Toon posts:

[Win2k] DHCP geforceerde broadcast *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een netwerk met alleen w2k clients. Ik heb zojuist mijn dhcp server vervangen en een andere scope aangenomen. Wel nog steeds hetzelfde subnet.

Nu heb ik een server op mijn netwerk, physic niet bereikbaar (secure area) op welke ik een share wil benaderen. Ik heb genoeg rechten op de share.

Omdat ik mijn dhcp server echter heb vervangen, heeft die server geen juist ip meer. Ik kan hem hierdor nu niet benaderen, ook niet op het ipadres van zijn oude lease.

Kan ik vanaf de dhcp een of ander commando versturen waardoor de server weer zoiets heeft van "laten we eens een juist ip adres aan mijn dhcp server vragen"?

Verwijderd

Zou je het OS voortaan tussen [] in de topictitel willen vermelden? Dat zien wij hier graag in WOS, zie ook Windows Operated Systems - Policy - Updated 4-10

Verwijderd

Je server kan het netwerk niet meer benaderen dus omgekeerd, kan je vanuit het netwerk je server ook niet meer benaderen( met wat voor commando dan ook). DUS lokaal op je server inloggen en Ipconfig /release - renew OF je vaste IP (als hij dat al had wat op zich logisch is voor een server)adres op de server veranderen.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Topictitel aangepast, zie Silverstar :Y)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)