Toon posts:

Monitorkabelbreuk --> hoe oplossen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een oude 14" monitor met een kabelbreuk. De breuk zit aan het eind van de kabel. (waar de kabel de PC ingaat) Kan ik het stuk waar de breuk zit afknippen en een VGA verlengkabel door knippen, zodat ik die later weer aan elkaar kan maken?

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:02

TrailBlazer

Karnemelk FTW

tuurlijk kan dat je haatlt vast geen hoge resoluties meer maar dat wil je toch niet op een 14 "

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Zolang je alle draadjes op precies dezelfde manier weer aansluit kan dat gewoon ja. Je kan waarschijnlijk ook een heel nieuwe kabel eraan maken, daarvoor moet je wel je monitor openmaken :)

Verwijderd

Topicstarter
Pollewob schreef op 11 January 2003 @ 18:27:
Zolang je alle draadjes op precies dezelfde manier weer aansluit kan dat gewoon ja. Je kan waarschijnlijk ook een heel nieuwe kabel eraan maken, daarvoor moet je wel je monitor openmaken :)
op de een of andere manier kan ik niet met de schroefendraaier bij de schroefjes :S:S

Verwijderd

Topicstarter
TrailBlazer schreef op 11 January 2003 @ 18:25:
tuurlijk kan dat je haatlt vast geen hoge resoluties meer maar dat wil je toch niet op een 14 "
het is een monitor voor een webserver echt belangrijk is de resolutie dus niet, maar is er een groot risico dat het mis gaat? anders laat ik hem wel groen :D

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
ivokox: Gebuik ajb de Afbeeldingslocatie: http://images.tweakers.net/forum/templates/got/images/icons/edit.gif-knop ipv 2 replies zo kort na elkaar te posten :)

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Pollewob schreef op 11 januari 2003 @ 18:27:
Let hierbij wel op dat je niet de spoel in de monitor aanraakt, want daar staan enkele duizenden volts stroom op, zelfs als de monitor niet in het stopcontact zit.

Een monitor schroef je heel eenvoudig over, en dan zoek je het stuk printplaat op waar de kabel opgesoldeerd zit. Ondertussen steek je je soldeerbout in het stopkontakt en pak je een pen en een stuk papier. Nou schrijf je goed op welk draadje waar verbonden zit, waarna je je, inmiddels opgewarmde, soldeerbout pakt en de draadjes één voor één lossoldeert.
Daarna de verlengkabel strippen aan één kant, en op de zelfde manier weer vastsolderen, de kap er weer opschroeven en voilà: Zo goed als nieuw :)

Klinkt een beetje kinderachtig zo, maar als je de draadjes omkeert werkt niets meer en met een beetje pech sloop je zelfs je videokaart of je monitor.

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• Wijnbo
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-08 21:33

Wijnbo

Electronica werkt op rook.

Uh... 14 inch?
als ik hou was zou ik het ding wegflikkeren en voor 6 pleuro een nieuwe kopen bij de lokale kringloop, daar hebben ze magazijnen vol met die dingen.
Voor 6 euro kun je geen geklooi hebben met verkeerde draadjes, slecht beeld, en eventueel veel V door je klauwen....ok, het is niet tweakerachtig, maar toch.

My 2 eurocents :+

[ Voor 13% gewijzigd door Wijnbo op 11-01-2003 18:53 ]

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:17

LopeZ

Too much is never enough

Move OH -> VB

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt StonedKing! Had ik niet eens aan gedacht! Het scheeld inderdaad een koop geklooi en gepruts :D
Pagina: 1