[Win2k] Server vertraagd netwerk ? *

Pagina: 1
Acties:

• basvcds
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-01-2024

basvcds

Multimonitormannetje

Topicstarter
Alo allen.
Ik heb hier een servertje (133 mhz, 300 mb + realtek nic) dat als hij een paar uurtjes aanstaat ongelooflijk veel traffic genereert :( we hebben geen idee wat het is, het lampje op de hub knippert ongelooflijk terwijl er nix gebeurt en het netwerk word er trager van. Hij draait op win2k (verse install) en serveert web pagina's met iis 5. Heeft iemand een idee waaran dit zou kunnen liggen ?

www.baskoole.com

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Even wat open deuren:
Kijk welke services draaien, kijk welke processen draaien, doe netstat -a en kijk welke poorten open staan.

Check op virussen door een externe virusscanner, check op trojaanse paarden.

Oeh en ik zet het OS even in de topictitel volgens het WOS Policy :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

dat win2k traag is in ntw dat licht toch aan een registercode die je f fmeot verwijderen (staat in de search)

hele andere vraag kun jij op zon pc fatsoenlijk win2k draaien. ik ben nlm ook bezig met servertje

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2003 20:47 ]

Verwijderd

Ik draai W2K Advanced Server op een Cyrix PR200+ met 128 Mb SDRAM. Dus het kan hoor! En het loopt natuurlijk niet bloedsnel, maar is prima werkbaar.

• Robbeke
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-12-2018
ik heb een windows 2000 router / webserver draaien gehad op een p133 - 64 ram met een bigfoot hdd... (traag)

heeft altijd deftig gewerkt en m'n internetconnectie ging nog steeds tegen de volle 800Kb/sec

(met minder als 64 ram moet je er wel niet aan beginnen)

[ Voor 15% gewijzigd door Robbeke op 11-01-2003 21:01 ]

http://www.tweakers.net/gallery/sys/2314

Verwijderd

ik heb w2kas op een p100@133 draaien met 96 mb.

ik had eerst ook dat hij enorm veel dataverkeer ging generen op de switch,
bij kwam dit door de ftp server bij iis, deze heb ik toen uitgezet, reboot, aangezet, reboot en het was weer klaar.

/off met minder dan 64 mb krijg je advanced server ook niet draaiende. maar na 64mb edo erbij in gepropt deed hij het wel

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2003 21:23 ]

Verwijderd

hmm ik heb 32 mb ram niet aaan beginnen dus
naja ik zal ff 128 bestellen nu :)

zijn er dan p1 bordjes met sdram dan ik heb gewoon edo powah :)

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2003 21:25 ]

Verwijderd

in mijn p1 bordje zit ook edo,
maar daar zijn modules voor van 32mb per stuk
die kosten 25 geurootjes per reep

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Laten we maar niet gaan opsommen wie Win2k draait op wat vor machine, de vraag van de topicstarter is waarom er zoveel traffic wordt gegenereerd ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• basvcds
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-01-2024

basvcds

Multimonitormannetje

Topicstarter
Inderdaad, win2k werkt met 133 wel deftig maar het dataverkeer blijft doorgaan :( Ik draai alleen iis als webserver, de ftp is niet up.

www.baskoole.com

• Aike
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Misschien staat er een broadcast aan voor DHCP oid ?

Probeer anders even met een firewall (ja daar gaat je schone installatie) te kijken op welke poort het is en eventueel te blokken.

Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com

Pagina: 1