Het overkomt me regelmatig dat als ik een topic gevonden heb waarin ik het de moeite waard vind om te reageren, dit reageren onmogelijk gemaakt wordt doordat een mod het topic op slot heeft gegooid.
Je zou kunnen stellen dat ik gewoon niet moet reageren op slechte vragen. Klopt op zich wel. Toch baal ik ervan dat het gebeurt. Om de volgende redenen: A Ik heb voor niets zitten speuren en typen (soms 10-15 minuten werk naar de bliksem). B De user die de vraag stelde is niet geholpen: hij / zij weet nog niet waar eventueel een oplossing te vinden is.
Zojuist gebeurde het weer (in NOS) en daar baalde ik enorm van. Nadat ik alle GoT-vensters had gesloten ("daar kom ik dus niet weer, jammer dan") en weer geopend had ("toch maar weer proberen, misschien is er een oplossing voor"), kwam ik op het volgende idee: een "topic jail".
Het werkt ongeveer als volgt:
(in de (Omega) search kon ik geen idee van ongeveer dezelfde strekking vinden, volgens mij is het dus nog niet eerder langs gekomen)
Je zou kunnen stellen dat ik gewoon niet moet reageren op slechte vragen. Klopt op zich wel. Toch baal ik ervan dat het gebeurt. Om de volgende redenen: A Ik heb voor niets zitten speuren en typen (soms 10-15 minuten werk naar de bliksem). B De user die de vraag stelde is niet geholpen: hij / zij weet nog niet waar eventueel een oplossing te vinden is.
Zojuist gebeurde het weer (in NOS) en daar baalde ik enorm van. Nadat ik alle GoT-vensters had gesloten ("daar kom ik dus niet weer, jammer dan") en weer geopend had ("toch maar weer proberen, misschien is er een oplossing voor"), kwam ik op het volgende idee: een "topic jail".
Het werkt ongeveer als volgt:
- Ik open een topic en stel een vraag die net geen STFW-vraag is maar ook niet echt uitblinkt in eigen initiatief.
- Modje komt langs en gooit mij in een "topic jail" voor, laten we zeggen, een week.
- Ik kan vervolgens gedurende een week geen andere topics openen en ook niet reageren in andere topics. Reageren in "mijn eigen topic" kan ik aleen maar als er iemand anders als laatste gereageerd heeft.
- Andere users kunnen zien dat ik "getopicjailed" ben (aan het topic zelf, andere kleur ofzo) dus weten ze al dat het een topic onder het niveau is. Ze kunnen vervolgens zelf beslissen of ze inhoudelijk reageren(om de topicstarter toch verder te helpen) of niet reageren.
- Die periode van een week kan natuurlijk ook (veel) korter of langer.
- Reageren in andere topics maar zelf niet een nieuw topic kunnen aanmaken kan natuurlijk ook maar dan kan men andere topics "bevuilen" met offtopic vragen.
- Door te "topicjailen" kun je een user duidelijk maken dat zijn niveau te laag is zonder die persoon direct van het forum af te schoppen. Mensen die dan aftaaien zijn blijkbaar niet in staat te leren van fouten.
- Gotters die inhoudelijk willen reageren op een foute vraag om wat voor reden dan ook, krijgen die mogelijkheid.
- "Getopicjailde" users "krijgen de gelegenheid"
zelf te zoeken en de FAQ's te lezen.
- "Getopicjailde" users denken de volgende keer wel twee keer na voordat ze een topic openen zonder te hebben gezocht.
- Het moet in React gedevved worden.
(in de (Omega) search kon ik geen idee van ongeveer dezelfde strekking vinden, volgens mij is het dus nog niet eerder langs gekomen)
Ik kan je niet helpen. De frutsel is warrig en niet knopig. Bovendien heb ik maar één kant | Scrobblernakel