Toon posts:

win 98 hoe het stabielst

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb dus een server waar ik win98 op ga draaien. Ik weet dat dit niet het beste os maar het kan niet anders ivm de usb ondersteuning die ik nodig heb en de snelheid van het systeem.

Maar hoe krijg ik hem nu het stabielst.
ik installeer natuurlijk het minst. maar moet ik bijv mijn vk instaleren enzo. en zijn er nog dingen die eruit moeten om hem stabieler temaken of er juist bij. en welke moet ik gebruiken 1e of 2e editie. \

bvd

systeem is:

compaq p1 166
32 mb edo geheugen
onboard vk
usb kaartje
netwerkkaart (realtek)
passive koeling
5,1 wd hddtje
cdrome en floppy gaan eraf
of maakt dat niet uit

Verwijderd

Ik zou je videokaart wel installeren, heb er ervaring mee dat zo'n standaard vga driver toch niet altijd even fijn werkt, en sommige programma's kunnen sowieso niet overweg met 16 kleuren. Ik zou inderdaad alles wat je eruit kan slopen, eruit slopen, scheelt ook weer honderden €.(op eeuwbasis, that is)

ik neem aan dat het een routertje wordt?

Waarom neem je geen linux distributie? Superieur qua stabiliteit.......en draait zeker op jouw systeempje

Wat ga je er precies mee doen?

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:19
Belangrijke punten zijn de voeding. Daarnaast heb je de Tweede Editie nodig die is namelijk vele maler stabieler dan de Eerste. Floppy zou ik gewoon laten zitten die laat de computer namelijk niet heel vaak crashen als je hem niet gebruikt. En de volgende keer bedenken dat een USB adsl danwel kabel modem niet handig is als je niet weet of je een server gaat draaien. Een Linux is namelijk vaak stabieler dan Windows 98. Zet je videokaart op een zo laag mogelijke resolutie dat scheelt iig geheugen.

En oeljanov hij heeft een USB modem en de USB support voor routerOSsen is niet best volgens mij.

[ Voor 19% gewijzigd door Eskimootje op 11-01-2003 20:52 ]

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-09 15:09

Apache

amateur software devver

offtopic:
Linux heeft gewoon perfecte usb ondersteuning, en ondersteuning voor alle andere hardware in je systeem.

en een floppy en/of cdrom zijn altijd handig, ze gebruiken niet actief resources.

If it ain't broken it doesn't have enough features

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:19
Apache schreef op 11 januari 2003 @ 20:52:
offtopic:
Linux heeft gewoon perfecte usb ondersteuning, en ondersteuning voor alle andere hardware in je systeem.

en een floppy en/of cdrom zijn altijd handig, ze gebruiken niet actief resources.
Ja de huidige Linux versies wel. Maar volgens mij is het met Freesco .30 nog niet aanwezig, van Clarkconnect en E-smith weet ik het niet. Maar die kun je zelf wel compilen als dat niet te lastig word.

[ Voor 8% gewijzigd door Eskimootje op 11-01-2003 20:57 ]

Verwijderd

Ik had het niet per definitie over router OS-en. Er zijn zoveel distributies, het kan zelfs met een oude mandrake, nog leuk grafisch ook.

Ik weet dat het niet echt een onderbouwde stelling is, maar ik verbeeld altijd dat er wel belachelijk veel topics zijn over problemen met ICS. Tel daarbij de extra mogelijkheden die linux je biedt(eigen mail-servertje, ip-chains enz.), en ik zou niet weten waar dat ICS zijn bestaansrecht aan ontleent.

• Libido
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Waarom niet Win2K?

Klinkt misschien beetje als een overkill, maar als de PC alleen als internetserver dienst hoeft te doen kan het prima.

Oke, het geheugen is wel erg weinig, maar voor 9euro heb je er 32mb bij.

Ikzelf heb namelijk bijna dezelfde PC als server staan met Win2K erop.
Verschil:
2x netwerkkaart
128 mb edo geheugen

Eerst had ik 64mb en dat ging ook, alleen het opstarten duurde wat lang.

Er draait een virusscanner en firewall op, maar toch is er nog genoeg processor tijd over om m'n 10Mb internet verbinding zonder hoge vertragingen (spelletjes hebben zeer lage ping) te kunnen routeren.

De stabiliteit is ook prima, heeft het afgelopen half jaar nog nooit gefaald.

Dus misschien toch iets om te overwegen.

• insanity-
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-08-2025

insanity-

Elite

Mijn meest stabiele win98 ooit (uptimes van 2 weken) was eentje zonder enige drivers. Dus gewoon win98 SE, zonder ook maar één enkele driver te installen. SE zou ik je sowieso adviseren. Hetgeen waar hij bij mij op ging vastlopen was het proggie wat internet deelde ;).

Cycling champions are heroes pedalling in another world - Edward C.

Verwijderd

Topicstarter
naja dan maar af en toen opnieuw starten :)
ik ga ff kijken of win2k en beetej wil draaie zal wel niet maja het proberen is het waard

• Libido
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Met je huidige 32MB zou ik niet proberen Win2K te installen, dat echt te weinig.

Zou als ik jou was: of je die moeite van het installen besparen of minimaal 32MB erbij kopen.
Pagina: 1