Toon posts:

[e-tech router] nieuw model & firmware

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gisteren een E-Tech router gekocht waar bij staat dat hij uPnP ondersteunt maar daar merk ik niet echt veel van. Ik heb naar de firmware gekeken en die was versie 1.02.11. De datum van de firmware is echter 11 december 2002. Ik heb op de site van E-Tech gekeken dat daar een firmware 1.26.4 is, maar de datum hiervan is 21 oktober 2002. Eerder, maar een hoger versienummer.
Mijn router blijkt een nieuw model te zijn, het is namelijk geen witte zoals op alle plaatjes, maar een blauwe.
Nu is mijn vraag of ik de firmware die daar staat dus gewoon in mijn router kan flashen, ondanks het andere model. Bij model staat trouwens dat het een E-Tech Dual Speed Gateway is. Heeft iemand die blauwe al en wie kan mij iets vertellen over die firmware (dus of ik die die op de site staat gewoon erin kan flashen??).

PS: Is die witte ook al zo lekker klein?? 8)

Edit:
Ik draai dus Windows XP en zie net dat er een 2e netwerkconnectie is aangemaakt. Naast mijn LAN or High-Speed Internet is er nu ook een Internet Gateway. Bij de properties kun je ook instellen welke poorten je wil forwarden ed. Was dit ook al bij het witte model zo of is dit een geheel nieuwe feature?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2003 17:22 ]

• Dreamer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-06 12:47

Dreamer

Foutje

ik zou de firmware niet gaan veranderen met die van een ander model (zelfde als je een mercedes motor in een smart legt dat doe je ook niet zomaar)

doet je hele router het nu niet of wil je gewoon de verschillen weten tussen de nieuwe en oude????

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

Verwijderd

Topicstarter
De router doet het wel met uitzondering van de MSN-features (voice/file/video) en naar mijn weten is het ook dezelfde maar met een andere buitenkant. Ik kan ook verder geen verschillen zien op de e-tech site, sterker nog, ik kan mijn model zelfs helemaal niet vinden!! Er staan namelijk geen modellen bij met uPnP-support en dat heeft mijn router blijkbaar wel. (Staat weliswaar op de doos maar merk er niks van ivm MSN-filetransfers). Het is iig vaag.

• ferno
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-08 11:19

ferno

Hoi,

Ik heb precies dezelfde router en ook dezelfde problemen, die firmware met dezelfde nr. als die nu in je router zit maar dan met b5 erachter is de nieuwe beta firmware en die wordt door de e-tech helpdesk aangeraden.

je moet ook onder XP upNP aanzetten anders gaat het zowizo niet werken (ik het dat trouwens geprobeerd en zonder succes).
ook schijnt het alleen te werken met MSN 4.7(die standaard bij XP zit) en niet met 5.0.

Ik heb ook problemen met VPN verbindingen, verbinding lukt wel maar daarna kan ik maar weinig, het lijkt of alleen verkeer naar buiten mogelijk is.

Ik ben benieuwd of jij hem wel aan de praat krijgt.

640K Should be enough for everyone! ;) Bill Gates

• BachW
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-07 12:40

BachW

Tweaker in Noorwegen

dreamer schreef op 11 January 2003 @ 18:35:
ik zou de firmware niet gaan veranderen met die van een ander model (zelfde als je een mercedes motor in een smart legt dat doe je ook niet zomaar)

doet je hele router het nu niet of wil je gewoon de verschillen weten tussen de nieuwe en oude????
Er ligt een mercedes motor in een Smart... hij is alleen niet van een CLK500 ;)

Maarre je moet gewoon even naar beneden scrollen op de pagina van www.e-tech.nu er staan namelijk verschillende... ik moest ook 2 keer kijken voor ik de goede had... het is een kwestie van lezen...

BOINC stats

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
De blauwe heb ik ook en is NIET hetzelfde als de witte!
De witte is 'V1", de blauwe (die jij en ik hebben) 'V2' en er is een grijze (met andere vorm), 'V3'.
Op de E-Tech netwerkproducten downloads pagina is alleen een beta firmware te vinden, ik heb hem nog niet geprobeert.

UPnP werkt trouwens goed (iig neem ik aan). Met XP zie ik de router bij mijn Netwerkverbindingen als internet gateway, en als ik UPnP installeer dan staat hij oop bij Mijn Netwerklocaties erbij, als een E-Tech Dual Speed Gateway. Bestanden versturen werkt met MSN, maar ik gebruik wel Trillian, weet niet of het daar aan ligt.

[ Voor 8% gewijzigd door Rafe op 22-05-2003 17:08 ]

• ferno

ferno

Als jij rechts klikt op de E-Tech Dual Speed Gateway ikon en invoke of properties opvraagt wat doet hij dan?

Ik krijg een timeout en daarna de errormelding "device cannot be located on network" de ikon verdwijnt dan en is binnen een paar seconden weer terug.

erg vaag allemaal, ik heb al een nieuwe van de winkel gekregen (www.computeronderdeel.com) wat ik als een erg goede service ervaar maar helaas heb ik nogsteed hetzelfde probleem.

• ferno

ferno

BachW schreef op 22 May 2003 @ 17:04:
[...]

Er ligt een mercedes motor in een Smart... hij is alleen niet van een CLK500 ;)

Maarre je moet gewoon even naar beneden scrollen op de pagina van www.e-tech.nu er staan namelijk verschillende... ik moest ook 2 keer kijken voor ik de goede had... het is een kwestie van lezen...
Werkt het bij jou wel?
MSN en VPN?

Ik kan ook de SNMP counter niet uitlezen, die melden altijd nul. :(
en wat al helemaal vaag is is dat als ik een machine in de DMZ zet dan verliest de router de verbinding met de modem en krijg ik die ook niet meer terug. :(
Ik moet daarna echt DMZ weer uit zetten en de router resetten.

• BachW
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-07 12:40

BachW

Tweaker in Noorwegen

ferno schreef op 22 mei 2003 @ 17:24:
[...]

Werkt het bij jou wel?
MSN en VPN?

Ik kan ook de SNMP counter niet uitlezen, die melden altijd nul. :(
en wat al helemaal vaag is is dat als ik een machine in de DMZ zet dan verliest de router de verbinding met de modem en krijg ik die ook niet meer terug. :(
Ik moet daarna echt DMZ weer uit zetten en de router resetten.
heb ik nog niet echt getest, ik heb namelijk net 4 dagen... en tja ik heb het ook een beetje druk met school e.d. tijd om te spelen komt nog wel...

BOINC stats

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:04

SED

als je wat lef hebt kun je de meest recente versie van de firmware hier ophalen:
http://infofa.com.tw/productdefault.htm

of hier:
http://infofa.com.tw/broadbandDefault.htm

de firmware kun je hier vinden:
http://www.routers.com.tw/support_newfirmwareDefault.htm

is hier geinstalleerd en werkt probleemloos.
Maar zoals altijd bij dit soort tips, op eigen risico!

Copyright and left by SED...

• ferno

ferno

SED,

Maar het jij ook die kleine blauwe router (zonder modem) ?
De officiele naam is Router-C trouwens.
Ik kan hem daar op die site niet vinden.

• Zjemm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 15:25

Zjemm

...

ik heb die router ook maar bij mij werkt alles gewoon zonder dat ik iets aan firmware heb veranderd. in de winkel vertelde men mij dat er iets mis was met de nieuwste firmware en dat er daardoor heel wat routers terug kwamen.

upnp werkt ook gewoon icm windows xp
msn file transfers en video enz werkt prima

dus weet je zeker dat je alles goed heb ingesteld?

opensecure.nl

• ferno

ferno

Na 6 telefoontjes met de e-tech helpdesk wel, maar als jij tips hebt?

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:22

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Verwijderd schreef op 11 January 2003 @ 19:16:
De router doet het wel met uitzondering van de MSN-features (voice/file/video) en naar mijn weten is het ook dezelfde maar met een andere buitenkant. Ik kan ook verder geen verschillen zien op de e-tech site, sterker nog, ik kan mijn model zelfs helemaal niet vinden!!
De blauwe e-tech router ondersteund UPnP, de witte doet dat niet. Beide routers zijn hardwarematig NIET identiek en het gebruiken van elkaars firmware is geen optie. Voor de blauwe router is een tijdje terug een nieuwe versie (beta) verschenen, misschien dat je daar meer geluk mee hebt.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• ferno

ferno

ook al geprobeerd maar helaas, hoe zit het met de DMZ werkt dat bij jullie wel?
En VPN van Cisco gebruikt iemand dat?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb trouwens alles nu draaien. De MSN-filetransfers deden het wel, en voicechat doet het ook. Het lag gewoon aan de andere kant van de mensen waarmee ik het probeerde. Loopt wel relaxed die router. Was eigenlijk gewoon plug & pray dat hij het doet. En hij deed het uiteindelijk ook!!

• ferno

ferno

Hmm,

Bij mij wil het niet, geen DMZ, geen VPN en geen Netmeeting wat ik ook probeer. >:(

Pagina: 1