Toon posts:

Broncode client

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heeft er iemand al eens naar de brondcode van onze koeien gekeken? Een betere vraag: is er iemand die er wat van snapt (ik ben niet zo'n gedreven C++ progrmmeur, maar het lijkt meer op asm, naar mijn bescheiden kennis) ??

Mocht er iemand zijn die hier zijn alwetende licht op zou willen laten schijnen? Alvast bedankt!

• Tuinhark
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-05 20:37

Tuinhark

Retro

Voor de duidelijkheid... het is niet DE code van onze koeien. Die releasen ze niet omwille fraude tegen te gaan.

• Andy
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-03 10:55

Andy

rm -r

De broncode is volgens mij wel beschikbaar geweest omdat ze een oproep aan programmeurs cq compile-wizards heben gedaan om een Athlon optimized client te schrijven. Ik weet echter niet oftie nog steeds beschikbaar is.

Young child with dreams, dream every dream on your own. When children play, seems like you end up alone. Papa says he'd love to be with you, If he had the time. So you turn on the only friend you can find, there in your mind.. (Neil Diamond -Shilo-)

• Gregoor
  • Laatst online: 08-05 10:56
Ik weet wel dat ze de nieuwe broncode van de beta Linux client nu vrij hebben gegeven, moet ergens op de page van D.net staan, zag er pas namelijk een melding over in een .plan

• Onno
  • Niet online
Volgens mij is het zo dat ze alleen de source van de feitelijke cruncher vrijgeven, en de rest (lees: buffer- en netwerkfunctionaliteit) niet, omdat dat fraudegevoelig is.
Voor het optimaliseren van het algoritme is de aangeboden code toereikend.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor de late re...

Het is inderdaad alleen de code voor de cruncher en nog wat cpu herkennings code, maar begrijpt iemand die cruncher code? Ik was namelijk eens aan het kijken of je er geen applet van zou kunnen maken en zo bezoekers van een site (tweakers.net bijvoorbeeld ;) ) mee laten rekenen. Java mag dan wel niet het snelste taaltje zijn, maar als veel bezoekers de applet draaien krijg je toch de nodige Mkeys volgens mij (heb simpel crunch algoritme getest op m'n athlon 500 en die haalde 0,3 Mkeys/s).

Het flushen is dan natuurlijk ook nog een probleempje, maar als iemand mij een beetje op weg kan helpen met die cruncher code kan ik tenminste een begin maken.

• Dutchman!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:45
Tsja ik moet zeggen dat het een aardig idee is, maar dat je het niet uit mag /moet voeren. Uiteindelijk komt dat systeem nm (de beperktheid van de huidige wetgeving daargelaten) op diefstal neer :) /me als 'meerjarig' internet gebruiker zou iig zoveel mogelijk stennis gaan schoppen als iemand ongevraagd mijn computer overneemt :)

We spend our years as a tale that is told

Verwijderd

Topicstarter
Ik was ook niet van plan om ongevraagd de pc van een bezoeker over te nemen. Je kunt met JavaScript een signup form maken dat een koekje plaats en de applet vervolgens laten checken of dat koekje er is. Zo kunnen bezoekers ook meteen aangeven hoe lang ze mee willen helpen (houdbaarheid koekje) en als ze er genoeg van hebben kunnen ze simpelweg het koekje verwijderen.

• [eNeRGy]
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-04-2025
Ik wil je een hoop moeite besparen, want er is een java versie die gelinkt staat bij d.net. Helaas ontwikkelen ze hem niet meer...

http://www.hewgill.com/rc5/index.html

Greetinx [eNeRGy]

Verwijderd

Oh ja. En als ik dus de hele dag Tweakers.net bezoek, dan kraak ik dus met die PC voor het account waarop dat Java-appletje is ingesteld, i.p.v. 100% voor mezelf ? Op T.net zal je het er in ieder geval niet door krijgen. Eigen website zou wel kunnen, maar het mag niet (zie de policy van D.net) TENZIJ inkomende surfers eerst expliciet toestemming kunnen geven of weigeren.

Maar afgezien van de ethiek is het wel een heel geinig ideetje eigenlijk ....

Verwijderd

Topicstarter
Zoals ik dus al zei moeten bezoekers die mee willen helpen met kraken eerst een form invullen (zie boven!) voordat de applet gaat crunchen. Expliciet toestemming genoeg??

Ik weet dat op D.net een versie staat, maar dat algoritme lijkt niet echt bepaald fatsoenlijk. Als iemand me nou dus eens wou helpen met de broncode van de crunchers van onze koetjes (de reden waarom ik dit topic heb gepost) kan ik eens proberen dat algoritme in Java te schrijven.

• DJ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:07

DJ

Ik zoek ook iemand die zo'n client in elkaar kan zetten, maar dan voor AS400 systemen. Een client voor AS400 is er simpel weg nog niet. Als die er wel zou komen, dan kan ik misschien wel een paar AS400 systemen mee laten draaien, want die hebben we een aantal op de zaak :)

Dus als iemand zin heeft . . .

:)

Als er geen Religie's zouden zijn, dan waren we allemaal gewoon mensen geweest

Verwijderd

Topicstarter
Als dus eindelijk eens iemand met een beetje uitleg bij de broncode om de hoek zou komen, kan ikke dus beginnen aan een java client DIE DUS OP ALLE SYSTEMEN (weliswaar niet op 100% snelheid) GEDRAAID ZOU KUNNEN WORDEN.

Iemand die wat van de broncode snapt:

HELP ff, AUB!!

• Ritchie
  • Laatst online: 10:04
Inderdaad...
als er een java versie is kan ik onze as/400's ook ff aan het werk zetten..

- NAC Breda -

Pagina: 1