Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[CM] CCFL zelf kleuren?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De titel spreekt al voor zich, maar eerst het hele verhaal.

Ik heb uit mijn oude scannertje(hij rust in vrede) een ccfl + inverter gehaald, maar hij geeft alleen wit licht :r . nu is mijn vraag:

Kun je zelf op de een of andere manier dat buisje zelf kleuren?

• IkBenAlles
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-01-2022

IkBenAlles

1 europa

Met zon buisje kon je weinig aanvangen had ik begrepen...

Samen staan we sterk!

Verwijderd

wit bestaat uit alle kleuren dus hoef je alleen maar een kleurenfilter er op aan te brengen en dat kan DMV folie of verf oid

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Bij de hobbywinkel zullen ze wel glasverf verkopen. Of gloeilampenverf. Of hoe dat ook mag heten.

Scannerlampen gaan eigenlijk niet zo lang mee, omdat ze gemaakt zijn om maar een paar minuten achter elkaar te branden.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Verwijderd

Topicstarter
Resistor schreef op 11 januari 2003 @ 17:22:
Bij de hobbywinkel zullen ze wel glasverf verkopen. Of gloeilampenverf. Of hoe dat ook mag heten.

Scannerlampen gaan eigenlijk niet zo lang mee, omdat ze gemaakt zijn om maar een paar minuten achter elkaar te branden.
bedankt voor de tip!

enne hij brand al 2 dagen! 8)

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09 14:42
Verwijderd schreef op 11 January 2003 @ 17:27:
[...]

bedankt voor de tip!

enne hij brand al 2 dagen! 8)
Jah, maar waar een ccfl 10.000 branduren heeft(bij wijze van voorbeeld) heeft die scannerlamp er misschien maar 2000 :)

Verwijderd

en scannerlampen gaan net zo lang mee als ieder ander ccfl lamp volgens mij hoor...
een van mijn oude scanners kon de lamp niet uit..
stond ook in de handleiding.. die hoorde zelfs altijd te branden..
en dat werkte perfect dusss
en die heeft het lang genoeg uitgehouden

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 11 January 2003 @ 17:31:
een van mijn oude scanners kon de lamp niet uit..
stond ook in de handleiding.. die hoorde zelfs altijd te branden..
Ook een microtek toevallig?
wat een *piep* dingen zijn dat :X

• XyonN
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-03-2022

XyonN

Onderkin zul je bedoelen....

Scannerlampen zijn eigenlijk geen CCFL's zoals wij ze kennen. Ze worden namelijk wel warm.

Met een hamer past alles, en met ducktape blijft alles wel op zijn plek!

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:18
Wit licht is mooi, en weer eens dat anders... doe er iets leuks mee zou ik zeggen.

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Verwijderd

Topicstarter
deze niet hoor, brandt al 2 dagen en geen temperatuurverschil sonds ik hem aanzette.

• uzuri
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-11 12:28
gewoon kleuren met kleurenfilters (verkrijgbaar in honderden kleurtjes). Gewoon even bij je plaatselijke poppodium of theater naar binnen lopen en naar de lichttechnicus vragen

Verwijderd

Je hebt van die kleurenfilters die voor o.a. theaterverlichting worden gebruikt... Hittebestendige transparante kleurenfilm dus... Als je daar een brok van op de kop kan tikken ergens dan hoef je het alleen nog maar om je ccfl heen te doen...

Een makkelijke manier lijkt mij om het in een buisje te stoppen.. blijft dan vanzelf zitten zonder dat je daarvoor nog ingewikkelde dingen met lijm enzo moet doen...

Zie hier mijn CCFL mod met plexi buisje:

http://www.ccmod.com/howto.php/46/1

Verwijderd

Ik haal de CCFL'S uit oude Laptop''s en Scanners, dan verfen met neon verf (conrad)
Werkt goed, en lekker goedkoop.

Verwijderd

beetje nagellak derop smeren (als het nodig is met beetje water ofzo verdunnen) wil nog wel is mooie effecten geven. Dat word ff lief je moeder aankijken :)

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de tips, 'k ga experimenteren

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 januari 2003 @ 20:00:
Ik haal de CCFL'S uit oude Laptop''s en Scanners, dan verfen met neon verf (conrad)
Werkt goed, en lekker goedkoop.
Waar heb ik dat eerder gezien :P

offtopic:
kast is al bijna leeg
Pagina: 1