Toon posts:

XP2400+ draait slechts 1500MHz op Asus A7V333

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een asus a7v333 met een amd xp 2400+ processor die niet ondersteunt word door het moederbord ( hij gaat niet verder dan 1500 mhz |:( ).
Dus ben ik van plan een ander moederbord te kopen, nu staat er in een test van tweakers.net dat de msi kt4 beter uit de test kwam.
Maar in pcm magazine kwam de asus beter uit i.v.m overclocking, wie moet ik nu geloven.
De chipsets van beide moederborden hebben dezelfde mogelijkheden alleen heeft de asus er een lan bij.
Wie kan mij helpen met het kiezen????:?
Of is er misschien nog een ander moederbord dat een betere keuze is dan deze 2 mamaplanken.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2003 18:00 ]

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Gewoon nog een aantal reviews lezen (gebruik daarvoor bv. Google). Dan kan je zo je keuze maken.

En bijvoorbeeld http://www.tomshardware.com heeft ook goede reviews :)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Kiezen moet jezelf doen, zie Pollewob :) Wat mij meer intrigeert is dat je die XP 2400+ niet op jouw A7V333 aan de praat krijgt, sterker, dat je zegt dat 'ie maar tot max 1500MHz gaat. De A7V333 kan volgens de specs zeker wel een XP 2400+ hebben mits revisie 1.01. Dit lijkt me een bijzonder vroege revisie (de eerste commerciele verkrijgbare?), kijk eens op je bord welke rev. je hebt. De rev. 2.00 kan zelfs de 2800+ hebben met FSB333.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-08 15:26
Ehm.. PCM vind het beter omdat je hem beter kan overcloken :? Dat vind ik wel fout! Niet iedereen gaat overclocken! en dan is misschien die MSI wel veel beter.

Mijn Keuze: de MSI KT4V. Kweet nie waarom. Maar die zou ik gewoon nemen. Ik las trouwens ook dat ie de AMD Barton core ondersteunt met een BIOS Update :)

Verwijderd

Topicstarter
Aan Abbadon: Bij de bios-update staat er dat het moederbord tot 2700+ ondersteund, maar hier klopt niks van.
De processor loopt nu op 1500 mhz (15 * 100) en hij zit rond de 70 graden, de hele tijd.
Als de proccessor op 900 mhz loopt is de temperatuur rond de 50 graden.
Hier zit dus iets niet helemaal goed.
Ik denk dat het kan komen doordat ik hiervoor een 1800+ op het moederbord had zitten die was doorgebrand tijdens een spelletje, de temperatuur van die 1800+ was rond de 50 graden.
Ik denk dat het moederbord een grote klap heeft gehad met die doorgebranden processor, kan het soms daardoor komen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 January 2003 @ 18:41:
Aan Abbadon: Bij de bios-update staat er dat het moederbord tot 2700+ ondersteund, maar hier klopt niks van.
De processor loopt nu op 1500 mhz (15 * 100) en hij zit rond de 70 graden, de hele tijd.
Als de proccessor op 900 mhz loopt is de temperatuur rond de 50 graden.
Hier zit dus iets niet helemaal goed.
Ik denk dat het kan komen doordat ik hiervoor een 1800+ op het moederbord had zitten die was doorgebrand tijdens een spelletje, de temperatuur van die 1800+ was rond de 50 graden.
Ik denk dat het moederbord een grote klap heeft gehad met die doorgebranden processor, kan het soms daardoor komen?
zet hem eens op 133mhz fsb ;)
volgens mij kan je cooler geen 2400+ aan, ik zou een andere cooler kopen
maar dat lijkt me stug omdat die thoroughbreds niet zo warm worden

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2003 18:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een cooler die tot de amd xp 2800+ gaat, en ik heb alle mogelijke fsb's geprobeert ( 100 tot 227) maar als de processor boven de 1500 mhz komt word hij te heet en schakelt de computer uit.

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2003 19:12 ]

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:02
A7V8X!

Maar je pc gaat uit als je CPU boven de 1500Mhz klokt? Dan zou ik toch maar eens een goede koeler erop zetten. Die a7v333 moet het op zich aankunnen.....

[ Voor 69% gewijzigd door stylezzz op 11-01-2003 20:31 ]

• DirtyHennessy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-07 19:51
welke bios versie heb je op je a7v333 ?
ik zit met 1.015 final

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de nieuwste beta versie, ik heb de bios zelfs een keer gedowngraded naar de oudste versie mogelijk en nog geen verschil.
En ik denk niet dat het aan de cooler ligt want dat is een whisperrock 3, cfm rond de 40 ofzo, wel een goeie cooler dus

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Titel aangepast.. Een nieuw mobo kiest een echte Tweaker nog altijd zélf :)

Wat betreft het probleem: probeer eens wat dingen en geef wat meer info.. Lukt het wanneer je de FSB op 133MHz zet en de multiplier op z'n laagst? Voelt de heatsink ook echt zo heet aan? (70 graden voel je echt wel..) Zet de temperatuurbeveiliging anders wat hoger (85 graden max, de Athlon kan 90 graden hebben) Hoe staat de CPU core voltage? Zit de koeler zeker weten goed? Heb je koelpasta gebruikt zoals het hoort? Airflow? Kast open? etc..etc..
Als het op niets uitloopt, dan zou ik de mobo maar inruilen :)

Verwijderd

Check deze site eventjes.... je Whisperrock wordt al 73 graden IDLE op een XP2100+, bij branden gaat ie plat!

http://www.digital-daily....cket-a-2002q2/index05.htm

;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat de titel verkeerd is verandert, de processor draait maar 1500 mhz op asus a7v333 en niet op de a7v8x.
Ik moet een keuze maken tussen de asus a7v8x en de msi kt4.
en ik kan mijn moederbord helaas al niet meer inruilen.
Ik heb in de bios alles geprobeert, de beveiliging staat op 80 graden want op 85 graden overleeft de processor het niet meer.
Maar ik weet zelfs zeker dat als ik een ander moederbord koop dat de processor het dan wel doet, maar welk moederbord is nou beter???????
De asus staat bekend voor zijn stabiliteit, ik heb in een test gezien van pcm waarmee ze de msi kt4 en de asus a7v8x testen op overclocken ook met een xp2400+.
De processor liep op de asus beter dan op de msi.
En ook nog een 2de punt, ik ga tegerlijk een asus geforce 4 titanium 128 mb agp 8x kopen.
Een asus mobo en asus videokaart samen levert toch betere prestaties dan een msi mobo en asus videokaart?

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2003 12:01 ]

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:02
Dat maakt niks uit hoor. Je mag best een gigabyte videokaart op een MSI mobo stoppen, zou perfect moeten werken....

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Problemen tussen verschillende leveranciers mag niets meer uitmaken, daar hebben ze immers de laatste 20 jaar al die standaarden voor bedacht. Bovendien is het belangrijkste wat jouw nwe videokaart verbindt met je mobo de northbridge en die is bij beide dezelfde, dus ik zie geen belemmering.
Ik heb zowel MSI als ASUS mobo's gehad en beiden draaiden probleemloos...

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Topicstarter
Dan denk ik dat ik toch de asus ga nemen omdat ik nu ook een asus heb, ik ken het systeem dus en hij heeft ook betere overclockmogelijkheden dan de msi.
En de asus is goedkoper.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op 12 January 2003 @ 11:58:
Ik denk dat de titel verkeerd is verandert, de processor draait maar 1500 mhz op asus a7v333 en niet op de a7v8x.
ouch.. titel is fixed ;)
Maar ik weet zelfs zeker dat als ik een ander moederbord koop dat de processor het dan wel doet, maar welk moederbord is nou beter???????
Ik zou zeggen: lees de laatste posting van LEZEN eer je hier een topic opent! eens door.. Maar ik zie al dat je voor de A7V8X gaat, choeso jei! ;)

[ Voor 35% gewijzigd door BalusC op 12-01-2003 15:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dank jullie wel voor de informatie!!

• Knal127
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:41

Knal127

Een raar geval...

Maar waarom zou je een nieuw mobo willen die volgens jou WEL de XP2400 zou ondersteunen als het mobo die je nu hebt het ook zou kunnen?
Het feit dat je niet boven de 1500Mhz uitkomt lijkt mij toch niet te liggen aan het mobo; immers zeg je zelf al dat je wel een FSB aankan van 133 (en 15x 133 = 1995Mhz = XP2400) maar dat dan je temps te hoog zijn.
Dit lijkt me niet zozeer een mobo-probleem maar een koeling-probleem. Volgens mij los je niets op door een ander mobo te kopen.
B.T.W.; wat voor koeler heb je nu en weet je wel zeker dat deze goed bevestigd is??

(maar of je mobo beschadigd geraakt kan zijn door het doorbranden van een eerdere CPU en daarom nu vreemd doet weet ik ook nie....)

[ Voor 11% gewijzigd door Knal127 op 12-01-2003 21:53 ]

Wat bedoel je "t is tijd?" t is altijd tijd......¿-¿......

• noltha
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-07-2025

noltha

Hantam!

dominator schreef op 12 januari 2003 @ 12:16:
Dat maakt niks uit hoor. Je mag best een gigabyte videokaart op een MSI mobo stoppen, zou perfect moeten werken....
Dit maakt dus WEL wat uit.

Check de MSI fora maar eens hoeveel klachten er waren met een ASUS,Gainward, gigabyte geforce 3 op een msi k7tpro2 bijvoorbeeld. Nee je kon hem niet op 4x draaien. MAX 1x AGP. Een kwart jaar lang wachten op een bios update was het gevolg.

Dus wat jij suggereert is niet helemaal waar.
er zijn weleens wat compatibliteits probleempjes

[ Voor 1% gewijzigd door noltha op 13-01-2003 09:41 . Reden: spelfoutje! ]

Ryzen 5800X3D / RTX3070Ti nvidia / Be quiet Dark base 700

Verwijderd

Topicstarter
Maar ik denk dat ik zowiezo toch een ander moederbord ga kopen i.v.m agp 8x en de snellere link tussen de south- en northbridge, de 4x usb 2.0, de ingebouwde lan.
En de a7v33 kan maar tot 200 mhz fsb terwijl mijn processor 266 mhz fsb is.
Er zijn veel dingen verbeterd op de nieuwe moederborden.
Er zijn ook gaten voorgeboord rondom de socket voor zwaardere koeling wat ik ook van plan ben te gaan kopen.
Dan kan ik mijn moederbord aan mijn vader geven (zijn moederbord is wel dood) en dan is hij ook weer blij.

• snooze
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-03 07:39

snooze

kinda busy atm.

jouw proc is geen 266 fsb maar 133 ddr fsb dat is wel een verschilletje.
en die 200 van de a7v333 is volgens mij overgeklokt of nie :)

weet iemand nog een leuke signature?

• liosnel
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-07 16:55
Ik draai met mijn A7V333 met een XP1800+ heerlijk stabiel op 2400+ (2000mHz), zou niet weten waarom die van jou dat niet kan. Het moederbord kan het ZEKER WETEN.
Enne.. Je processor moet op 133mhz draaien, dat is DDR 266. Het draait bij mij op (12x166) dus dat moet ook geen probleem zijn.

Ook zitten er op mijn A7V333 gaten rondom de socket voor koeling...

Maar natuurlijk moet je het zelf weten!

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind dat de nieuwe moederborden betere functies hebben die ik ook nodig hebt, ik zou dus zowiezo een ander moederbord kopen.
En een klein voordeel is ook dat ik de bios van Asus al ken en de mogelijkheden enzo.

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:28

TTLCrazy

Listen to Frankie

hmm als je och een nieuw mb koopt zou ik er een kopen met een nforce 2 chipset, is ie nog compatible met de barton ook (waarschijnlijk) + sneller dan kt400

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik wilde het net voorstellen: Waarom geen nForce2? Dat is de snelste AMD chipset op dit moment, is goedkoop te krijgen (Asus heeft ook een non-deluxe waar "maar" 1x LAN op zit en wat minder beestachtige onboard sound)...

Maar goed, als jij liever de A7V8X wil, moet je dat zelf weten natuurlijk :) Met de A7N8X kom je echter verder met OC-en en kun je je geheugen in dual channel laten draaien :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Verwijderd

Topicstarter
Wat is dual channel eigenlijk, ik heb er veel over gelezen maar snap het nog niet helemaal.
En ik ben toch van plan een a7n8x te kopen omdat ik ook in meerdere forums heb gelezen dat er nogal wat voordelen en verbeteringen op zitten in vergelijking met de a7v8x.

• Alfa Helix
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-06 16:47
Ik zou toch echt eerst eens gaan achterhalen waarom je die xp 2400+ niet op de juiste snelheid krijgt voordat je extra $$ gaat uitgeven aan een nieuw mobo waarbij je waarschijnlijk hetzelfde probleem gaat hebben.

de a7v333 moet een 2400+ gewoon netjes laten draaien. En aan jou verhaal af te leiden doet ie dat ook wel maar schakelt de computer uit doordat de proc te heet wordt.

Wat voor een koeler heb je? Fans in je kast? Koelprut?

Doesn't expecting the unexpected make the unexpected become the expected?

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Dual channel is als het ware raid0 voor je geheugen. Doordat je 2 geheugencontrollers hebt kun je 2 dimms tegelijk aanspreken wat dus 2 keer zo snel is. (even heel simpel gezegd dan).

Zodoende heb je weinig aan enorm snel geheugen omdat dat toch niet sneller is dan 2 goedkopere dimms in dual channel :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk eerlijk gezegt dat het moederbord beschadigt is door dat doorbranden van de vorige processor want voordat die processor was doorgebrand had ik echt nergens last van.

Verwijderd

Wat je nu voorstelt om te gaan doen is een nieuw moederbord kopen omdat je proc te heet wordt. Dit terwijl je mobo in principe wel voldoet, omdat de proc die je hebt hier gewoon op kan. Misschien zitten er minder gadgets op dan op een nieuw mobo, maar zou een hele andere reden zijn om een mobo te kopen.

Ik stel voor dat je eerst probeert te achterhalen waarom de temperatuur van je cpu zo hoog is. Welke cooler zit erop? Heb je voldoende airflow in je kast? Wat voor hardware zit er voor de rest nog in je compu?

Test je XP ook eens op een andere compu en wordt ie dan ook zo warm? Het zou namelijk kunnen zijn dat je thermometer van je mobo stuk is. Kortom; achterhaal eerst wat het probleem is voordat je een nieuw mobo haalt, want anders hou je dezelfde problemen ook met je nieuwe mobo!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb alles al geprobeert, de xp 2400+ deed het in een andere computer heel goed, zonder problemen.
Ik heb de computerkast 4 uur open laten staan en nog geen verandering, de cooler is goed, tot xp 2800+.
Ik weet echt 99,99% zeker dat het aan het moederbord licht.
Ik zie het wel als ik dat andere moederbord al binnen heb, als het probleem dan nog niet is opgelost dan ga ik gewoon watercooling kopen en kijken of tie het dan wel op 2 ghz doet.
Maar dat zal niet gebeuren.

• Knal127
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:41

Knal127

Een raar geval...

Verwijderd schreef op 14 januari 2003 @ 21:13:

Ik zie het wel als ik dat andere moederbord al binnen heb, als het probleem dan nog niet is opgelost dan ga ik gewoon watercooling kopen en kijken of tie het dan wel op 2 ghz doet.
Dat is een lekkere oplossing zeg 8)7

Maar heb je toen je je processor in dat andere mobo stopte dezelfde koeler gebruikt? En wat ook niet onbelangrijk kan zijn; wat voor voeding heb je? m.a.w., geef eens wat meer specs op......voeding, videokaart, type koeler enz.

Wat bedoel je "t is tijd?" t is altijd tijd......¿-¿......

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:58

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Check je voltage.. ik zet geld in op een te hoog voltage :+

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

mmm... ik zou toch maar wat verder k#tt%n met die asus a7v333 want hij moet die 2400+ makkelijk kunnen hebben.
het lijkt mij toch goedkoper om ff een andere koeler te proberen dan gelijk een ander bord te kopen.
en ik zou maar eens goed kijken of de koeler er wel goed opzit ;)

en niet te veel kloten in de bios aangezien je niet eens weet dat die proc. op 133mhz loopt en niet op 200 of 266mhz in de bios :)

en als je dan toch een ander bordje neemt neem dan de asus a7n8x met nforce2 chipset als je bij asus wil blijven ;)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Als voltage, FSB en evt multiplier goed zijn: zet dat doorfikbeveiligingssysteem uit, dat deugt gewoon niet. Je geeft zelf aan dat je een doorgefikte CPU hebt gehad: waarschijnlijk is door de enorme hitte van die CPU de sensor beschadigd.

Verwijderd

Topicstarter
Toen ik mijn processor in een andere computer deed had ik dezelfde cooler, de voltage van de cpu staat op z'n laagst (1,6 volt of 1,65 volt) de multiplier, fsb alles is goed en standaard.
Ik heb een andere cooler geprobeert enz enz enz. zo kan ik wel uren door blijven gaan.
Ik ga gewoon een moederbord met nforce kopen en zie dan wel.
Vroeg of laat zou ik toch een ander moederbord kopen om de amd met barton core kopen.
Dus dat maakt niks uit, ik zie wel.........
Maar nog 1 vraag, als je de a7n8x neemt moet je dan 2 geheugenreepjes hebben of kan ik er gewoon 1 in zetten???

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2003 16:36 ]

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Verwijderd schreef op 15 januari 2003 @ 15:57:
Toen ik mijn processor in een andere computer deed had ik dezelfde cooler, de voltage van de cpu staat op z'n laagst (1,6 volt of 1,65 volt) de multiplier, fsb alles is goed en standaard.
Ik heb een andere cooler geprobeert enz enz enz. zo kan ik wel uren door blijven gaan.
Ik ga gewoon een moederbord met nforce kopen en zie dan wel.
Vroeg of laat zou ik toch een ander moederbord kopen om de amd met barton core kopen.
Dus dat maakt niks uit, ik zie wel.........
Maar nog 1 vraag, als je de a7n8x neemt moet je dan 2 geheugenreepjes hebben of kan ik er gewoon 1 in zetten???
kan ook gewoon 1 in :)
maar 2 is weer "iets" sneller ;)

Verwijderd

Topicstarter
En zit er bij de goedkope versie van de a7n8x ook een dolby digital uitgang voor een externe decoder.
Ik ben namelijk van plan een creative inspire 5500 te kopen met ingebouwde decoder.
In een ander forum heb ik gelezen dat de nvidea nforce2 door de dolby uitgang een award heeft gewonnen, maar is dit bij de goedkope en dure versie of alleen de dure?

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

volgens mij niet :?
hier staat dat je alleen bij de deluxe versie die soundstorm hebt.
http://www.asuscom.de/mb/socketa/a7n8x/overview.htm
deze dus: http://www.nvidia.com/view.asp?IO=feature_soundstorm

en op de normale versie heb je :
6-Channel Audio

The A7N8X uses an onboard Realtek® ALC650 audio CODEC that lets you enjoy high-quality 6-channel audio without having to buy advanced sound cards. :?

Verwijderd

Topicstarter
volgens mij staat er dat de dolby digital bij de delux versie is en de soundstorm bij de normale??????denk ik hoor
ik denk dat het gewoon blijft bij de a7n8x, een 2de lan heb ik toch niet nodig, dolby digital ook niet en die andere zooi zoals serial ata enzo hoef ik ook niet, en ik ben eigenlijk ook niet van plan om 180euro uit te geven voor een moederbord.
De a7n8x kost al 145 euro en dat vind ik wel genoeg.
Maar iedereen bedankt voor de informatie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Verwijderd schreef op 16 January 2003 @ 20:32:
volgens mij staat er dat de dolby digital bij de delux versie is en de soundstorm bij de normale??????denk ik hoor
nee, net andersom. :)
in het blauw bovenaan staat er achter soundstorm (deluxe) ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 January 2003 @ 18:41:
(...)
(...)
ehm, ik weet niet hoor, maar 50 graden een 1800+ en dan door branden(oud, maar viel me toch op) ?

tis dat ik spastisch opzoek ben naar een nieuwe koeler voor mijn 2100+ die op 65graden stressed draait en nog niet eens onstabiel wordt

(ik denk aan Coolermaster HHC-001, beetje off-topic maar kan iemand mij vertellen of dat een goede koeler is? ben bang voor afbreken van ophangmechanisme omdat het maar 1 pin gebruikt, en het lawaai en ik weet niet echt wat voor koelprestaties levert (ik lees veel verschillende dingen))

Verwijderd

even over de openingstopic.

1500 mhz = multiplyer (15) X FSB (100 mhz)

Als je je FSB nou eens op 133 zet.
dan krijg je 133 X 15 = 1995 Mhz.

en een XP2400+ = 2.0 Ghz

Dus gewoon ff je FSB op 133 zetten.
kan in je bios.

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb ik al geprobeert, ik heb alle mogelijke logische en onlogische mogelijkheden gebruikt (fsb 100, 133, 166, 200) maar nix doet het.
Nu heb ik in meerdere forums gezien dat de xp 2400+ het wel gewoon doet op de asus a7v8x en de a7n8x.
Het probleem ligt dus gewoon op mijn moederbord, 100% zeker.

• MPAnnihilator
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-08 19:36
Ik heb ook dat mobo , volgens mij moet je gewoon ff alles op auto zetten met bios versie 1015. Tevens ff op je moederbord kijken, 2 cm rechtsboven je DIMM3 ( ram ) slot zit een jumper waarmee je je moederbord wijs maakt welke cpu hij zal dragen,

1-2 = voor Ahtlonxp
2-3 = voor Athlon(thunderbird ) , duron
( of omgekeerd )

Je moet maar eens kijken , de settings staan ook in't klein op je mobo.

Wat betreft die temperatuur , boven je cpu staat ook weer een jumper die overvoltage mogelijk maakt. Hierdoor stel je dan eigenlijk in je bios 1.7 volt in , terwijl , door die jumper je in realiteit 2 volt instelt ( dat kan je dan uitlezen met asus pcprobe bijvoorbeeld )

zet die overvoltage dus niet aan, anders zou't me niet verwonderen dat hij misschien wel normaal draait , maar abnormaal warm krijgt...

[ Voor 2% gewijzigd door MPAnnihilator op 16-01-2003 22:12 . Reden: typo ]

Mijn Specs

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 January 2003 @ 20:47:
[...]

(ik denk aan Coolermaster HHC-001, beetje off-topic maar kan iemand mij vertellen of dat een goede koeler is? ben bang voor afbreken van ophangmechanisme omdat het maar 1 pin gebruikt, en het lawaai en ik weet niet echt wat voor koelprestaties levert (ik lees veel verschillende dingen))
/offtopic

Als je van lawaai houd is het een goede koeler, hij koelt goed >:) echt waar, maar ik zou m kopem met een fanadapter van 80 naar 60mm zodat je er een 80 mm fan op kan laten draaien(rustiger voor je oortjes) en ik weet wel zeker dat hij jou proc koel gaat houden!

offtopic

Het probleem van de topic starter licht volgens mij toch echt aan een brakke koeling hoor! sorry ik weet dat ie het al vaak gezegd heeft dat het niet zo is maartoch!

Heb je niet de gelegenheid om even een andere koeler te lenen ofzo of zet er eens een ventilator voor >:) zon grote die je in de zomer gebruikt :+ . het klinkt dom maar heeft mij ook ooit een geholpen!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ook eens nagedacht over de soundstorm, ik wil een 5.1 systeem kopen die wel dolby digital moet ondersteunen.
Nu heb ik nagedacht, wat is handiger: een us blaster 5.1 digital theatre (ondersteuning dolby digital) met een a7n8x deluxe of een a7n8x met een creative inspire 5500 met dolby digital decoder en versterker?
En heeft de a7n8x (dus NIET de deluxe model) nou wel een dolby digital uitgang of niet, want dit is toch ook een hele belangrijke optie voor mensen die een digitale speakerset hebben of een 5.1 decoder op hun computer willen aansluiten.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2003 11:11 ]

• Alfa Helix
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-06 16:47
MeLoveComputers je bent er van overtuigd dat het aan het moederbord ligt en je gaat waarschijnlijk toch wel een nieuwe kopen maar....humor me....welk merk koeler heb je op die xp 2400+ zitten? Welk merk kast heb je? (is het een mini/midi/big tower?) En heb je nog extra koelers in de kast hangen.

Je geeft aan dat de processor boven de 80 graden komt, wat is dan de ambiant temp van je kast?

Doesn't expecting the unexpected make the unexpected become the expected?

Verwijderd

Topicstarter
de processor zit rond de 70 graden, ik heb een whisperrock 3 tot amd 2800+, midi tower, verder geen andere koelers (wil wel 3 enermaxen 9x9cm casefan kopen).

Verwijderd

Verkoop je je mobo nog? Of is je vader toch de gelukkige.
Maar ik zou ook eerst uizoeken wat er mis is. Ligt ZEKER niet aan het mobo zelf. Maar aan een instelling of een kapotte temp sensor.
En waarom kan je hem niet meer omruilen?
In NL heb je 2 jaar garantie, als je niet heb overgeklokt of gekloot.

Verwijderd

Topicstarter
Als het een kapotte temp sensor is ligt het toch aan het moederbord?!?!
En ik heb het bonnetje niet meer dus.................................
En mijn vader is de gelukige, nu is namelijk het probleem dat mijn computer in de woonkamer staat en niet in mijn kamer.
Pas als mijn vader zijn computer heeft gerepareerd komt mijn computer weer in mijn kamer.
Dat is dus ook een van de redenen dat ik een ander moederbord wil kopen en mijn vader betaalt toch de helft want hij neemt mijn moederbord in.

• ultimateharry
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06:16

ultimateharry

Team Slayer:-)

Kan het niet zijn dat het temperatuur probleem veroorzaakt wordt doordat je temp in je case te hoog wordt? Ook al heb je een goeie cpu-cooler, als die warmte niet afgevoerd wordt naar buiten blijf je met een temp probleem zitten.

edit: fuck niet goed gelezen, sorrie!

[ Voor 9% gewijzigd door ultimateharry op 19-01-2003 12:22 ]

• OverSoft
  • Laatst online: 10-08 00:09
heb je nou gewoon oogkleppen op of wil je niet luisteren
JE COOLER IS KADUUK! of hij is slecht geplaatst, dat mobo van jou kan gewoon een 2400+ aan! Koop een nieuwe cooler en laat em es door iemand anders plaatsen! Zet dan je FSB op 133 en voila, hij doet het... het verschil tussen luisteren en eigenwijs doen is best groot...

Verwijderd

OverSoft schreef op 19 January 2003 @ 12:34:
heb je nou gewoon oogkleppen op of wil je niet luisteren
JE COOLER IS KADUUK! of hij is slecht geplaatst, dat mobo van jou kan gewoon een 2400+ aan! Koop een nieuwe cooler en laat em es door iemand anders plaatsen! Zet dan je FSB op 133 en voila, hij doet het... het verschil tussen luisteren en eigenwijs doen is best groot...
lol idd, als die proc nu op 1500 Mhz al 70 graden wordt wil ik niet eens weten wat ie met deze koeling op 2000 Mhz doet! en het is nog een tb ook, die worden al minder warm dus gewoon koel prob!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2003 12:44 ]

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
MeLoveComputers: je cooler zit niet goed erop, kan niet anders... heb je er ook wel koelpasta op zitten?
ik heb zelf namelijk een 2000+ (palomino core) erin zitten, en met et standaard retail koelertje, dat eigenlijk voor de 1800+ max was houd hem stressed op 60 graden

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb als je goed gelezen hebt en niet zomaar antwoord geeft zoals de meesten doen mijn processor in een ander moederbord gezet (ook een asus a7v333) met dezelfde cooler op dezelfde manier geplaatst met dezelfde instellingen, mijn eigen hardware precies zoals mijn computer nu is maar dan met een ander moederbord!
Toen deed de processor het goed (1995 mhz op 133x15) en hij zat rond de 30 en 40 graden
STRESSED!
Nog zat ruimte om over te clocken maar dat heb ik nog niet geprobeert, dit was dus voor mij het bewijs dat het aan het moederbord ligt.
Het moederbord is ook op de juiste manier in de computerkast (midi) gezet.
Het ligt 200% zeker aan het moederbord, ik ga mezelf toch niet een beetje voor gek zitten wijsmaken?

• OverSoft
  • Laatst online: 10-08 00:09
Verwijderd schreef op 19 January 2003 @ 13:17:
Ik heb als je goed gelezen hebt en niet zomaar antwoord geeft zoals de meesten doen mijn processor in een ander moederbord gezet (ook een asus a7v333) met dezelfde cooler op dezelfde manier geplaatst met dezelfde instellingen, mijn eigen hardware precies zoals mijn computer nu is maar dan met een ander moederbord!
Toen deed de processor het goed (1995 mhz op 133x15) en hij zat rond de 30 en 40 graden
STRESSED!
Nog zat ruimte om over te clocken maar dat heb ik nog niet geprobeert, dit was dus voor mij het bewijs dat het aan het moederbord ligt.
Het moederbord is ook op de juiste manier in de computerkast (midi) gezet.
Het ligt 200% zeker aan het moederbord, ik ga mezelf toch niet een beetje voor gek zitten wijsmaken?
als je onnodig geld wil uitgeven door je eigen ondeskundigheid, be my guest, maar het ligt gewoon voor 100% zeker aan je cooler of hoe die geplaatst is!

Verwijderd

Topicstarter
hoe kan je van iemand nou 100% weten hoe of wat er aan de hand is als je de situatie nog niet eens voor de helft kent, ik heb op meerdere forums al laten weten hoe mijn situatie zit en hoe het verging mijn oplossingen en op allemaal kwam uit dat het toch aan het moederbord ligt.
En als je op de forum van asus kijkt zal je zien dat er meerdere mensen last hebben van dit soort problemen.
Ik heb vanmiddag nog koelpasta op de processor gesmeerd en het helpt geen ene f*ck.
Nu heb ik van iemand die ook en kapotte computer heeft liggen een vergelijkbare koeler geleend en hij heeft hem zelf op de processor gezet, wat blijkt.........weer hetzelfde probleem alleen nu starte de computer niet eens meer door de hitte.
Ik heb weer allerlei stuntjes geprobeert om de processor te laten werken zoals die hoort te werken maar nix.
Nu zat ik weer te denken dat het aan mijn processor lag, maar na het proberen van mijn processor in WEER een andere computer deed hij het weer goed.
Weer terug op mijn moederbord kreeg ik weer hetzelfde probleem, wat ik al verwachte.
Maar over 2 weken is mijn moederbord binnen en dan zie ik wel of tie het nou doet of niet, dat word spannend dan.

Verwijderd

Als ik ff mag vragen, wat voor proc ga je erop zetten voor je vader dan? Want die zal met hetzelfde moederbord tegen dezelfde problemen aanlopen! Dan wordt het zeker een duron met koeling voor een XP2800+?
Ik weet niet of het mogelijk is, maar is het niet mogelijk om bij Asus een nieuwe thermometer te bestellen? Ik weet dat Asus iig een goede service heeft (iig wel toen ik die service nodig had), dus stuur een mailtje met het probleem en misschien krijg je zo'n ding toegestuurd!

Verwijderd

Topicstarter
nou, een collega van mijn vader had er een amd xp 1800+ op gezet(de vorige processor op dit moederbord) en die draaide perfect, het word dus een 1800+ (1533 mhz)

Verwijderd

En wat gebeurt er als je jouw 2400+ als die 1800+ laat draaien?

Verwijderd

Topicstarter
dan werk de processor wel maar dan zit de temp rond de 70 graden, ik vond het wel raar dat de processor niet boven de 1533 mhz kwam wat precies de snelheid was van mijn vorige processor.

Verwijderd

Het videokaartje dat je koopt mag gene efect hebben op de mobo (check mijn systeem is mega stabiel)

je mobo zal gene klap hebben gehad vriend van mij liet ook ze 2100+ doorfikken op asus a7v333 en die werkt nog prima maar dat je een processor overklockt betekent niet dat je cooling daar geschikt voor is de tijd dat die andere gedaan heb (coolers hebben ook loop uren) op den duur word de snelheid minder ook al geeft ie anders aan.

dus je kan beter ook gelijk een cooling nemen die tot xp3000+ ofzo coolt (volcano 9+????)

en die dan op stiller zetten dat zal mooi draaien je zal ook ff je bios moeten updaten en daarna je bios resetten als je temp tehoog word is het normaal een coolings probleem.

check je socket want als daar iets in is gekomen door die oude xp1800+ kan dat gevolgen hebben let er trouwens op dat overklocken de preformance niet echt veel boos dat heeft pas nut als je meer dan 45% increase heb en dat is makkelijker met P4 dan met AMD.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn cooling is pas nieuw, is heel stil, heeft een goede airflow, is niks mis mee.
Ik kan niks anders zien dan een defect moederbord, dat ding heeft ook veel meegemaakt (ookal heb ik heb maar 6 maanden) er hebben 3 verschillende cooler op gezeten, 3 verschillende processoren, verschillende schijven en videokaarten
Misschien dat bij het verwisselen van die spullen er een keer iets mis is gegaan, kan het ook aan de processor liggen (ik had hem namelijk een keer laten vallen van misschien 50 cm hoogte op mijn schoen en toen viel tie op de vloer.
Hij zat nog wel in de verpakking, maar mijn vader zegt dat er daardoor niks mis is gegaan omdat hij op een zachte ondergrond is gevallen en anders zou de processor niet goed draaien in een andere computer.
En dat p4 makkelijker is over te clocken hoeft niet altijd waar te zijn, ligt aan de processor, cooling, moederbord, airflow enz.
Maar zoals ik al zei word mijn moederbord eind january besteld en komt dan 1-2 dagen later binnen.
Dan ga ik helemaal overnieuw beginnen met mijn computer en dan is het probleem waarschijnlijk opgelost.
Ik zal jullie er dan wel over informeren.

Verwijderd

Kan je de barton XP 2500+ op een asus A7V333 mb zetten ?
Ik heb verschillende geruchten gehoord dat hier problemen mee zouden zijn,
maar in de laatse bios update staat dat die wel ondersteund wordt.

Bij de rev. 2.0 van de A7V333 werkt het wel.
Maar ook bij revisie. 1.xx van dit bord ?

Heeft iemand een barton draaien op een ASUS A7V333 v1.xx ? of een andere AMD met een FBS van 333 ? ( de XP 2600+ of hoger dus )

Ik heb nu een XP 1800 Palomino-core met een zalman 6000Cu koeler, die stressed op zo'n 33C- 35C blijft. Met een paar 12 cm fan's en Artic silver 3 koelpasta. Verder heb ik Kingston 333 Mhz. DDR Cas2.0 256 Mb

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:56

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op 12 March 2003 @ 13:46:
Kan je de barton XP 2500+ op een asus A7V333 mb zetten ?
Ik heb verschillende geruchten gehoord dat hier problemen mee zouden zijn,
maar in de laatse bios update staat dat die wel ondersteund wordt.

Bij de rev. 2.0 van de A7V333 werkt het wel.
Maar ook bij revisie. 1.xx van dit bord ?

Heeft iemand een barton draaien op een ASUS A7V333 v1.xx ? of een andere AMD met een FBS van 333 ? ( de XP 2600+ of hoger dus )

Ik heb nu een XP 1800 Palomino-core met een zalman 6000Cu koeler, die stressed op zo'n 33C- 35C blijft. Met een paar 12 cm fan's en Artic silver 3 koelpasta. Verder heb ik Kingston 333 Mhz. DDR Cas2.0 256 Mb
beetje oud topic denk je niet :D

mare dit kan dus NIET
de KT 333 chipset ondersteunt geen MP boven de 12.5
dus ookal heb je een fsb van 166 mhz heb je met een 2600 + nog steeds een mp van 13 nodig ;)
dus dat gaat niet werken

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Verwijderd

ten eerste een goede bios update binnenhalen en de bios gaan flashen en pak daarna eens voor de gein de handleiding van het bios. En stel dan de Bios eens een keertje goed in

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:56

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op 12 March 2003 @ 14:38:
ten eerste een goede bios update binnenhalen en de bios gaan flashen en pak daarna eens voor de gein de handleiding van het bios. En stel dan de Bios eens een keertje goed in
:> het topic zelf is al heel oud schat :>

de TS heeft zijn antwoord al lang :D

mare ik raad voor iedereen een epox 8RDA+ of non + aan dit zijn hemelse bordjes _/-\o_

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Oude }:O

Dicht :)

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.