[HDD] relaxte RMA afhandeling van Seagate

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lankras
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-04 21:22
Misschien dat dit voor iedereen hier de normaalste zaak van de wereld is, maar ik was blij verrast met de afhandeling van mijn RMA actie door Seagate.

Mijn 20 GB Barracuda II schijf was voor de tweede maal binnen een jaar naar de vaantjes. Ik een briefje bij de RMA gedaan dat ik dat te gortig vond en of ze me niet een nieuwere terug konden sturen. Kreeg ik een 40 GB Barracuda IV terug :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toet3r
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Toet3r

¿?

dat is mooi meegenomen :)

Pi-Hole: open-source netwerk advertentie blocker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paknaald
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:11
Het is, denk ik, redelijk normaal. Had een IBM 30 gb uit de baggerserie, kreeg en 40 gb uit de niet-baggerserie terug. Ze wilden hem zelfs in mijn pc komen inbouwen (bewust een beetje onhandig doen aan de telefoon met Engeland)... dat hoefde dan net niet >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 75128

whoei, beter werk. en nu jij die 40 gig terug sturen in de hoop dat je een 80 gig krijgt whehehe :P. maar ff serieus, das heel netjes afgehandeld zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55401

de onderdelen van de barracuda II zijn op of worden niet meer gemaakt, dus moeten ze wel een IV geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Seagate doet idd niet erg moeilijk. Ooit eens 2 30GB Barracuda IIIs gehad. Draaide het eerste jaar heel lekker, toen gingen ze dood. omgeruild, weer kapot toen via Seagate gedaan en gevraagd of het normaal was dat een schijf het slecht een paar minuten deed.
Zonder problemen voor beide een 40GB Barracuda IV teruggekregen zonder enige moeite.

en de 20 en 30GBs lagen nog op voorraad trouwens, toen ik laatst belde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
seagate rma is gewoon helemaal top. het scheelt ook dat ze in nederland zitten. ik had binnen een week een schijfje terug. kom daar maar eens om bij bijvoorbeeld ibm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Heb tot nu toe alleen ervaring met Seagate en Maxtor: beide zeer goed. Seagate is lekker snel: zodra ze je disk binnenhebben op schiphol sturen ze ook alweer een andere terug. En als je niet thuis bent als ze de disk afleveren doen ze ook niet moeilijk over: dan droppen ze het gewoon bij de buurman die dan het papiertje ff tekent, stukken beter dan de TNT die de post gewoon weer meeneemt naar het hoofdkantoor terwijl in je woonplaats ook een postkantoor is :|

Maxtor ook relaxed: had een 4GB quantum disk die net na de overname opgestuurd moest worden: volgens de maxtor site wel garantie, belt die kerel me de maandag erop op: "You requested RMA for a disk that's out of warranty". Ikke uitleggen dat het volgens de site wel binnen garantie was, zegt die gast: "What site?", bleek dat die quantum RMA sectie helemaal weg was :X. Uiteindelijk heeft ie me een excuusmail gestuurd met daarin de RMA sectie: het bleek een zooi te zijn in hun RMA database bij de overgang van Quantum naar Maxtor.

Zal binnenkort ff 2 diskjes naar IBM sturen, hebben we ze straks allemaal gehad:
Seagate: 5 dagen disk terug
Maxtor: 8 dagen disk terug
IBM: Dat gaan we zien met een 40GB 60GXP (DOA, dode elektronica) en een 40GB 120GXP (na 2 maand dood, kloink kloink en niet willen opspinnen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

_JGC_ schreef op 11 January 2003 @ 20:15:
Heb tot nu toe alleen ervaring met Seagate en Maxtor: beide zeer goed. Seagate is lekker snel: zodra ze je disk binnenhebben op schiphol sturen ze ook alweer een andere terug. En als je niet thuis bent als ze de disk afleveren doen ze ook niet moeilijk over: dan droppen ze het gewoon bij de buurman die dan het papiertje ff tekent, stukken beter dan de TNT die de post gewoon weer meeneemt naar het hoofdkantoor terwijl in je woonplaats ook een postkantoor is :|

Maxtor ook relaxed: had een 4GB quantum disk die net na de overname opgestuurd moest worden: volgens de maxtor site wel garantie, belt die kerel me de maandag erop op: "You requested RMA for a disk that's out of warranty". Ikke uitleggen dat het volgens de site wel binnen garantie was, zegt die gast: "What site?", bleek dat die quantum RMA sectie helemaal weg was :X. Uiteindelijk heeft ie me een excuusmail gestuurd met daarin de RMA sectie: het bleek een zooi te zijn in hun RMA database bij de overgang van Quantum naar Maxtor.

Zal binnenkort ff 2 diskjes naar IBM sturen, hebben we ze straks allemaal gehad:
Seagate: 5 dagen disk terug
Maxtor: 8 dagen disk terug
IBM: Dat gaan we zien met een 40GB 60GXP (DOA, dode elektronica) en een 40GB 120GXP (na 2 maand dood, kloink kloink en niet willen opspinnen)
TNT brengt de niet-bezorgde pakketjes terug naar het hoofdkantoor? Dacht t niet. Hier brengen ze het altijd naar het (niet dichtsbijzinde :'( ) postkantoor.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53146

Omdat mijn verhaal perfect in dit topic past schrijf ik het maar hier.

Omdat mijn harde schijf het niet meer deed, en omdat ik mijn pc snel nodig had, had ik maar dadelijk een nieuwe HD gekocht. De bios herkende hem niet meer. Dus plots gestorven en nooit rare geluiden gehad.

2 Maanden later dacht ik, ik moet toch eens kijken als er geen garantie opzit aangezien hij nog geen 2 jaar oud is. Ik terug naar de plaatselijk pc boer waar ik die PC ooit kocht: Oei meneer dat is wel al een oude schijf, maar de mensen van seagate komen deze week en die zullen hem nakijken en eventueel herstellen :? Ok, dacht ik, ik geloof er niet veel van maar als het maar in orde komt. 1 week later: nee hij is nog niet klaar. 2 weken later: nog niet meneer. 3 weken later: hij is klaar u kan ze komen afhalen. Ok ik naar de winkel: de schijf vertoont te veel tekenen van slijtage en is niet meer te herstellen: te veel bad clusters :? hier is uw schijf :? :? :?

Ok, na wat rondgekeken te hebben op GOT, op de site van seagate gekeken en daar is het dus een fluitje van een cent.

Dinsdag 3 juni RMA aangevraagd bij Seagate en disk opgestuurd
(Vanuit België)
Vandaag 11 juni nieuwe schijf netjes thuis afgeleverd.

Maar ik koop nooit meer bij dure 'speciaal'zaken, waar je 'een beetje' meer betaald maar in ruil extra service krijgt. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 25-05 14:19
lankras schreef op 11 januari 2003 @ 19:14:
Misschien dat dit voor iedereen hier de normaalste zaak van de wereld is, maar ik was blij verrast met de afhandeling van mijn RMA actie door Seagate.

Mijn 20 GB Barracuda II schijf was voor de tweede maal binnen een jaar naar de vaantjes. Ik een briefje bij de RMA gedaan dat ik dat te gortig vond en of ze me niet een nieuwere terug konden sturen. Kreeg ik een 40 GB Barracuda IV terug :Y)
Zal ik ook eens met mijn Maxtor 40GB proberen dan, is ook voor de 2e keer kapot binnen een jaar (hij is nog niet helemaal kapot, maar er is gewoon een weerstand afgefikt, zit nu een mooi zwart plekje. :()

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik terug naar de plaatselijk pc boer waar ik die PC ooit kocht: Oei meneer dat is wel al een oude schijf, maar de mensen van seagate komen deze week en die zullen hem nakijken en eventueel herstellen
jesus wat een bullshit verhaal zeg van die verkoper.

volgens mij doen ze in nederland zowieso niets technisch aan harde schijven. als je een kapotte wd hebt dan krijgt ie een retourtje fabriek ergens in asië. het enige wat ze bij wd in duitsland doen is doorschuiven en garantie afhandelen, en misschien omruilen. ik weet niet hoe dat bij seagate zit, want die zijn wel altijd vrij vlot, maar iemand die op de zaak zelf komt een schijf nakijken is echt totale bull.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 73685

lankras schreef op 11 January 2003 @ 19:14:

Juppie, 'k denk niet dat IBM ook zo'n goede service (meer) geeft, zekers sinds die GXP60 serie... jammer want ik heb er 2.
Pagina: 1