lees/schrijfkoppen weer schoon gemaakt, en hij deed het weer.
Ik had dat zelf ook een keer, maar dat was niet na het installeren van windows, maar nadat ik er perongeluk een beschadigde flop erin had gedaan.
Bij mij was de oplossing het operen van het diskettestation, ik had de lees/schrijfkoppen weer schoon gemaakt, en hij deed het weer.
Pagina: 1