Toon posts:

DVD -> VHS en VHS -> VHS dezelfde Macrovision beveiliging?

Pagina: 1
Acties:
  • 182 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Er zijn hier al zoveel topics over de zgn. "macrovision beveiligingen" langsgekomen. Ik heb ze doorgelezen en het komt erop neer dat er op de meeste originele vhs-tapes en dvd's een kopieerbeveiliging zit van Macrovision, die men o.a. kan omzeilen met een decodertje van +/- 90 Euro.

Nu is mijn vraag: Is de macrovision beveiliging die op originele VHS-tapes zit DEZELFDE beveiliging die op DVD's zit? Zo ja, dan kan hoef ik dus geen 2 verschillende decoders aan te schaffen?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2003 18:23 ]

Verwijderd

waarschijnlijk wel want hier werkt alles prima met dezelfde decoder die mij ooit 80 piek gekost heeft, zeker geen 90 euro

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-03 18:43

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Jah deze zijn hetzelfde...... het gat erom dat je een scrat stekker in het boxje stopt....dat kan dus een dvd/video zijn....vervolgens word het macromedia signaal weggefilterd...

Tevens kun je kijken op de verpakking of ff bellen WELKE SIGNALEN er weggefilterd worden...staat er als het goed is bij

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Verwijderd

toch zie je VHS-VHS en DVD-DVD macrovision removers waarbij dit expliciet wordt benadrukt dat ze dan niet voor de ander werken
Ben ook op zoek en ben tot de conlusie gejomen dat er behoorlijk winst op die dingen wordt gemaakt in nederland, het zelfde apparaat kost ipv ca 35 euro meer dan 70 euro, zelfs met verzendkosten kun je hem dan beter op het internet bestellen

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 January 2003 @ 17:30:
toch zie je VHS-VHS en DVD-DVD macrovision removers waarbij dit expliciet wordt benadrukt dat ze dan niet voor de ander werken
Ben ook op zoek en ben tot de conlusie gejomen dat er behoorlijk winst op die dingen wordt gemaakt in nederland, het zelfde apparaat kost ipv ca 35 euro meer dan 70 euro, zelfs met verzendkosten kun je hem dan beter op het internet bestellen
Waar op internet?
+ Ik wil er echt 100% zeker van zijn dat ie dvd EN vhs aankan.
bedankt.

• La_Pazz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-03 14:51
Ik heb begrepen dat er verschillende versies Macrovision zijn en dat de modernste DVDs met Macrovision IV zijn uitgerust, welke de cheap-ass decoders niet aankan (wel de Maco2000 (Conrad) dacht ik?). Wat oudere DVDs hebben de vorige versie Macrovision die wel gecleand worden. Dus de wat oudere DVDs gaan goed, de nieuwste waarschijnlijk niet (wie weet meer?).

Ikzelf heb een testje gedaan door een DVD op te nemen via een (simpele) decoder op VHS (ging goed). :)

Als extra heb ik geprobeerd deze (macrovisionvrije) band via de DV-IN op een digitale camera opgenomen -> die stopte binnen 5 seconden met de melding COPY INHIBIT.... Dus ergens zit er nog een macrovisioncomponent in...
Ook DVD -> decoder -> DV-IN ging fout... :(
Maar goed, dit is een ander probleem.
Pagina: 1