[WC] Hulp bij opbouw Homemade WC

Pagina: 1
Acties:

• MichielioZ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-02 21:23
Ik zit al een tijdje te bedenken hoe ik een homemade WaterCooling setje kan gaan maken.
Ik heb veel (handige) dingen de revu zien passeren hier en wilde nu mijn "ding" even aan de (gevoelige) tand voelen ;)
Hier een plaatje van mijn idee :
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/Kastje.jpg
(eerste keer dat ik een plaatje post, dus "Xcuse me" als ie nie werkt...)

Persoonlijk vonnik het een goed idee om de radiator buiten m'n kast te plaatsen en tegelijkertijd dat ie gekoelt wordt ook de lucht uit m'n kast te ventileren.
Probleem van dit idee is vooral dat ik een nogal apart gevormde radiator nodig heb (suggesties?) omdat ik onderop hooguit een 92mm fan wil zetten (liefst 80mm).
Het waterreservoir wilde ik in mijn 3 lege 5,25" bays zetten.
Alvast bedankt voor de evt. adviezen/opmerkingen.

Iedereen wil terug naar de natuur, maar niemand wil lopend...

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:36
Het is opzich best een goede plek voor 'n radiator, mja om hem nu met lekkere 'warme' lucht te gaan 'koelen' is ook weer zoiets he, kan je hem niet ergens anders zetten? bijv voor-onderin je kast ?

• MichielioZ
Op deze manier heb ik nie veel of geen extra case-fans nodig dacht ik...
Als ik 'm onderin plaats, komt de warmte van de CPU indirect toch nog in m'n kast. Als de radiator "buiten" is, zou de lucht vanuit de case ook niet echt warm moeten zijn. (plus de ventilator onder de radiator natuurlijk)

Verwijderd

De_Bastaard schreef op 11 januari 2003 @ 16:30:
Het is opzich best een goede plek voor 'n radiator, mja om hem nu met lekkere 'warme' lucht te gaan 'koelen' is ook weer zoiets he, kan je hem niet ergens anders zetten? bijv voor-onderin je kast ?
Het wordt alleen niet met warme lucht gekoelt omdat de warmte in je kast (grootste deel CPU) nu door de rad wordt afgegeven en dus je casetemp veel lager ligt.
Lijkt me een goed idee, ik weet alleen niet of je dan met je aansluitingen in de problemen komt??

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2003 17:39 ]

Verwijderd

de senfu dualfanrad(wat een woord)...is 2x 8cm fan...die kun je bv achter de 2 outtakes van een antec/chieftec hangen...

Afbeeldingslocatie: http://www.gerla.nl/water/radiator-small.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2003 00:08 ]

• MichielioZ
Bedankt voor het advies, ga meteen ff de specs van die radiator zoeken...

Pagina: 1