Toon posts:

[Security] advies server/clients*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goeie dag iedereen,

Ik wil graag advies van de echte netwerk profs, ik heb hier thuis een netwerk liggen met een server en twee werkstations. Op de server draait 2000 server en op de werkstations XP prof. (helemaal fout, ik weet het) maar nu wil ik dus de beveiliging van mijn netwerk ff op en top in orde hebben maar ik weet niet precies waar ik allemaal aan moet denken dus ik wilde graag wat hulp, ik heb al ff gezocht dus ik heb al wat dingen:
- Trojan Horse scanner
- Norton Antivirus 2003.

Wat moet ik nog meer erop zetten??

Mzl. Thefifamaster. _/-\o_

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:59

Predator

Suffers from split brain

Ik wil graag advies van de echte netwerk profs
Dat is een totaal onzinnige reden om je topic in PNS te zetten

move PNS -> NT
+ titel edit

PS: begin ook es met de uitleggen wat soort beveiliging je wilt (netwerk of user) ?
en jouw huidige netwerk situatie wat beter te beschrijven

[ Voor 161% gewijzigd door Predator op 11-01-2003 16:48 ]

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 januari 2003 @ 16:43:
Op de server draait 2000 server en op de werkstations XP prof. (helemaal fout, ik weet het)
Waarom helemaal fout? Als je deze opstelling wilt is het toch goed? Iedereen heeft zijn eigen voorkeuren, dit is jouw uitgangspunt...

en idd, wat specifieker zijn.

Verwijderd

ik ( heb ik liever ) zou op de server linux gooien met smaba er op en firewall goed configgen ( wil je nog makelijker hebben dan win2k server ?? ) neem dan een router distro. Wil je standaart samba er bij neem dan e-smith de setup daarvan is nog makelijker dan bij win2k server en kom je er niet uit zijn er genoeg forums om je te helpen

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Tegen wie wil je je beschermen? Tegen interne aanvallen, of juist aanvallen vanuit het internet?

Wat voor connectie heb je met internet, hoe is deze geregeld, en welke restricties heb je hierop gezet?