Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done
Redelijk lawaaig.
Greetz Blackadder
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
Maar ze maken een tering herrie, maargoed, temp is er met zo'n 10c omlaag mee gegaan, dus ik heb eigenlijk niks te klagen
Heb je ook stillere fans die toch goed koelen?
(handig die comp bij de verwarming trouwens, wordt ie al warm voordat je m aanzet)
Where is it?
She was beautiful. God I loved her. I just didn't know how to show it, that's all. I killed her, Red. I didn't pull the trigger, but I pushed her away. And that's why she died, because of me.
Ik heb een Antec SX-830 kast. Een prachtkast met een 300W power supply met smart fan (hoe warmer het is, hoe harder de fan gaat draaien); is heeeel stil.
Deze kast heeft vier brackets voor 80mm fans. Daarin heb ik vier Panaflo L1A's zitten. Deze fans hebben een laag toerental, maar met z'n vieren geven ze prima koeling. Zie je die specs? 21dB!, deze fans zijn te koop bij Teamawe, stuur ze gewoon even een mailtje voor de handigste levering.
Setup:
Asus CUSL2 mobo
PIII 650@933 met een Alpha FC-PAL35T met Delta MP fan.
Temperaturen:
kast - 24 gr. C
CPU onder volle belasting - 36 gr. C
Mijn systeem staat onder mijn bureau en ik kan hem nauwelijks horen.
Staan zij btw op de HCC, das weer goedkoper:)
En oc-shop, staat die op de hcc?
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
Die ANTEC SX830 ziet er wel RETE strak uit!!! Waar kan ik die bestellen en wat kost ie?????
Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)
De kast heeft een 300W power supply, de hard drive bay kan er zonder schroeven worden uitgehaald, de vier brackets voor de fans kunnen zonder schroeven in en uit worden genomen. De ventilatieroosters hebben hele grote gaten, op de meeste kasten is het meer metaal dan gaten, daar kan nauwelijks lucht door. De twee 80mm roosters aan de achterkant zitten direct achter de CPU, vandaar dat mijn temperatuur zo laag is. De 5 1/4 bays hebben drive rails voor het makkelijk in- en uitnemen van de CD-Rom spelers, de 3 1/2 bays zijn met thumbscrews bevestigd, geen schroevedraaier voor nodig. De deur heeft een handvat (met slot) en zwaait naar buiten open, geen geschuif met klemmende panelen. Dit is de allerbeste kast die ooit heb gehad.
Overigens, Papst fans zijn ongeveer 35 gulden per stuk, de 80mm Panaflo L1A's van Teamawe zijn 12 gulden per stuk...
Dan kan ik m'n 60mm Delta MP vervangen door een 80mm Panaflo M1A of H1A. Dan hoor ik m'n kast zeker niet meer en is m'n temeratuur misschien nog lager.
Toch ff over pijnzen..
Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)
Verwijderd
wel heeel goedkoop, iets van 11 gld nogwat per stuk
Nog maar ff wachten dus
Verwijderd
maar als ik weg ben moet m'n koetje niet oververhit raken
Zitten die driverails ook bij de kast? En hoeveel? En gaat alles niet rammelen als mijn DVD speler eens flink gaat lezen? (daarom hou ik niet zo van driverails!)..
Kan ik onderin (aan de voorkant) een 120mm fan bevestingen of 2 80mm fans? En zitten daarook luchtgaten?
Het zijpaneel is dus iets van een deur die open gaat? Welke kant op gaat ie open (waar zit het schanierpunt?).
Het schanierpunt zit aan de voorzijde van de kast, het zit op geen enkele wijze in de weg. De hele deur kan na het openen uit de kast worden genomen.
Kijk eens op Dicemans Case Mod pagina voor wat voorbeelden van een gemodificeerde SX830. Deze heeft een blowhole en een intake met 120mm Panaflo L1A's. Persoonlijk vind ik het niet nodig om 120mm fans te gebruiken, maar als je wilt, kan het wel. Standaard kun je er twee 80mm fans kwijt.
Op deze pagina kun je ook het ronde schanierpunt aan de voorzijde van de kast ook goed zien.
De drive-rails zitten bij de kast, en het zijn er genoeg voor de drie 5 1/4 bays. Rammelen is geen enkel probleem, mijn Plextor UltraPlex doet daar helemaal niet moeilijk over.[/quote]Erhm voordat ik je verkeerd begrijp... jij vindt het geen probleem dat je cd-rom/writer rammelt en dat die plextor van je het gewoon doet ondanks dat ie gaat rammelen in die driverails? Of de boel rammelt helemaal niet?
Tis ff verwarrend
Verwijderd
Ik zat ff met mijn neus te kijken maar nu de pics wel gevonden (zit hier ffies op een rete trage verbinding..duurde ffies..
Smul smul
Overigens nog een vraagje..
Moet ik het frontje van mijn diskdrive eraf slopen om hem in die kast te kunnen bouwen? Kan je daar zomaar elke 3,5" diskdrive voor gebruiken?
jij vindt het geen probleem dat je cd-rom/writer rammelt en dat die plextor van je het gewoon doet ondanks dat ie gaat rammelen in die driverails? Of de boel rammelt helemaal niet? :?[/quote]Het rammelt helemaal niet... :)<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Moet ik het frontje van mijn diskdrive eraf slopen om hem in die kast te kunnen bouwen? Kan je daar zomaar elke 3,5" diskdrive voor gebruiken?[/quote]In eerste instantie dacht ik dacht dat ik het frontje er vanaf moest slopen, later bleek dat dat helemaal niet hoeft. Je kunt gewoon elke floppy erachter bouwen...
Hier heb je een plaatje voor de duidelijkheid:

Overigens, deze kast is ook in een grotere versie te koop bij PC-Cooling.de

O ja, hij is er ook in het zwart...
Als je in het noorden woont, zoals ik
En of ze er ook specificaties bij hebben (CFM, rpm en dBA)
wowie wowie wowie!
Die kast MOET ik dus echt hebben!! In het zwart?? bloody awesome! (spring in stoel!)
Ik heb van Diceman van VirtualHideout een berg plaatjes en info gekregen over de SX-830...
Je kan die 80mm fans er gewoon zo in klikken vertelde Diceman mij.. klopt dat? En je kan er dus 2x80mm voor in en 2x 80mm achter in (achter de CPU) "klikken"?
Geweldig.. ik bestel gewoon 4 Papst 80mm fans.. en dan 1 120mm fan voor in de deur!
Ik heb die lui al een email gestuurd in Rotterdam (Antec Europe BV).. hoop dat ik snel wat te horen krijg!!
Wat wil je nog meer?
Dat is echt de fijnste kast die ik maar kan wensen.
Je kan die 80mm fans er gewoon zo in klikken vertelde Diceman mij.. klopt dat? En je kan er dus 2x80mm voor in en 2x 80mm achter in (achter de CPU) "klikken"?
Geweldig.. ik bestel gewoon 4 Papst 80mm fans.. en dan 1 120mm fan voor in de deur!
Ik heb die lui al een email gestuurd in Rotterdam (Antec Europe BV).. hoop dat ik snel wat te horen krijg!![/quote]Yep, je kunt de fans er zo in klikken, heel makkelijk. Papst fans zijn erg goed en stil, wel wat prijzig alleen. Kijk anders ff in de specsheet van de 8000 serie, daar zitten hele mooie fans tussen.
Jet kunt stille Papst fans het beste bestellen bij noisecontrol.de, houdt er rekening mee dat je geen fans nodig hebt met een bijzonder hoge CFM, omdat je er toch twee naast elkaar zet; kun je gewoon de wat stillere nemen.
Ik heb van Antec Europe een faxformulier gekregen waarmee ik de kast met credit card kon bestellen.
Veel geluk...
errr, ik heb gewoon de Addtronics 7896A Servercase.
Wat wil je nog meer?
Dat is echt de fijnste kast die ik maar kan wensen.[/quote]Ik zet die kast tegenover een Antec anyday of the week...
Verwijderd
http://www.coremeltdown.com/reviews/antec/sx1030b/3.shtml
Er zitten bij deze geïmporteerde versie al twee Case fans bij, ben benieuwd wanneer die binnen is.
Dennis
>een hele serie aan Papst fans! Ik denk dat
>ik daar maar wat van ga bestellen.
Ik heb de papst 80mm super low noise (bestelnr 635-297) gekocht. Erg duur, maar wel ontzettend stil. Ik heb hem in mijn voeding gestopt. Een Delta 80mp heb ik aan een schakelingetje gehangen die hem inschakeld wanneer mijn kast boven een bepaalde temp komt, om de papst wat te helpen. Gebeurt vrijwel nooit (gelukkig, ik heb een hekel aan herrie), maar is wel noodzakelijk, die papst verplaatst maar weinig lucht (19 cfm). Is wel de stilste fan die ik kon vinden: 12dba
Ik heb die zwarte Antec Kast al besteld:
http://www.coremeltdown.com/reviews/antec/sx1030b/3.shtml
Er zitten bij deze geïmporteerde versie al twee Case fans bij, ben benieuwd wanneer die binnen is.[/quote]Er zitten bij iedere Antec Performance kast standaard twee case fans en die zijn niet eens zo slecht!
Al met al vind ik het erg makkelijk om in de kast te werken, ondanks het feit dat er geen moederbord tray in zit.
Kast is 295,- piek.... volgens mij wel ZONDER 2 80mm fans er in.
Is er ook een zwarte SX-830? De enige zwarte kast die ik gezien heb is de SX-1030 geloof ik.. maar ik wil de 830 in het zwart als het effe kan
Enig idee wat voor 80mm fans dit zijn? (CFM, RPM, dB?)
Dan nog maar es 2 80mm fans voorin en voila!
ik heb de kast open staan en aan de zijkant vna mijn compmeubel een metalen fan hangen van 12x12x4 cm hij werkt op 220v en maakt een bere herrie maar verplaatst lucht of het een lieve lust is. Ik gaat een nieuwe kast shoppen en nou vroeg ik me af of het verstandig is om dat ding in de kast te bouwen.
tevens wil ik er 2 kleine fans 80x80x? inhangen aan de zijkant met gaten uiteraard, is het dan verstandig om een te laten blazen en de ander te laten zuigen of allebij zuigen of allebij blazen (naar binnen)?
gaat nu alvast de kast halen
MZZLS The PyroPath
PS er waait een stevige weste wind in mijn kamer
Breek je nek voorzichtig
Me alpha is trouwens ook binnen, dus van het weekend gaan we naar de 1 GHz!
BTW foto's binnenkort op mn site.
errr, ik heb gewoon de Addtronics 7896A Servercase.
Wat wil je nog meer?
Dat is echt de fijnste kast die ik maar kan wensen.[/quote]Dit kan ik inderdaad beamen, ik heb ook zo'm kast incl een Enermax 431 watt voeding en die is ook uitgerust met een Smart fan, als de temperatuur stijgt gaat ie harder draaien, maar normaal is ie stiller dan de koeler op mijn CPU.
Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX
En een hoop herrie dat er uit komt:7