[SCSI] UW disk op adaptec 19160

Pagina: 1
Acties:

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Hoe kan je die behoorlijk aansluiten? Het gaat om 2* 18 GB compaq schijven SCA. Steeds krijg ik de onderstaande meldingen. Hoe los ik dit op?

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/ovhum/1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/ovhum/2.jpg

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• JvdBosch
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-03 12:47
Staan de jumpers op de schijven wel goed, wbt parity, busbreedte, etc etc

e-Niro Runway Red met Smokey Grey interieur

Verwijderd

Als ik kijk naar het Start Wait zou ik zeggen speel eens met de jumpers voor spinup en staggered spinup.

Verwijderd

begin eerst maar te kijken naar spin up en narow mode e.d.

• The Dolf
  • Niet online
Ik heb ze net hetzelfde ingesteld als mijn Seagate.

Gezocht!
Router

Verwijderd

Het kan natuurlijk zo zijn dat ze zijn overleden, aangezien het feit dat je zegt dat je ze hetzelfde hebt aangesloten al je Seagate(die wel werkt).
Is die Seagate ook een SCA sschijf? en welke SCA converters heb je voor die compaq's?
Ik had zelf een ATLAS op SCA en die moest persee aan een LVD controler hangen, michien is dat met deze disken ook zo.

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
over dat start wait: op sommige schijven zit een jumper zodat ze wachten op een commando van je scsi controller om te gaan spinnen. je kan dus a: die jumper omzetten, b: je controller instellen dat hij de schijven laat spinnen. al weet ik niet zeker of dat het probleem is natuurlijk.

• The Dolf
  • Niet online
smvs schreef op 11 januari 2003 @ 19:59:
over dat start wait: op sommige schijven zit een jumper zodat ze wachten op een commando van je scsi controller om te gaan spinnen. je kan dus a: die jumper omzetten, b: je controller instellen dat hij de schijven laat spinnen. al weet ik niet zeker of dat het probleem is natuurlijk.
Daar moet ergens het probleem zitten. De motor start gewoon niet op. Enig id hoe ik kan testen of deze nog wel werkt?

Gezocht!
Router

• The Dolf
  • Niet online
Verwijderd schreef op 11 januari 2003 @ 18:15:
Het kan natuurlijk zo zijn dat ze zijn overleden, aangezien het feit dat je zegt dat je ze hetzelfde hebt aangesloten al je Seagate(die wel werkt).
Is die Seagate ook een SCA sschijf? en welke SCA converters heb je voor die compaq's?
Ik had zelf een ATLAS op SCA en die moest persee aan een LVD controler hangen, michien is dat met deze disken ook zo.
Jep. Mijn seagate is ook een sca schijf

Gezocht!
Router

Verwijderd

Als jij goede SCA converters hebt (die dus ook bijvoorbeeld met die seagate werken) en er is goed gejumperd dan is de kans groot dat ze zijn overleden als de spin up jumper aan staat (bijvoorbeeld op de converter) zal het gewoon moeten werken.
Pagina: 1