Ik heb aan de hand van een aantal topics op GoT / webtutorials een Stored Procudure gemaakt voor SqlServer. Deze ziet er als volgt uit:
Wanneer ik deze uitvoer met ASP krijg ik de volgende foutmelding:
Ik heb zo'n vermoeden dat sql probeert een kolom aan te maken met daarin numerieke waarden, het is echter mijn bedoeling dat er gewoon een recordset mee wordt aangemaakt op basis van het nummer van de kolom.
Weet iemand hoe ik er voor kan zorgen dat sql de select uitvoert op basis van de @kolom_num
BVD
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| Alter Procedure "SPlinks"
@kolom_num int
As
Declare @sql nvarchar(255)
Set @sql = N'SELECT links.linkID, links.naam, links.hyperlink, '
+ 'stam_link_catagorien.naam AS catagorienaam, stam_link_catagorien.kolom '
+ 'FROM links '
+ 'LEFT OUTER JOIN stam_link_catagorien '
+ 'ON links.catagorieID = stam_link_catagorien.catagorieID '
+ 'WHERE catagorie.kolom =' + @kolom_num + ' '
+ 'ORDER BY stam_link_catagorien.kolom, stam_link_catagorien.naam, links.naam '
Exec(@sql) |
Wanneer ik deze uitvoer met ASP krijg ik de volgende foutmelding:
code:
1
2
3
4
5
6
| [Microsoft][ODBC SQL Server Driver][SQL Server]Syntax error converting the nvarchar value 'SELECT links.linkID, links.naam, links.hyperlink, stam_link_catagorien.naam AS catagorienaam, stam_link_catagorien.kolom FROM links LEFT OUTER JOIN stam_link_catagorien ON links.catagorieID = stam_link_catagorien.catagorieID WHERE catagorie.kolom =' to a column of data type int. |
Ik heb zo'n vermoeden dat sql probeert een kolom aan te maken met daarin numerieke waarden, het is echter mijn bedoeling dat er gewoon een recordset mee wordt aangemaakt op basis van het nummer van de kolom.
Weet iemand hoe ik er voor kan zorgen dat sql de select uitvoert op basis van de @kolom_num
BVD
[ Voor 42% gewijzigd door faabman op 11-01-2003 15:20 . Reden: Verkeerde knopje ingedrukt ]
Op zoek naar een baan als Coldfusion webdeveloper? Mail me!