op raid controller dvd-rom aansluiten?

Pagina: 1
Acties:

• Cougar
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-03 13:58
ik heb een moederbord met raid (<-- niet installed) nu heb ik al aan 1 raid controller een hardeschijf. 2 andere hardeschijfen aan de normale ide + een brander en een cd-rom. Nu heb ik hier nog een dvd-rom liggen en wilde die daarop aansluiten.

Is dit uberhaubt wel mogelijk want ik kan op geen enkele manier die dvd speler zien als hij is aangesloten. Heb alle mogelijke jumpersettings geprobeerd.

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Welke raid-controller heb je precies? Ik heb een HPT370 gehad, daarmee was het wel mogelijk, maar met mijn huidige ULtra100TX2 niet.

Wat je zou kunnen doen om de DVD-drive wel aan te sluiten is gewoon 1 HD van de primary port afhalen en op de RAID controller aansluiting, en daarvoor in de plaats die DVD-ROM drive aansluiten.

Verwijderd

De meeste RAID controllers kun je gewoon als normale IDE gebruiken, de RAID functie werkt dat neit overigens

• Cougar
het is een onboard raid controller van asus. de p4b266-e heb ik. Raid gebruik ik al een hele tijd niet meer want die controller kan dan geen hoge fsb aan i.v.m overklokken. Als ide kan dat wel :) , maar is er ergens een optie in de bios voor? de hardeschijf die aan de ene zit werkt gewoon. Dus zou die dvd-rom het ook zo moeten doen lijkt me --> maar niet dus :(

edit:

Aikeleer , jou idee is nog niet eens zo slecht en het zou gewoon moeten werken. ga het even proberen :)

[ Voor 16% gewijzigd door Cougar op 11-01-2003 19:07 ]

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:23

LopeZ

Too much is never enough

Move OH -> OM

• Cougar
het werkt gewoon :P , 3 hd's aangesloten en 3x cd-rom (dvd,cd,brander). thnx
Pagina: 1