Toon posts:

ADSL lite verbindingsproblemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb vanaf vandaag adsl lite van xs4all. Probleem is echter dat de verbinding soms gewoon een tijdje stil ligt. Geen dataverkeer. Surfen is niet mogelijk, messager kapt ermee enz. Soms is er 5 minuten niks aan de hand, dan om de 30 seconden weer geen dataverkeer

Ik heb xp, en een ethernet modem (nieuwe 510)

Ik heb mijn netwerk kaarten al verwisseld, splitter ertussen uit gehaald maar niks lijkt te werken. Kent iemand deze problemen en hoe heb je ze opgelost? in de search alleen oude topics die over problemen in centrales gaan enz

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:56
Heb je m ook al direct aangesloten zonder iets anders erbij (zoals telefoon), heb je op zo'n moment geen linesync meer?

Verwijderd

Topicstarter
Pc123 schreef op 11 January 2003 @ 19:15:
Heb je m ook al direct aangesloten zonder iets anders erbij (zoals telefoon), heb je op zo'n moment geen linesync meer?
Ik heb tot nu toe nog wel elke keer de telefoon erbij aangesloten. Maar door die splitter is dat verkeer toch sowieso al helemaal gescheiden? wat ik er tenminste van begrepen heb zou dat zo moeten zijn.

/edit

overigens heb ik 1 van de netwerk kaarten ook al omgezet naar 10mb half duplex maar hielp niks

• Aike
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
En wat zegt de XS4ALL helpdesk ?

Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com

Verwijderd

Topicstarter
dat " het waarschijnlijk een modem probleem is, anders weet ik het zo ook niet"

Die adviseerde me meteen maar eens een kpn monteur er naar te laten kijken en de lijn te testen. Ik vond persoonlijk dat i wel erg snel met die conclusie kwam, dus ik denk ik gooi het eens op got :+

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Het klinkt me wel als een hardwarematig probleem in de oren, dus als het niet je netwerkkaartje is dan zou de modem wel een logische verklaring zijn.

Wat je wel even zou kunnen controleren: op het moment dat je nog verbinding hebt, is er dan extreem veel activiteit op de modem? Ik heb zelf een keer bij een computer van een kennis van me meegemaakt dat een computer met een virus (die een goeie poging deed zichzelf de wereld rond te sturen) de verbinding zo hard dicht trok dat je zowel computer als modem moest herstarten voor je weer verbinding had.

Firewall installeren en het betreffende scriptje blokken leverde toen een oplossing op waarmee ik iig. weer wat kon snuffelen op internet naar een patch voor het virus.

Verwijderd

Topicstarter
Negotiator schreef op 11 January 2003 @ 20:06:
Het klinkt me wel als een hardwarematig probleem in de oren, dus als het niet je netwerkkaartje is dan zou de modem wel een logische verklaring zijn.

Wat je wel even zou kunnen controleren: op het moment dat je nog verbinding hebt, is er dan extreem veel activiteit op de modem? Ik heb zelf een keer bij een computer van een kennis van me meegemaakt dat een computer met een virus (die een goeie poging deed zichzelf de wereld rond te sturen) de verbinding zo hard dicht trok dat je zowel computer als modem moest herstarten voor je weer verbinding had.

Firewall installeren en het betreffende scriptje blokken leverde toen een oplossing op waarmee ik iig. weer wat kon snuffelen op internet naar een patch voor het virus.
Maar wel vreemd dat hij het soms wel goed doet (net een half uur geen problemen, net toen ik dacht he dat is mooi begon het weer)

Er is ook geen lijn in te ontdekking, en dat zou je wel verwachten hij hardware problemen

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:27

JvS

Ik heb hem zelf ook

misschien is het wel een aardingsprobleem... Dat kan soms de meest vage problemen veroorzaken (al verwacht ik dan eerder dat je verbinding helemaal wegvalt).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Access
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:54
Hoe is je modem eigenlijk ingesteld ? Moet je er een vpn verbinding mee opzetten, of is het een nat-router ? Het kan namelijk beide met de nieuwe speedtouch modems.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

iedereen zal dat ding als nat-router installeren, dat is namelijk gewoon de standaard methode.

Verwijderd

Topicstarter
JvS schreef op 11 January 2003 @ 20:38:
misschien is het wel een aardingsprobleem... Dat kan soms de meest vage problemen veroorzaken (al verwacht ik dan eerder dat je verbinding helemaal wegvalt).
en wat zou ik er in zo'n geval makkelijk aan kunnen doen?

Verwijderd

Ik heb er zelf ook last van :( :

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/adslproblems.jpg

zie topic : Speedtouch 510 + Linksys Wireless

• Tao
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:01

Tao

DPC DE_KOMETEN

Wellicht is het handig je vraag in 2-en te splitsen:
1. Heb je een lijnverbinding? (Daarvoor moet je bij de KPN zijn.)
Ofwel: heb je wel verbinding maar geen dataverkeer?
2. Wel een lijn, maar geen dataverkeer? Dan is Xs4all aan de beurt.

Ik heb zelf basic Adsl, maar heb regelmatig wat verbindingsproblemen gehad.
De helpdesk van Xs4all kan zien of je een lijnverbinding hebt en dataverkeer.
Die valt dan ook sowieso te prefereren boven de KPN (de helpdesk daar is
bedroevend ondeskundig vaak).
Vraag eens wat XS-helpdesk kan traceren?

Indien 'je verbinding stil ligt', wat merk je dan aan je modem? Branden er lampjes of niet? (Ik ga ervanuit dat je alles hebt aangesloten en ingesteld hoe het voorgeschreven is.)
Open je splitter eens en kijk eens of er eventueel ergens sluiting gemaakt wordt?

Het regelmatig wegvallen van de lijn komt vrij snel achtereen voor, zeg je.
Probeer dat eens door de helpdesk te laten meten. Wat zien zij? Wel verbinding en geen dataverkeer, of ook geen verbinding?
In het laatste geval rest alleen een monteur van de KPN om de lijn door te meten OF je modem is misschien een 'maandagmorgen'-model. (Je hebt je netwerkkaarten immers verwisseld, dus daar kan het hardwarematig niet aan liggen denk ik).

In elk geval sterkte ermee. Ik heb op dezelfde manier een jaar lang met de kabel moeten kloten voor ik adsl kreeg :( :( :( :(

Diablo3

Verwijderd

Topicstarter
Tao schreef op 12 januari 2003 @ 10:04:
Wellicht is het handig je vraag in 2-en te splitsen:
1. Heb je een lijnverbinding? (Daarvoor moet je bij de KPN zijn.)
Ofwel: heb je wel verbinding maar geen dataverkeer?
2. Wel een lijn, maar geen dataverkeer? Dan is Xs4all aan de beurt.

Ik heb zelf basic Adsl, maar heb regelmatig wat verbindingsproblemen gehad.
De helpdesk van Xs4all kan zien of je een lijnverbinding hebt en dataverkeer.
Die valt dan ook sowieso te prefereren boven de KPN (de helpdesk daar is
bedroevend ondeskundig vaak).
Vraag eens wat XS-helpdesk kan traceren?

Indien 'je verbinding stil ligt', wat merk je dan aan je modem? Branden er lampjes of niet? (Ik ga ervanuit dat je alles hebt aangesloten en ingesteld hoe het voorgeschreven is.)
Open je splitter eens en kijk eens of er eventueel ergens sluiting gemaakt wordt?

Het regelmatig wegvallen van de lijn komt vrij snel achtereen voor, zeg je.
Probeer dat eens door de helpdesk te laten meten. Wat zien zij? Wel verbinding en geen dataverkeer, of ook geen verbinding?(
\

Even nog een aanvulling. Ik heb nu kpn gebeld en die bellen nu echt zo terug.

Ik ben eens even naast mijn modem gaan staan ( staat in de kelder iets van computer) en het leek er eerst op dat alle lampjes bleven branden. Toen ik echter wat langer bleef kijken zag ik dat het lampje met het @ uitgaat, oranje knippert en dan weer groen is. Dit is dus het lampje van de buitenlijn zeg maar. Hij verliest dus echt de verbinding met het internet helemaal. De ene keer dus vaker achter elkaar dan de andere keer.

Kan het zijn dat de lijn het dataverkeer gewoon niet aankan ofzo?

/edit

Ik wacht dus af wat de kpn ervan zegt, en anders kijk ik of xs4all wat voor mij kan betekenen

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2003 12:13 ]

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

nee, als dat @ lampje uitgaat en oranje gaat knipperen, dan betekent dat dat je gewoon geen lijnsignaal hebt, de lijn houdt er dan dus eventjes mee op. Dat is waarschijnlijk een kpn probleem. XS4all hoef je hiervoor niet te bellen, als dit zo is, moet er gewoon even een duidelijke storingsmelding komen :)

[ Voor 24% gewijzigd door JvS op 12-01-2003 15:35 ]

Pagina: 1