Toon posts:

Configure: error:...

Pagina: 1
Acties:
  • 28 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Gegroet,

Voordat ik begin, dit is wat ik gebruik: Red Hat 8.0, kernel 2.4.20. Ik ben een newbie, dus dat jullie dat even weten.

Mijn probleem:

Ik wil graag Cheesetracker op m'n systeem draaien. Als ik 'em wil compileren, krijg ik deze print:

loading cache ./config.cache
configure: error: can not find install-sh or install.sh in . ./.. ./../..

Op Irc werd mij verteld dat ik autoconf, automake en libtool dan moest installeren. Autoconf 2.57 ging goed. Daarna automake1.7. Alles gaat dan goed.... Totdat ik 'make install' doe. Dan krijg ik dit:

cd . && \
perllibdir=./lib /home/Michel/automake-1.7/automake --libdir=lib --gnu Makefile
/bin/sh: line 1: /home/Michel/automake-1.7/automake: No such file or directory
make: *** [Makefile.in] Error 127

Terug naar Irc. Na veel adviezen en handelingen: "Registreer je bij Red Hat, en dan wordt alles geupdate." Dat heb ik gedaan. Maar als ik dan toch 'configure' uitvoer bij Cheesetracker, krijg ik weer dezelfde ellende.

Kan iemand mij helpen?

Michel

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

pak een rpm.

Verder zit automake gewoon bij redhat, ff de rpm downloaden, da's een stuk makkelijker dan alles zelf willen compileren.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Verwijderd

Topicstarter
Maar das voor mandrake... Ik heb Red Hat. Of maakt dat niet uit?

• moto-moi

moto-moi

Verwijderd schreef op 11 January 2003 @ 21:38:
Maar das voor mandrake... Ik heb Red Hat. Of maakt dat niet uit?
In dit geval niet echt, zo te zien moet deze het in 1 keer op je RedHat bak doen.

Verwijderd

Topicstarter
Als ik wil dl'en, dan krijg krijg ik het bericht dat er niets is als zo'n directory (550 failed to change dir) Kom ik dus ook niet verder mee.

• moto-moi

moto-moi

Verwijderd schreef op 12 January 2003 @ 13:00:
Als ik wil dl'en, dan krijg krijg ik het bericht dat er niets is als zo'n directory (550 failed to change dir) Kom ik dus ook niet verder mee.
Dat ligt aan jouw computer, ik kan het prima downloaden.. * moto-moi zit nu wel met een rpm waar ik niks aan heb :P ;)

Verwijderd

moto-moi schreef op 12 januari 2003 @ 13:05:
[...]

Dat ligt aan jouw computer, ik kan het prima downloaden.. * moto-moi zit nu wel met een rpm waar ik niks aan heb :P ;)
Ik kan die rpm hier ook niet downloaden...

Verwijderd

Topicstarter
Precies. Daar schieten we dus ook weinig mee op. :'(

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 januari 2003 @ 13:00:
Verwijderd schreef op 12 januari 2003 @ 13:31:
Precies. Daar schieten we dus ook weinig mee op. :'(

Mjah, als deze discussie dan uitloopt op het wel of niet kunnen downloaden van een rpm daar schieten we ook niks mee op.
Aan de topicstarter: we zien replies als in de quotes van een dergelijk niveau liever niet in NOS. Eigenlijk is deze topic een aaneenschakeling van eenvoudige vragen, welke kennelijk voortkomt uit een gebrek aan kennis op Linux gebied. Lees de RedHat documentatie eens door zodat je enig idee hebt hoe Linux in elkaar steekt. Lees in [rml]-=[ Nieuw in NOS? Eerst dit lezen! GEEN HELPDESK! ]=-[/rml] wat we verwachten van een topic in NOS, onderin die draad staan links naar sites met documentatie, ook voor RedHat..

Deze gaat op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.