[3dsmax] Camera Map irritaties

Pagina: 1
Acties:

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-07 10:25
Ik ben dus bezig met ons huis te modificeren en dat wil aardig lukken, maar de Camera Map functie doet irritant.
Ik neem dus ons huis en ik plaats de camera goed en ik begin na te bouwen. Maar als ik dan een Camera-Map modifier er overheen gooi dan doet ie het goed i/d render, maar in de Viewport niet. Daar is de texture een klein beetje verplaatst of vervormd, waardoor het lastig is nieuwe objecten eraan toe te voegen.
Weet iemand wat ik hieraan kan doen?
Ik kan natuurlijk ook gewoon de environment als Viewport background houden en de rest Hiden, maar het is zo irritant om elke keer alles te unhiden voordat je een testrendertje maakt (ongeveer elke 2 minuten :))

Iemand ideetjes?

Om het wat duidelijker te maken:
Render met mesh met Camera-Map
Afbeeldingslocatie: http://wieringen.dyndns.org/arjan/tweakers/rendermap.jpg

Viewport van mesh met Camera-Map
Afbeeldingslocatie: http://wieringen.dyndns.org/arjan/tweakers/viewportmap.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door armageddon_2k1 op 11-01-2003 21:53 ]

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

• RunaR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-08 21:56
2 dingen:
-zet de texture correction aan (rechter muisklik op de view port naam.
- maak meer polygonen in het huis. Ik heb een paar keer gemerkt dat de texture correction niet werkt voor een camera map, wat wel werkt is een hogere polygoon dichtheid.

ISS Detector en meer voor Android

• armageddon_2k1
kee zal het meteen proberen. Ik had texture correction al geprobeerd, maar ik heb het polygonen aantal nog niet veranderd.

Nog iets dat ik geleerd heb...doe nooi Convert To Editable Mesh....doe altijd de Edit Mesh modifier, anders moet je alles weer overnieuw maken }:O

[ Voor 39% gewijzigd door armageddon_2k1 op 11-01-2003 22:08 ]

• armageddon_2k1
En ja hoor...het werkt perfect. Bedankt RunaR!

• RunaR
armageddon_2k1 schreef op 11 januari 2003 @ 22:06:
kee zal het meteen proberen. Ik had texture correction al geprobeerd, maar ik heb het polygonen aantal nog niet veranderd.

Nog iets dat ik geleerd heb...doe nooi Convert To Editable Mesh....doe altijd de Edit Mesh modifier, anders moet je alles weer overnieuw maken }:O
Je hoeft het niet opnieuw te maken, daar voor zijn tesselate en meshsmooth uitgevonden. Misschien dat je bij meshsmooth nog even moet aan geven dat een aantal lijnen scherp blijven, maar het werkt perfect. Dat doe je met de crease value van de buitenste lijnen (in de sub-object mode van meshsmooth).

• armageddon_2k1
Ik heb tesselate al geprobeerd, maar hij ging toen helemaal flippen en ik kreeg rare vormen.
Zo veel werk had ik er ook niet in zitten en had was nog maar een probeersel.
Ik ben even overnieuw begonnen en het gaat perfect. Ik moest flink wat vertexen verplaatsen, maar nu doe ik dat met de FFD(2x2x2)...werkt een stuk makkelijker.

[ Voor 3% gewijzigd door armageddon_2k1 op 11-01-2003 22:53 ]

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-01 21:29
Dit soort dingen is dus precies waarom er professionele videokaarten bestaan: die maken nooit fouten met dit soort dingen.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

• RunaR
Oogst schreef op 12 januari 2003 @ 13:51:
Dit soort dingen is dus precies waarom er professionele videokaarten bestaan: die maken nooit fouten met dit soort dingen.
Dit effect heb ik ook gezien op een Wildcat video kaart. Dit zit in de algoritmes voor camera map, hoe het plaatje op het object wordt gekwakt. Dit heeft niks te maken met de video kaart. Die komt daarna pas. Een slechte videokaart of software video mode zal zonder texture correction dit effect nog een keer versterken.

Pagina: 1