[pnp,drivers probleem] ait mach 64 niet herkent

Pagina: 1
Acties:

• Anthor
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Ik probeer een dual monitor setup te maken met een 19" Hansol 920d en een oud 9" kassa schermpje

Als ik beide op mijn viedokaart (leadtek gf4 ti4200) aansluit krijg ik het wel voor elkaar om nView de monitor te herkennen, maar win2k ziet de monitor niet, en kan hem ook niet installeren. Het maakt niet uit welke monitor ik op welke uitgang zet (d-sub of DVI).

Omdat het een oude monitor is heb ik dat maar opgegeven en een oude ati mach 64 videokaart in mijn computer gestopt. Windows ziet de kaart, en herkent hem maar als er drivers voor geinstalleerd worden dan geeft windows de melding:

An error occured during the installation of this device
The data is invalid

In mijn systeemmanager blijft de videokaart staan als een onbekend apparaat.
Er komt dan wel het windows opstartscherm op de monitor te staan, maar niets meer.

Als ik daarna handmatig een ati mach 64 toevoeg dan werkt alles, maar dat onbekende apparaat blijft bestaan, zelfs als ik hem uninstall

Ik heb de videokaart al in een ander PCI slot gestopt maar toen werd de handmatige toevoeging niet eens herkent.

Herkent iemand dit probleem, en hoe krijg ik dat onbekende apparaat uit mijn systeem?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik herken dit probleem, en ik kan je vertellen dat je beter kunt ophouden met proberen.
Die ATI wil niet als dual gaan draaien.

Zelf heb ik maar een matrox G450 erbij gehangen zodat ik straks tripple mon kan gaan draaien, maar met die ATI schiet het niet echt op. (had ook een Ati Mach 64 btw)

edit:
ATI draait wel als dual als je hem in de bios als primary display zet.
Probleem is alleen dat hij dan automagisch die kaart pakt als display voor games enzo (schiet dus niet echt op)

[ Voor 25% gewijzigd door TERW_DAN op 11-01-2003 20:34 ]

Verwijderd

je kan hem in windows weer terug zetten als secundaire videokaart. dan zou ie het moeten doen, maar weet wel dat het mopgelijk een heel erg gekloi gaat worden met de ene instelling, e andere istelling. Die Ati kaartjes zijn er nou eenmaal niet voor gemaakt (weet alleen van hier en verder horen zeggen, heb nooit een ati gehad)