Toon posts:

[WinXP] afsluiten van de pc *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik weet het even niet meer als ik mijn p3 afsluit met win xp krijg ik uiteindelijk het scherm
u kunt nu u computeur uitzetten en hij gaat niet vanzelf uit.
is dit moederbord afhankelijk of is dat een windows instelling??

het betreft een msi 6309 moederbord

• insanity-
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-08-2025

insanity-

Elite

quote:

Solution for power down/system shutdown
Many people have been having problems with their system not automatically closing down when they 'turn off' their PC. This is because of the APM setting which is not enabled. To enable it, right click on my computer goto properties select hardware and click device mangager.
Click view and then on show hidden devices. You should see the NT ATM / Legacy Interface mode with a red cross on it. Double click it and on the screen that appears at the bottom choose enable from the drop down menu.

Your PC should now automatically switch off completely on shutdown.

Succes! :)

Ohja, lees ook dit even:
http://forums.breekpunt.nl/forum/topic.asp?TOPIC_ID=1596

[ Voor 8% gewijzigd door insanity- op 11-01-2003 21:55 ]

Cycling champions are heroes pedalling in another world - Edward C.

Verwijderd

Je topictitel is niet volgens de Windows Operated Systems - Policy - Updated 4-10, wij zien daarin graag het OS tussen [] staan. Maar dit is al heel vaak voorbij gekomen, ga ook eens zoeken met de Omega search naar WinXP computer uitschakelen afsluiten

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 January 2003 @ 21:50:
ik weet het even niet meer als ik mijn p3 afsluit met win xp krijg ik uiteindelijk het scherm
u kunt nu u computeur uitzetten en hij gaat niet vanzelf uit.
is dit moederbord afhankelijk of is dat een windows instelling??

het betreft een msi 6309 moederbord
Afbeeldingslocatie: http://atilb556.speed.planet.nl/GoTPlaatjes/APM.jpg

Die instelling ff doen, en bij mij deedtie het! Mss bij jou ook wel nu. Kweet ook niet of het hetzelfde is bij jou! Heeft overigens nix met je moederbord te maken volgens mij!

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2003 23:06 ]

Verwijderd

Bij mij zie je geen APM???? Wat nu?.....Kan het ook niet aanschakelen.

besturingssysteem windows xp

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2003 18:13 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 January 2003 @ 18:11:
Bij mij zie je geen APM???? Wat nu?.....Kan het ook niet aanschakelen.

besturingssysteem windows xp
Screentje ook vanaf een XP machine genomen!

• Viking Kvinne
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:36

Viking Kvinne

🏳️‍🌈🇳🇴🏳️‍⚧️

Verwijderd schreef op 12 January 2003 @ 20:00:
[...]

Screentje ook vanaf een XP machine genomen!
Moet je het wel laten zien he!

Ga dus naar Confischerm of klik rechtermuis op eigenschappen >Schermbeveiliging>Power >APM en check of APM aangevinkt staat,dan zou het moeten werken.Bij mij wel dus suc7 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Viking Kvinne op 13-01-2003 07:41 ]

❤️ 🇳🇴 ᛗᚨᚱᛁᚲᚨ

Verwijderd

Ik kan daar nergens APM selecteren..... :'(

Wat wordt er bedoeld met een screentje genomen?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2003 17:43 ]

• passer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:27
Had hetzelfde aan de hand en 'k had gelezen dat je daarvoor je APM (Advanced Power Management ofte Energiebeheer) moet inschakelen. (zoals vorige berichten ook vertelden)

Nu hangt het blijkbaar van je XP af wààr je dit kan doen:
Meestal wordt verwezen naar configuratiescherm > energiebeheer > APM inschakelen maar bij mijn compu thuis is het te vinden door rechts op mijn Bureaublad te klikken (dan kom je in je eigenschappen voor Beeldscherm terecht), dan ga je naar het tabblad Schermbeveiliger en onderaan dit blad vind je een knop energiebeheer.
Deze aanklikken en je krijgt verschillende tabbladen met o.a. APM

Als het tabblad niet aanwezig is, moet je in de bios 'Advanced Power Management' aanzetten en de computer weer opstarten. Daarna behoort de tab aanwezig te zijn.
Er schijnt op nieuwere computers ook nog zoiets als ACPI te zitten, dat hetzelfde doet en dan een tab ACPI te zien zou moeten geven, met dezelfde mogelijkheid.
(Mocht je werken met een nieuwe computer waarvan het BIOS wel up-to-date is, dan is het niet mogelijk om het AMP-tabblad te openen.)

Verwijderd

Helaas werkt niet... In de Bios staat alles goed. Ik weet het niet meer waar het aan kan liggen. Ieder geval toch bedankt voor je tijd.

• -W0kk3L-
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-05 09:49
Heb je toevallig de BIOS gewijzigd nadat je XP geinstalleerd hebt? Ik heb dit vroeger ook gehad. Je moet XP installeren op het moment dat je instellingen in de BIOS goed staat. Anders krijg je het niet meer goed draaiende. Dit is ook es een keer een oplossing geweest die op de Microsoft site stond. Dus APM in de BIOS aan en dan XP installen....

Verwijderd

Nee dat heb ik niet gedaan. Ik heb xp opnieuw geïnstalleerd samen met office xp en toen kon ik hem wel afsluiten. Maar daarna met Norton 2002 niet meer.
Norton verwijderd maar dat mocht niet meer baten. Ik snap er niks van, het heeft wel goed gewerkt (ook met Norton).

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2003 13:38 ]

Pagina: 1