Vincent SP 331 :)

Pagina: 1
Acties:
  • 2.054 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• fisherman
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:54
Ik lees op verschillende forums, dat de verstekers van Vincent (is volgens mij duits) heel erg goed eruit komen. De producten hebben vaak niet zo heel veel opties, maar hebben wel een goede klank en zijn stabiel.

Bijvoorbeeld de SP 331 van Vincent (eindversterker), om maar eens een voorbeeld te noemen. Is in deze prijsklasse echt een uitblinker. Hij kost namelijk maar rond de 650 - 700 euro.
En dat voor een deels klasse A eindversterker. Dat is toch echt geen geld. Misschien wel leuk om aan de pre's van je reciever te hangen :).
Deze versterker levert een hoog aantal ampere en is met zijn gewicht een flinke jongen die de meeste speakers toch wel gemakkelijk kan aansturen.

• fisherman
Hieronder een plaatje ervan (onderste is dus de 331)
Afbeeldingslocatie: http://www.vincent-tac.de/sa31_bg.jpg

• E-Mile
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-08 15:01

E-Mile

Danteezy!

Ik heb regelmatig SP 331's gehoord en kan je vertellen dat ze super klinken, aanrader op zeker! (vind ik)

AxidanT<<Check't voor fijne muziek! (Als je van house houdt dan)

Verwijderd

Ik vind wel dat ze er errug tof uitzien :9

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

ik hoor er bijna niets dan lovende verhalen over..
die sp 331, zit ik zelf ook al naar te kijken

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-12 18:22

JeroenT

hoi!

Als ik mijn Zelfbouw subwoofer project heb afgerond (pics komen uiteraard) ga ik sparen voor deze amp :

Afbeeldingslocatie: http://www.vincent-tac.de/sv238_bg.jpg
:9

In meerdere testen een absoluut geweldige versterker.

Die SP331 ziet er ook mooi uit trouwens :9~

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Klubbheads schreef op 11 januari 2003 @ 19:36:

In meerdere test een absoluut geweldige versterker.
bedoel je niet :

absolute spitzeklasse!! :9

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-08 11:23
fisherman schreef op 11 januari 2003 @ 19:26:
Ik lees op verschillende forums, dat de verstekers van Vincent (is volgens mij duits) heel erg goed eruit komen. De producten hebben vaak niet zo heel veel opties, maar hebben wel een goede klank en zijn stabiel.

Bijvoorbeeld de SP 331 van Vincent (eindversterker), om maar eens een voorbeeld te noemen. Is in deze prijsklasse echt een uitblinker. Hij kost namelijk maar rond de 650 - 700 euro.
En dat voor een deels klasse A eindversterker. Dat is toch echt geen geld. Misschien wel leuk om aan de pre's van je reciever te hangen :).
Deze versterker levert een hoog aantal ampere en is met zijn gewicht een flinke jongen die de meeste speakers toch wel gemakkelijk kan aansturen.
RAF is recentelijk Vincent gaan leveren. Prijzen zijn zeer aantrekkelijk, en de kwaliteit is ook zeer goed te noemen. Jammer dat het zo onbekend nog is, maar aan de andere kant doet dat juist de prijs goed.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• tbusquet
Klubbheads schreef op 11 January 2003 @ 19:36:
Als ik mijn Zelfbouw subwoofer project heb afgerond (pics komen uiteraard) ga ik sparen voor deze amp :

[afbeelding]
:9

In meerdere testen een absoluut geweldige versterker.

Die SP331 ziet er ook mooi uit trouwens :9~
Neem aan dat je die niet voor je sub gaat gebruiken dan ? Lijkt me beetje zonde om Classe A bak aan je sub te hangen ;)

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.vincent-tac.de/tac834_bg.jpg

:o

• JeroenT

JeroenT

hoi!

tbusquet schreef op 11 januari 2003 @ 19:43:
[...]

Neem aan dat je die niet voor je sub gaat gebruiken dan ? Lijkt me beetje zonde om Classe A bak aan je sub te hangen ;)
Neen :P in mijn sub's komt een Hypex HS200 ;)

• tbusquet
Zo'n SP331 is trouwens een erg mooie versterker, helemaal voor zijn geld, kost geen drol.

Toch nog eens naar gaan kijken als ik (ooit) weer eens geld heb ;)

• tbusquet
Klubbheads schreef op 11 januari 2003 @ 19:50:
[...]

Neen :P in mijn sub's komt een Hypex HS200 ;)
goh ! ;)

• fisherman
Voor de duidelijkheid, het is geen volledige klasse A versterker, maar gedeeltelijk. Tot een bepaald vermogen levertie uitsluitend klasse A, maar daarna wordt het (waarschijnlijk) klasse A/B of misschien ook wel klasse B, maar dat weet ik niet.
Volgens mij is zon versterker heel geschikt om bijvoorbeeld van een 7.1 versterker die maar 5 of 6 eindversterkers heeft, zoals dat tot nu toe vaak het geval is, om daar dus "7.1" van te maken.

• JeroenT

JeroenT

hoi!

Ik hang die SV238 gewoon aan mijn Pre outs , en de rest (rear's , center) mogen wel op mijn huidige reciever blijven.

Het gaat mij om zeer goed geluid in Stereo mode en "leuk" geluid in HT mode :P

• Nikel
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Volgens mij is zon versterker heel geschikt om bijvoorbeeld van een 7.1 versterker die maar 5 of 6 eindversterkers heeft, zoals dat tot nu toe vaak het geval is, om daar dus "7.1" van te maken.
Daar zou ik toch een versterker van het zelfde merk als je receiver voor nemen, en ik denk niet dat er veel mensen zijn met een Vincent dd/dts receiver (bestaan die?).

Maar hoe verhoudt dit ding zich tov een Rotel 1090 (?)? Of is dat een hele andere prijsklasse?

• tbusquet
Nikel schreef op 11 January 2003 @ 19:57:
[...]

Daar zou ik toch een versterker van het zelfde merk als je receiver voor nemen, en ik denk niet dat er veel mensen zijn met een Vincent dd/dts receiver (bestaan die?).

Maar hoe verhoudt dit ding zich tov een Rotel 1090 (?)? Of is dat een hele andere prijsklasse?
Ik vind dat je deze Vincent niet mag vergelijken met een 1090.. Is idd een hele andere prijsklasse, bovendien is de Rotel heel wat krachtiger.

Verwijderd

Zijn inderdaad prachtige versterkers, en kosten niks voor wat je krijgt :) Echt heel mooi!

• fisherman
Die andere prijsklasse is meer te danken/verwijten aan de mindere bekendheid van Vincent en de goede naam van Rotel. De Rotel zal idd krachtiger zijn dan de 331, maar denk dat het niet veel uit zal maken met de 991, welke waarschijnlijk toch een stuk goedkoper is dan de Rotel, waarvan ik de prijs dus niet weet. Voordeel van de Vincent is in ieder geval dat het klasse A is (voor een deel dan). Vor bepaalde muzieksoorten (waar de meesten van ons overigens toch niet van houden) is klasse A van essentieel belang, maar voor HT heeft het zowieso minder invloed. In stereo modus kan het dus wel uitmaken, maar dan moet je wel hele "moeilijke" muziek luisteren en dan kom je vaak toch uit bij klassiek en dat is denk ik niet wat de meesten onder ons luisteren. :)

De 233 is trouwens wel een volledge klasse A, maar die zal dus ook veel meer stroom gebruiken (wel lekker warm bij koude dagen :) )

[ Voor 11% gewijzigd door fisherman op 11-01-2003 20:44 ]

• Hellhound
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 03-12 21:29
Die SP331 is een hybride (buizen) eindversterker en volgens mij is die niet klasse A.
Voor de klasse A eindtrappen van Vincent kom je uit bij de SP991 mono blokken of de SP993 stereo eindversterker.
Ook is er nog een SP61 klasse A eindtrap maar die wordt niet meer gemaakt. Ik heb nu een Rotel RB991 waar ik zeer tevreden over ben , maar mocht ik nog eens upgraden dan zit ik te denken aan een Vincent SP993 of een Rotel RB1090.
Wel mooi spul dat Vincent.

Geloof maakt meer kapot dan je lief is | I rock [H]ard! |

• JvS
  • Laatst online: 10:20

JvS

Ik heb hem zelf ook

tbusquet schreef op 11 januari 2003 @ 19:42:
[...]

RAF is recentelijk Vincent gaan leveren. Prijzen zijn zeer aantrekkelijk, en de kwaliteit is ook zeer goed te noemen. Jammer dat het zo onbekend nog is, maar aan de andere kant doet dat juist de prijs goed.
hehe dat werd tijd. Toen ik er nog werkte is aan de filiaal in H;sum gevraagd of we een pilot wilde doen met die versterkers, maar dat werd toen geweigerd omdat het niets zou zijn :{.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• fisherman
Hellhound schreef op 11 January 2003 @ 20:55:
Die SP331 is een hybride (buizen) eindversterker en volgens mij is die niet klasse A.
Voor de klasse A eindtrappen van Vincent kom je uit bij de SP991 mono blokken of de SP993 stereo eindversterker.
Wel mooi spul dat Vincent.
Ja idd ik had me vergist, die 331 is geen klasse A, de 991 wel voor een deel, schakelt op een gegeven moment over op en andere klasse. Ik denk zeker dat de 991/993 wel een concurrent is van de rb1090 van Rotel. Hij is qa gewicht wel een stukje lichter, waar je de conclusie uit kan trekken dat er een lichtere voeding in zit, en wat waarschijnlijk ook het geval is. Toch zal dat verschil denk ik niet zo heel veel uitmaken, wanneer er niet de allermoeilijkste speakers gebruikt zullen worden. Niet dat de Vincent snel zal gaan clippen hoor, dat zeker niet daarvoor is ie echt wel zwaar genoeg. Ik heb alleen nergens kunnen lezen hoeveel de Vincent en de Rotel aan ampere kunnen leveren.

• tbusquet
JvS schreef op 11 January 2003 @ 21:10:

[...]
hehe dat werd tijd. Toen ik er nog werkte is aan de filiaal in H;sum gevraagd of we een pilot wilde doen met die versterkers, maar dat werd toen geweigerd omdat het niets zou zijn :{.
Ze hebben nu een setup staan ge-biamped, met 2x monoblokken voor het laag, een stereo eindtrap voor mid/hoog. een dual mono opgebouwde buizen amp en een cdspeler met buizen pre erin.

Allemaal van Vincent met een set B&W 802NT eraan, klonk zeer lekker.

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:41
Sinds wanneer is klasse A essentieel voor klassieke muziek? Vind ik wel een bold statement.

Is leuk spul dat Vincent, erg populair op het moment.

[ Voor 4% gewijzigd door Dr. Strangelove op 11-01-2003 23:44 ]

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:49
fisherman schreef op 11 January 2003 @ 19:26:
Ik lees op verschillende forums, dat de verstekers van Vincent (is volgens mij duits)

Chinees. Maar ze hebben idd een duitse site.

Die lage kosten moeten toch ergens vandaan komen :P

• fisherman
s_roubos schreef op 11 januari 2003 @ 23:43:
Sinds wanneer is klasse A essentieel voor klassieke muziek? Vind ik wel een bold statement.

Is leuk spul dat Vincent, erg populair op het moment.
Ik zeg ook niet dat het essentieel is voor klassiek en dat het ook alleen maar voor klassiek geldt, maar over het algemeen heeft klasse A toch alleen maar nut als je echte detail weergave wil horen bij moeilijke muziek, en omdat bijvoorbeeld bij klassiek meerdere soorten instrumenten door elkaar spelen en je wil bijvoorbeeld de minder klankvolle instrumenten ook tot in detail horen, dan is een klasse A toch wel de geschikte kandidaat, boven klasse AB of B, (C en D praten we niet eens over, maar is ok niet echt gebruikelijk he, behalve voor subjes dan :) ).

• Dr. Strangelove
Daar heb je niet perse een klasse A amp voor nodig. Een goede klasse AB/B amp kan dat ook wel voor je doen. Bij Vincent vind ik sowieso het hele klasse A verhaal een beetje marketing, omdat hij dat maar een heel klein deel van zijn vermogen is...

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

de meeste klasse A versterkers zijn wel beter, maar dat ligt niet aan dat het klasse A is ;)
de meeste versterkerbouwers vinden het minder bijzonder om zoveel kracht te moeten bouwen in klasse A.. kijk... een pass labs, krell, mark levinson.. dat zijn inderdaad de betere klasse A versterkers..
maar doen klasse AB / B niet echt onder.. licht er maar net aan hoe die gebouwd is..

klasse A kan rustiger en makkelijker klinken... omdat hij constant blijft geven..
klasse AB is eigenlijk het uitgewerkte princiepe en de gulden middenweg voor velen :Y)

• Dr. Strangelove
de meeste klasse A versterkers zijn wel beter, maar dat ligt niet aan dat het klasse A is
Helemaal mee eens...

Zag van de week zo'n grote Mark Levinson staan bij Mijn Hifi in Nijmegen... met speakerkabels zo dik als mijn duim eraan... mooi spul :)

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-10 20:14

FFF

Ik wilde eerst zelf ook voor Vincent gaan, alleen het toch gekozen om 2de hands te kopen, en daar ben ik achteraf blij om, ik heb gekozen voor een Bryston eindbak, en een arcam voorversterker.

Mijn dealer rade vincent toch niet heel erg aan, alleen het is een merk wat geweldige looks heeft, voor de prijsklasse, alleen niemand kan mij vertellen dat je 2 x zoveel krijgt voor hetzelfde geld, als je voor de looks gaat is vincent zeker ok, alleen de garantie, en kwaliteit schijnen toch minder te zijn.

Bryston heeft bijvoorbeeld 20 jaar garantie.

Aanradertje is ook het merk Rega vind ik zelf.

• tbusquet
Classe A is niets meer of minder dan alleen het goede gedeelte van je transistor benutten. Dus het stuk wat het meest linear is, de rest wordt voortdurend alleen maar opgestookt.
Classe A is dus een zwaar inefficient ontwerp. Omdat je maar zo'n klein gedeelte van je transistor gebruikt.

Dus gewoon grote kachels zijn het. Een goede Classe A/B amp kan net zo goed klinken als een puur Classe A amp.

• fisherman
Bryston roeleert als het om het weergeven van LAAG gaat :)

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-10 20:14

FFF

fisherman schreef op 13 januari 2003 @ 12:42:
Bryston roeleert als het om het weergeven van LAAG gaat :)
(lees power en controle)

;)

Nee ik ben er heel erg tevreden over en zou het iedereen aanraden, van vincent hoor je toch vaak dat ze klachten hebben, maar als je absoluut nieuw wilt kopen en je versterker moet de blits uithangen is vincent ook absoluut geschikt.

Echt eerst had ik het idee dat niets mijn speakers aan de slag kreeg, maar nu moet ik m'n ampje rustig houden :P
Pagina: 1