Toon posts:

Shockwave resizen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Eej, ik wou vrage of het mogelijk is om schockwave (.dcr) te resizen, als ik namelijk het shockwave filmpje invoeg, past het nie echt.....
Kan dit?
hoe?
ALVAST BEDANKT!!!!!!

• hobbit_be
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-07-2025
invoeg in wat? en je kunt idd een dcr 'laten' resizen - maw je browser moet dit doen en je dcr krijgt dan een message - is al een tijdje geleden dus ik weet niet meer hoe het noemt maar het kan wel degelijk aangezien ik dit al heb gedaan in 8.5 (weet niet of je MX gebruikt of niet)

Verwijderd

Topicstarter
resizen in html, weet iemand het?

• coubertin119
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-08 15:43
Ok, ik verwar het waarschijnlijk met Flash, maar er is toch eigenlijk geen verschil? naja
je hebt een <object> tag waarin je dus die de .swf (ik leg 't uit in flash dus) opent in html, je moet gewoon ergens daarin zoeken naar width="x" en height="x" en dat aanpassen.
En als shockwave iets totaal anders is als Flash, vergeef het me, en desnoods edit de post wel. O-)

Skat! Skat! Skat!

• hobbit_be
Nuclear: tis zoals coubertin zegt je kan DIrector dit ook laten doen door in je publish settings 'expand stage size' te selecteren. dan wordt je width/height in percent doorgeven dus die gaat strechen als je het window strechts... dan effe kijken wat HTML zegt en je kunt verder.

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:48

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

coubertin119 schreef op 12 januari 2003 @ 18:57:
Ok, ik verwar het waarschijnlijk met Flash, maar er is toch eigenlijk geen verschil? naja
je hebt een <object> tag waarin je dus die de .swf (ik leg 't uit in flash dus) opent in html, je moet gewoon ergens daarin zoeken naar width="x" en height="x" en dat aanpassen.
En als shockwave iets totaal anders is als Flash, vergeef het me, en desnoods edit de post wel. O-)
het grootste verschil tussen shockwave (dcr) en flash (swf) is dat je de dcr eigenlijk NIET kunt resizen. Heeft iedereen dat genoteerd? niet, althans daar is de object tag niet voor bedoeld.

dcr is over het algemeen, en eigenlijk altijd pixel-georienteerd en moet dus op de grootte afgeleverd worden als dat hij gemaakt is. Het veel briljantere mooieren en betere swf is echter WEL vector-georienteerd en kan dus in iederen mogelijke resolutie dan wel afmeting en verhouding draaien.

Dus, ja het is mogelijk maar NEE het is er niet voor gemaakt.

Stoer; Marduq

• hobbit_be
Xangadix.

nou DCR kan wel degelijk met scaling onderweg. Ik zou het zelfs aanraden als speed een issue is - zoals je zelf zei is DCR niet vector based maar 'pixel' based waardoor het vele malen sneller kan draaien.

'MOET dus op grootte' nou moet is nogal sterk uitgedrukt he dude... anders zouden ze er geen onresize method insteken die trouwens prima werkt. dezelfde zit nu ook in Flash MX zodat deze ook niet noodzakelijk alleen maar gescaled kan worden maar ook geresized.

dus als je weet wat je met DCR aan het doen bent geen enkel probleem - maar dan moet je wel aanvaarden dat je zowat alles in Lingo moet doen (wat ik zowieso do, maar soit) anders gaat een gewone rescale de mist in. Director MX kan wel een resize 'proberen' maar dat werkt bijvoorbeeld niet met Text fields, etc. En natuurlijk is de footprint van Flash veel lager dan die van shockwave alsook de markt-penetratie.
Pagina: 1