verleng kabel.

Pagina: 1
Acties:

• E-jey
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
ik wil me atx kabel verlengen door de connector ervanaf te knippen en dan een anderen er aan te solderen. De connector die ik er aan wil solderen heb ik van een anderen voeding afgeknipt.

Er komen alleen van de voeding 2 kabeltjes in 1 gaatje van de atx connector. maken die contact in de connector??? Volgens mij wel.

Dan kan ik die dus in elkaar draaien en aan een ander kabeltje solderen.
Weet iemand waarom dat niet gewoon 1 kabeltje is??

kan je trouwens een atx verlengkabel kopen :) scheeld een hoop werk :)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

ATX verlengkabels bestaan naar mijn weten niet, wel bestaan er voedingen (ik meen Enermax) met extra lange voedingkabels, misschien is dat wel beter om te doen, voordat je je voeding verneukt door de draden ervanaf te knippen.

Verwijderd

atx verleng kabels bestaan wel.... heb ze ooit wel eens ergens gezien

maar die dingen lijken me nou niet echt ideaal in je kast... nogal lomp en groot

over die 2 kabeltjes, klopt. Ik heb ze ook zitten (zelf ook kabel verlengd) en die maken idd gewoon contact. (had je desnoods ff na kunnen meten met multi meter)

Het is idd wel flink wat soldeer werk, en zorg dan wel meteen dat je alles goed soldeerd, niet dat je een paar slechte verbindingen hebt. Denk dat je moederbord dat niet leuk gaat vinden als af en toe de stroom wegvalt.

• E-jey
  • Niet online
kan je je mobo mollen als je 2 kabeltjes verwisselt??

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

E-jey schreef op 11 January 2003 @ 19:57:
Als jij 12 volt over een 3volt aansluiting gooit vind je mobo dat op zijn zachtsgezegd niet zo heel prettig.

in andere woorden: ja

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-07 20:17

JdM

Humbled

E-jey schreef op 11 January 2003 @ 19:57:
Wat denk je zelf? Ik weet het wel bijna zeker, vooral als je een + en een - omdraait

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

SHIT! Je had 1 van die stekkers van die moederborden kunnen solderen. Wat jammer dat we daar nou net de north- en southbridge vanaf gesloopt hebben (ja, met BRUUT geweld) >:)

Zo kan je je eigen ATX verlengkabel maken :o

[ Voor 14% gewijzigd door Glashelder op 12-01-2003 18:38 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• E-jey
  • Niet online
laat ik nou nog zo'n mobo hbb >:)

bedankt voor het id daniel :)

Verwijderd

www.conrad.com, volgens mij hebben hum atx verleng kabels
Pagina: 1