Toon posts:

Samba compile probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ff goed gezocht met de search en op google maar na al die uren ben ik het weer strontzat.

Ik krijg wanneer ik samba wil compilen een error..

deze dus:

Checking for test routines ..... configure: error: cant find test code. Aborting Config

Ik weet niet waar ik het moet zoeken, weet iemand wat tie bedoelt met test code?

iig bij voorbaat dank

• _Squatt_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Aan het eind van config.log staat (als het goed is) waarom 'Checking for test routines...' faalt.

Dus vanaf daar beginnen met uitpluizen :).

"He took a duck in the face at two hundred and fifty knots."

• Eärendil
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:04
[google=cant find test code samba]
levert volgens mij best een paar mogelijkheden.
Probeer dat eerst eens en als je dat al hebt gedaan, wat heb je dan al geprobeerd?

Verwijderd

Topicstarter
tsja, het ligt niet zozeer aan samba oid, de gcc is niet helemaal lekker...
Een aantal programma's heb ik met succes gecompileerd en een paar andere die geven een fout in de gcc libs..

Nu wilde ik gcc opdaten, ok kom ik erachter dat ik die ook moet complileren?? argh wat nu man...

Is er geen kant en klare bin van gcc?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2003 20:13 ]

• _Squatt_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Je distributie heeft ongetwijfeld een rpm/deb/whatever voor gcc.

Maar een fout in de gcc libs? Misschien overgeklokte/instabiele hardware?

"He took a duck in the face at two hundred and fifty knots."

Verwijderd

Topicstarter
dat is alweer verholpen, het probleem met gcc.. Samba geeft nog steeds die fout.Ik snap er niets van.En ja mijn pc is wat overgeclocked xp 1800 @ 2000 en snelste ram settings op ddr 333 geheugen.

Ik zit echt vast, elke keer hetzelfde liedje bij "./configure" .Elke keer die test fout :(
Weet iemand misschien een ander programmatje dat de internet-verbinding kan delen met een win xp computer ?

Verwijderd

Een paar opties:
- pc terugclocken en kijken of het dan wel wil
- samba package van je distro/os installeren

Overigens: Internet delen doe je niet met samba maar met NAT dat met een programma als iptables/ipchains/etc . Zie ook FAQ Non-Windows Operating Systems - Update: 27/12.

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Deze clone van een gebande user heeft nu een ban, dus dit topic is niet echt nuttig meer ;)

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.