Toon posts:

[win2k] middels rechten kopieren tegenhouden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een brok van 60 gb data op een ntfs 5 partitie.

Kan ik een user account zo instellen dat deze wel rechten heeft om de files te openen enof af te spelen maar dat het user account deze files NIET kan kopieren?

• insanity-
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-08-2025

insanity-

Elite

Volgens mij niet. Om files te kopieren heb je READ rechten nodig. Nouja en als je die niet geeft kan die user die files helemaal niet openen/afspelen. Volgens mij gaat dat dus niet werken.. :)

Cycling champions are heroes pedalling in another world - Edward C.

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05:17

Tux

Dan moet je Wijzigen op weigeren zetten en Lezen en Uitvoeren op toestaan.
Dan moet het toch lukken neem ik aan.

Voor kopieren heb je volgens mij Wijzigen rechten nodig (of niet?)

[ Voor 24% gewijzigd door Tux op 11-01-2003 19:43 ]

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Hangt een heeel klein beetje van de kennis van de gebruikers af. Met iets meer kennis dan weten wat de rechtermuisknop is: weinig kans.

Als het om enkel afspelen gaat zou je bijv. enkel een playlist file kunnen zetten op een normaal toegankelijke positie en het echte file ergens anders. Of natuurlijk aan DRM beginnen, dat lijkt me echter geen goede optie.

Maar met NTFS rechten alleen niet lijkt me. Als je het recht hebt om het te openen kan je het op een andere plaats zetten. AFAIK dan :P
Nee voor kopieren is geen wijzigen-recht nodig, enkel lezen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
F_J_K schreef op 11 januari 2003 @ 19:56:
Als het om enkel afspelen gaat zou je bijv. enkel een playlist file kunnen zetten op een normaal toegankelijke positie en het echte file ergens anders. Of natuurlijk aan DRM beginnen, dat lijkt me echter geen goede optie.
Wat is DRM?

Ik heb trouwens nu allerlei speciale rechten uitgeprobeerd zoals traverse folders etc, maar het komt erop neer dat - zodra je kunt executen ook kan copieren.