[XP Pro] Plextor 40/12/40A wordt niet gezien *

Pagina: 1
Acties:

• Frenkpie
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-09 19:18

Frenkpie

"Crocs Rule !"

Topicstarter
hoi, ik heb hier dan een systeem met WinXP Pro en een plextor 40/12/40A brander.

eerst stond er WinXP Home op en toen deed ie het gewoon goed met branden via nero, en hij las cd's.
maar ik had de pc moeten formatteren en WinXP pro vervolgens geinstalleerd. Windows herkent de brander en installeert hem. Geen fouten oid, je ziet netjes een station in deze computer.

maar t probleem nu is, als ik dan een cd in doe, leest ie hem gewoon niet, ook geen audio cd's. Bij Nero als ik een gekopieerde cd wil kopieren, zegt ie dat de cd waarop hij moet gaan branden beveiligd is (kep de nieuwste nero geinstalleerd)

als ik met WinXP zelf wil branden, zegt ie dat er geen cd in de brander zit.. die er wel in zit.

Toen had ik plextools ff geupdate.. ok leuk, maar ik wou ook de plexfirmware updaten. want dat is maar versie 1.00 en op die site kan ik 1.05 downloaden.

dus ik wou dat doen.. maar bij de selfextracting file zegt ie dat er geen drive is.. en bij de andere, waar je zon progrmma extra moet downloaden en vervolgens die update moet loaden en dan upgraden, zegt ie dat de file niet goed is.. kep ook al 1.04 en 1.03 geprobeerd.. maar geen geluk.

kan iemand mij helpen? dit is duidelijk een vreemd softwarematige probleem, en geen hardware matige want de pc is nog geen half jaar oud en voordat ik em geformatteerd had deed ie het ook nog gewoon goed: branden en schrijven.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je boot met een dosfloppy, kun je de drive dan wel benaderen?
en check je bios eens.

• Frenkpie

Frenkpie

"Crocs Rule !"

Topicstarter
wat zou er verkeerd ingesteld kunnen zijn in bios?..... daar is niets verandert

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Mijn ervaringen met XP zijn dat de bios er nog wel eens door om zeep geholpen wordt (iig de settings). Vraag me niet hoe het gebeurd, maar ik heb het meegemaakt dat er dus veranderingen inkwamen.

• Frenkpie

Frenkpie

"Crocs Rule !"

Topicstarter
wat zou er verkeerd kunnen ingesteld zijn door winxp waardoor windows hem wel ziet, maar niet kan laten lezen... ? ik heb de bios al doorgespit maar kzou niet weten wat t kan zijn :/

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

OM > WOS plus titelfix

• Frenkpie

Frenkpie

"Crocs Rule !"

Topicstarter
zou t niet kunnen dat er een virus in de firmware zit? of dattie de brander beschadigd heeft?
zou k miss die brander in een andere comp doen en daar proberen de firmware te updaten?

• Tusk
  • Laatst online: 09-09 12:56

Tusk

Sticky Bomb likes you!

heel misschien zou het kunnen helpen om ASPI te installeren/updaten

*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Terw_Dan schreef op 11 January 2003 @ 17:37:
Mijn ervaringen met XP zijn dat de bios er nog wel eens door om zeep geholpen wordt (iig de settings). Vraag me niet hoe het gebeurd, maar ik heb het meegemaakt dat er dus veranderingen inkwamen.
Dat lijkt me sterk..

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Pagina: 1