17" philips mindere beeldkwaliteit dan Laser 14"

Pagina: 1
Acties:

• meelmark
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-08 10:30
Ik draai normaal dvd's op mijn Philips 107T2 (0.26 dp), niet eens 1 jaar oud, plat scherm en dergelijk.

Ik ging vandaag even (wilde even testen) mijn kleine 14" monitor van Lase die nog hoorde bij mij destijds Laser 486SX-25 (+/- 8 jaar geleden denk ik) aansluiten zodat ik ff uit mn bed dichtbij kon zien; jezus; dat beeld was zo megastrak!

resolutie was gewoon 640*480, maar superkleuren, en ondertiteling was ook perfect; dit in tegenstelling tot die philips 17" (crt dus), die de letters niet strak weergaf, ook de kleurenechtheid (zelfs met philips lightframe) was ik iets minder over te spreken.

Hoe kan dit nou???

"Thunder? Flash!" "AMD 1200,256DDR,MX400,5.1,MSI 266A"

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Heb je je monitor wel goed ingesteld? En waren de problemen die je noemt altijd al zo of ie het in de loop van de tijd langzaam erger geworden?

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
komt volgens mij gewoon omdat een dvd een resolutie heeft van 720x5nogwat.. ja philips monitor staat vast ingesteld op 1024x768, waardoor die dvd film dus uitgerekt wordt. Resultaat is een minder scherp beeld.
Op die oude monitor draai je 640x480, waardoor de film in elkaar gedrukt wordt, wat een scherper beeld oplevert.

Ik merk het zelf ook op een oud 14" vga monitorretje. Daarop lijken films ook veel mooier dan op mijn philips 107e (is technisch dacht ik hetzelfde als jouw philips).

[ Voor 21% gewijzigd door Palomar op 11-01-2003 16:45 ]

• meelmark
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-08 10:30
Pollewob schreef op 11 januari 2003 @ 16:42:
Heb je je monitor wel goed ingesteld? En waren de problemen die je noemt altijd al zo of ie het in de loop van de tijd langzaam erger geworden?
alles goed ingesteld; normale weergave met games en desktop was perfect op die 17"; nooit minder geworden; dvd's hadden altijd al die iets mindere weergave. Maar ja, dan wordt het voorlopig de 14" maar als er niets aan te doen is; of het is 3 meter afzitten van de 17", of 50 cm vanaf de 14".. maakt niet zoveel uit in beeldgroote op die manier.

"Thunder? Flash!" "AMD 1200,256DDR,MX400,5.1,MSI 266A"

Verwijderd

degauss eens... erg bekend (ben ook phillips bezitter) En zet anders de resolutie eens terug naar 640*480 op de phillips, voordat je een film afdraait. trouwens zien films er altijd scherper uit op een kleiner scherm.

• DSK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-08 09:29

DSK

boeiend...

idd, hoe kleiner het scherm, hoe beter voor de scherpte van de films, kijk maar eens naar een film op een projectiescherm of een 36cm TV als je op dezelfde afstand ervan zit...

Blog (Linux-related)

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
zet eerst eens je contrast en brightness op 75-80 (beide). Ik zelf draai op 68/70 Dat scheelt al HEEL veel in scherpte (en het is ook nog eens veel beter voor je ogen). En ff degaussen. En het is best wel normaal dat op grotere schermen het minder scherp is. Een bioscoopscherm is ook niet scherp als je op de 1ste rij zit (vind ik).
Pagina: 1