Toon posts:

cmos battery veranderen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
korte vraag : een vriend van me heeft zijn cmos batterij verwisseld , nadien de computer aangezet en een mooie vonk uit de voeding zien springen tot gevolg
het gaat om een ecs k7s5a + athlon Xp 1800+ ( net als bij mij)
wat kan je nu verkeerd doen met een batterij te verwisselen???
ohja
de computer reageert absoluut niet meer ==> voeding zal wel kapot zijn , en heeft dit ook gevolgen voor de andere componenten??
thx

• Sumuhtsop
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
hmm met een batterij vervangen kan je niet je voeding opblazen. heeft ie niet toevallig met iets sluiting gemaakt? En mja in principe kan het voor je andere componenten niet kwaad d8 ik. Dat is allemaal beveiligd in de voeding. Dus hoe et komt week ook niet...

Verwijderd

welke batterij was het?
je hebt namelijk veschillende batterijtje's
in geval van jou moet je de cr2032 batterij hebben
laptop's bijvoorbeeld hebben de cr2025

Verwijderd

Topicstarter
voor zover ik wet was het idd een cr 2032 en aangezien hij kon vergelijken met de originele, zal hij wel niet gemist hebben , veronderstel ik...

• Sumuhtsop
  • Niet online
maakt weinig uit. alleen vermogen..
CR 2025 V 170mAh, 3V
CR 2032 V 230mAh, 3V
kan echt geen voeding opblazen. imho

Verwijderd

Topicstarter
dan is dit toch wel zeer vreemd aagezien hij me vertelde dat hij juist voor de battterij het aardse voor het hemelse liet ( mooi gezegd heh) , de computer het wel deed met die nieuwe voeding ( wel maar heel kort ...)..
dan moet het toch te maken gehad hebben met die batterij of het verkeerd insteken ofzo...

• Sumuhtsop
  • Niet online
mja erg verdacht. maar et zou te gek worden dat je je voeding zou op *kunnen* blazen door een cmos battery te vv. ik heb net bij een server waarmee ik bezig ben het even geprobeert :P (batterij eruit , omgedraait) enne tis me niet gelukt om de voeding te stressen. :)

Verwijderd

Topicstarter
zal dan wellicht aan de voeding liggen, no-name geval van 15 euro ...
alleen spijtig dat het al de 2 de is in een week , was vanmorgen achter een nieuwe geweest ( onder garantie ) en die begeeft het ook meteen , begin mijn twijfels te hebben over de marchandise dat ze " daar " verkopen ...

• Sumuhtsop
  • Niet online
Hmm 2e deze week? hoe is die eerste dood gegaan dan? dat haal ik niet echt uit je verhaal.
Verwijderd schreef op 11 januari 2003 @ 15:08:
dan is dit toch wel zeer vreemd aagezien hij me vertelde dat hij juist voor de battterij het aardse voor het hemelse liet ( mooi gezegd heh) , de computer het wel deed met die nieuwe voeding ( wel maar heel kort ...)..
dan moet het toch te maken gehad hebben met die batterij of het verkeerd insteken ofzo...
Lijkt me eerder een ander onderdeel wat moeilijk loopt te doen.. als het al de 2e voeding is.

[ Voor 3% gewijzigd door Sumuhtsop op 11-01-2003 15:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
die eerste voeding was gesneuveld omwille van een defecte ventilator in de voeding , die was gestoipt met draaien zodat de voeing aan oververhitting is overleden( plots stilgevallen en niet meer in gang te krijgen) , dus het zijn wel degelijk twee afzonderlijke en verschillende oorzaken... nu nog vinden welke ;-)

• Sumuhtsop
  • Niet online
heheh mjuh kzou et verder oowk nie egg weten.. haal alles los en begin rustig met dingen aansluiten idd. suc6 :)

Verwijderd

Topicstarter
eerst weer een nieuwe voeding halen...

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-07 08:52
Verwijderd schreef op 11 januari 2003 @ 15:48:
eerst weer een nieuwe voeding halen...
Test de voeding dan eerst ff in een andere pc die het goed doet,
want misschien is er wel wat met de pc aan de hand en ligt het niet aan de voeding(s) die steeds kapot gaat !

Verwijderd

Topicstarter
mag nu wel een slotje op hoor,
thx aan iedereen die goeie raad gaf
Pagina: 1