Driver nodig voor externe brander?

Pagina: 1
Acties:

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
volgende situatie: ik heb een nieuwe pc gebouwd voor een klant met winxp sp1 en nero 5.590 er op. hierop moet een sony crx 120 externe usb brander komen. ik heb echter de brander niet hier om te testen, en de pc wordt uitgeleverd aan het buitenland dus ik kan het ook niet ff ter plekke testen ofzo.

op de sony site kan ik alleen de crx 120 firewire en ide vinden. geen usb. de klant beweert dat het echt een 120 usb is. ik kan dus ook niet ff de driver downloaden en op de hdd zetten, want de juiste driver kan ik niet vinden.

nero support de sony crx 120.

mijn vraag is dus: heb ik voor de combinatie brander - windows - nero nog extra drivers nodig? of herkent nero gewoon een usb brander?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Een USB drive wordt in principe herkend zonder dat er speciale drivers voor nodig zijn (die zitten er met XP SP1 iig in).
en als NERO het apparaat als brander herkend lijkt me dat geen probleem.
windows zorgt in principe enkel voor dat het apparaat herkend wordt als een cdrom schijf, en dat een ander proggie daar toevallig naar kan fikken is leuk, maar maakt voor windows niet zo gek veel uit.
Mijn ervaringen met externe usb drives is dat ze gewoon herkend worden en dat er gewoon naar toe geschreven kan worden.

volgens mij zijn er geen aparte drivers voor nodig.

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
dat klinkt hoopgevend.
laten we hopen dat als het niet werkt er een spanjaard aldaar is die iets snapt van een nederlandse windows.

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-03 00:12

VisionMaster

Security!

Heb met een externe HP 8200 cd-writer Plus wel een setupje moeten draaien voor win2k. Werkte in 1 keer en kon met 4 of 8 speed burnen.

I've visited the Mothership @ Cupertino

• Yngwie-
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-03 17:01

Yngwie-

Murphy was an optimist

Ligt een beetje aan de behuizing waar de schrijver in zit. De meeste USB drives worden door 2000 en XP wel herkend. Voor de schrijver is eigenlijk nooit een driver nodig, alleen er zijn modellen waar voor de USB bracket waar de drive in zit een driver geinstalleerd moet worden om de drive in Windows te kunnen zien.

Hetzelfde heb je heel af en toe met bepaalde thumb drives. De meeste merken en types werken perfect zonder een driver te installeren, maar er zijn er ook waarvoor WEL een drivers geinstalleerd moet worden (Hadden we op kantoor laatst vervelend genoeg :( )