Een kennis van mij heeft een stand alone dvd speler gekocht. Het is een Philips dvd speler. wij hebben ook een dvd speler maar daar zit een ingebouwde versterker in plus 5.1 boxen. nou hebben wij die 5. 1 boxen er af gehaald en er gewone stereo boxen op gezet (waarom nou). De reden waarom wij die boxen hebben verandert is omdat mijn ouders altijd in de achterkamer muziek luisteren en die kleine boxjes die hoor je daar niet goed om dat het geluid daar veel minder ver komt. Nou wou die kennis van mij die boxjes wel hebben maar dat bleek niet te passen want er zat geen versterker in de dvd speler van hem en die dvd speler staat heel ver weg van de versterker van hun stereo. de dvd speler van hem is ook alleen maar bedoeld om dvd's op te kijken en geen cd's ofzo. er is wel een line out en nou dacht ik misschien kunnen er pc speakers op dus dat is mij vraag. en is het ook mogelijk om die 5.1 set van onze dvd speler via een soort versterkertje op mijn pc aan te sluiten?
Ik heb zelf de creative 5500D in mijn kamer, die is aangesloten op mijn ruim 2000,- gulden kostende speakers. Durf het bijna niet te zeggen maar het klint goed voor een 6 Watt vertsterker. Dus, ja het kan.
Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn
als die dvd van je kennis een line out heeft kan er gewoon een lineoutkabel aan , die ff aan versterker hangen en daar je boxen aan ( 2 van de 5 ) tenzij het een surround versterker is hé .. maar het geluid dat uit die dvd komt zal nooit 5.1 zijn als je geen receiver hebt die dat kan decoden naar al de boxen via digitaal aansluiting ..
[ Voor 12% gewijzigd door TomSwinnen op 11-01-2003 21:37 ]
Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.
rechtstreeks uit mijn toekomstige "hoe sluit ik het aan" faq:
7Een DVD speler direct op een setje surround speakers
Als je echt heel goedkoop surround wil hebben, kan je ervoor kiezen om een setje PC speakers op je DVD speler aan te sluiten. Dan geldt hetzelfde verhaal als in speakers direct op een geluidskaart aansluiten. De speakerset moet dus een eigen versterker hebben, PC speakers zijn dan heel geschikt. In de meeste gevallen zal je een DVD speler moeten kopen met een ingebouwde 5.1 decoder omdat er in pc speakers niet vaak een DTS/Dolby digital decoder zit. Bij sommige duurdere pc speakers is dat wel zo, dan is een digitale uitgang op een DVD speler voldoende.
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
kunnen die zo op zo'n stekker ik weet niet hoe dat heet (bestaat uit 2 stekkertjes voor links en rechts 1 rode en 1 zwarte (en als er video bij zit ook nog een gele))JvS schreef op 11 January 2003 @ 21:38:
rechtstreeks uit mijn toekomstige "hoe sluit ik het aan" faq:
[...]
Betekend het dat als er geen versterker in de dvd speler zit dat er dan ook geen 5.1 decoder in zit?
creative 5500D zijn toch speakers hoe kan je nou speakers op speakers aansluitenmarco899 schreef op 11 January 2003 @ 21:34:
Ik heb zelf de creative 5500D in mijn kamer, die is aangesloten op mijn ruim 2000,- gulden kostende speakers. Durf het bijna niet te zeggen maar het klint goed voor een 6 Watt vertsterker. Dus, ja het kan.
ohw so, maar eeh marco899 heb je dat aangesloten op een stand alone dvdspeler zonder versterker?Blijepeen schreef op 12 January 2003 @ 10:23:
De versterker van de Creative 5500D , Hans
Ja, en mijn huidige versterker dient alleen nog als voorschakel unit, zodat alles over alleen dat versterkertje gaat.
Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn
Pagina: 1