Ik heb een backup script gemaakt. Deze functioneert perfect. Echter backupt dit script dingen van een VB programma. Nu leest dit script een waarde uit een ini bestand. En met die waarde wil ik laten bepalen om de hoeveel tijd de backup plaatsvind.
Wat ik gedaan heb:
Heb ik in het backup script staan. Waar timer de variabele backup tijd is.
Alleen werkt dit niet. voor de * wordt de directory listing gegeven.
Zoals je ziet wordt de crontab regel naar crontab.scr geschreven. Dit script zal in de crontab komen te staan.
Dus als het backup script draait wordt een nieuwe waarde uit TIMER gehaald en deze in de crontab gezet. Hierdoor is de crontab variabel.
Echter schrijft bovenstaand commando niet weg wat ik wil hebben. Het geen ik in crontab.scr wil hebben is het volgende. Waarbij 4 de waarde is van TIMER.
Met het gebruik van quotes lukt het mij niet om de waarde van TIMER voor de rest te krijgen.
Hoe kan ik dit oplossen?
Wat ik gedaan heb:
code:
1
| echo $TIMER * * * * /home/backup/backup.scr > crontab.scr |
Heb ik in het backup script staan. Waar timer de variabele backup tijd is.
Alleen werkt dit niet. voor de * wordt de directory listing gegeven.
Zoals je ziet wordt de crontab regel naar crontab.scr geschreven. Dit script zal in de crontab komen te staan.
Dus als het backup script draait wordt een nieuwe waarde uit TIMER gehaald en deze in de crontab gezet. Hierdoor is de crontab variabel.
Echter schrijft bovenstaand commando niet weg wat ik wil hebben. Het geen ik in crontab.scr wil hebben is het volgende. Waarbij 4 de waarde is van TIMER.
code:
1
| 4 * * * * /home/backup/backup.scr |
Met het gebruik van quotes lukt het mij niet om de waarde van TIMER voor de rest te krijgen.
Hoe kan ik dit oplossen?