ps/2 aansluiting keyboard dood

Pagina: 1
Acties:

• Inge801
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Inge801

Iron Maiden

Topicstarter
De aansluiting op mijn 2e pc van mijn keyboard is langzaam dood gegaan, ik heb het moederbord eruit gehaald en daar zit zo'n afgeschermde buizing op met de ingang voor het toetsenbord en de muis. Maar nou deed die aansluiting van het keyboard het al een tijdje steeds slechter en moest ik die plug schuin erindrukken ed. Maar nu is hij bijna helemaal dood :'( En ik durf er ook geen nieuwe op te solderen want het zit al onder een metaalkapje dat niet meteen opengaat en het mobo is een dubbelzijdige print, daar kom ik liever nite aan :/

Ik dacht als oplossing ik kan een usb toetsenbord kopen maar het is niet zo'n hele nieuwe pc dus ik heb liever een pci ps/2 kaartje ofzo, weet iemand of dat bestaat of een andere oplossing? ik koop liever niet een nieuw mobo omdat mijn keyboard niet meer werkt, en het is al niet nieuw :/

你还记得吗 记忆的炎夏

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Zit er USB op? Dan zou ik gewoon gaan voor een USB toetsenbord. Dat geeft waarschijnlijk geen problemen. Anders kan je idd. gaan voor een PCI USB/PS/2 kaartje, maar houd er wel rekening mee dat die dingen dan dus niet standaard werken in DOS/de BIOS.

Kan je trouwens niet gewoon gebruik maken van garantie? Je geeft aan dat het moederbord al net nieuw is, dus ik gok dat je nog garantie hebt?

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-08 16:12
Heb je er USB opzitten. Ik neem het aan van wel. Dan moet je eens proberen om aan een USb toetenbord te komen.

edit:

Shit.. moet nog sneller typen ^^^

[ Voor 21% gewijzigd door The_Greater op 11-01-2003 18:31 ]

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• Inge801
  • Niet online

Inge801

Iron Maiden

Topicstarter
jah maar mijn usb is volgens mij ook beetje dood, dan moet ik usb kaartje en usb toetsenbord kopen, maar ja, da moet dan maar :/

你还记得吗 记忆的炎夏

Verwijderd

misschien een usb naar ps/2 converter ??

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 January 2003 @ 18:36:
misschien een usb naar ps/2 converter ??
Haal een pci usb kaartje en zo'n converter dat is denk ik de goedkoopste oplossing.

Verwijderd

Inge schreef op 11 januari 2003 @ 18:33:
jah maar mijn usb is volgens mij ook beetje dood, dan moet ik usb kaartje en usb toetsenbord kopen, maar ja, da moet dan maar :/
en je ps/2 nu ook dood, wat doe jij met die connectors???

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op 11 January 2003 @ 19:58:
[...]

hotswappen met keyboard of muis ofzo? Dat is iig niet goed voor het mobo (op PS/2 dan he, USB kan er tegen)

• Inge801
  • Niet online

Inge801

Iron Maiden

Topicstarter
Verwijderd schreef op 11 januari 2003 @ 19:58:
[...]

mijn broertje gaat lomp met mijn spulletjes om :'(
ik weet het ook niet...
mijne doet het altijd :)

你还记得吗 记忆的炎夏

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05:56

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op veel moederborden kun je de keyb en muis verwisselen, steek dus de keyb in de muisplug en neem een USB of seriele muis- doe ik ook op m'n FIC PA-2010+ zonder problemen :z

Oslik blyat! Oslik!

• DSK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-08 23:09

DSK

boeiend...

dion_b schreef op 12 januari 2003 @ 23:35:
Op veel moederborden kun je de keyb en muis verwisselen, steek dus de keyb in de muisplug en neem een USB of seriele muis- doe ik ook op m'n FIC PA-2010+ zonder problemen :z
Hmm, heb dit nog nooiit zonder problemen weten werken...

Blog (Linux-related)

Verwijderd

Jensd schreef op 13 January 2003 @ 23:44:
[...]

Hmm, heb dit nog nooiit zonder problemen weten werken...
hier werkt het dus ook niet :(
en mijn oude FIC PA-2010+ nu als server dienstdoende bij een vriend vond dat ook niet echt geslaagt :/

Verwijderd

je moet wel heel iets doms doen om je ps/2 aansluitingen dood te maken. misschien moet je aan je broertje vragen wat hij precies heeft gedaan >:)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05:56

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 13 January 2003 @ 23:51:
[...]

hier werkt het dus ook niet :(
en mijn oude FIC PA-2010+ nu als server dienstdoende bij een vriend vond dat ook niet echt geslaagt :/
Leg dan ff uit hoe dat niet werkt bij jou.. :? :? :?

Hier is er in het geheel geen reactie als ik de keyb in de onderste PS/2 stop (normaal keyb), maar boot hij prima zonder keyb errors met de keyb in de bovenste PS/2 (normaal muis)- met volledig gebruik van keyb. Als ik muis erbij wil, dan moet het met USB of (liever) serieel. In dat laatste geval heb ik'm standaard in gebruik...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1