First of all, ik heb al gezocht en kon niet echt wat vinden omdat ik niet precies weet waarom ik zoeken moet.
Ten tweede ben ik gister begonnen met ASP dus neem me niet kwalijk dat ik iets zeer domd doe of iets over het hoofd zie
Ik ben lekker aan het klooien met forms en degelijke, alleen er wekt 1 ding niet.
Ik heb odnerandere de volgende List/menu
Ik heb vervolgens onderandere het volgende in een asp pagina gezet om de uitkomst van de selectie weer te geven:
Als ik dus bij het invullen op verstuur ram, komt dus formulier.asp tevoorschijn met alle de waarden die je hebt ingevuld.
Alleen wat die bij het bovenstaande stuk doet is altijd
Dus er staat altijd, wat je ook hebt geselecteerd bij het list/menu, altijd het besturingssysteem is windows XP oid. Dus OOK geen en weet ik niet.
Het lijkt dus of de IF en ElseIf gewoon genegeerd worden.
Waarom dut dat stukkie script niet wat er staat
, want naar mijn idee klopt het allemaal, krijg ook geen errors enzo.
Ten tweede ben ik gister begonnen met ASP dus neem me niet kwalijk dat ik iets zeer domd doe of iets over het hoofd zie
Ik ben lekker aan het klooien met forms en degelijke, alleen er wekt 1 ding niet.
Ik heb odnerandere de volgende List/menu
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| <select name="select_OS"> <option value="geen">geen</option> <option value="Windows XP">Windows</option> <option value="Windows 2000">Windows 2000</option> <option value="Windows 98 SE">Windows 98 2e editie</option> <option value="Windows 98">Windows 98</option> <option value="Windows NT">Windows NT</option> <option value="Windows 95">Windows 95</option> <option value="weet ik niet">Weet ik niet</option> </select> |
Ik heb vervolgens onderandere het volgende in een asp pagina gezet om de uitkomst van de selectie weer te geven:
ASP:
1
2
3
4
5
6
7
| <%IF select_OS = "geen" Then Response.Write "je hebt geen besturingssysteem." ElseIf select_OS = "weet ik niet" then Response.Write "Je weet het niet." Else Response.Write "Het besturingssyteem is " & Request.Form("select_OS") End If%> |
Als ik dus bij het invullen op verstuur ram, komt dus formulier.asp tevoorschijn met alle de waarden die je hebt ingevuld.
Alleen wat die bij het bovenstaande stuk doet is altijd
ASP:
1
2
| Else Response.Write "Het besturingssyteem is " & Request.Form("select_OS") |
Dus er staat altijd, wat je ook hebt geselecteerd bij het list/menu, altijd het besturingssysteem is windows XP oid. Dus OOK geen en weet ik niet.
Het lijkt dus of de IF en ElseIf gewoon genegeerd worden.
Waarom dut dat stukkie script niet wat er staat
[ Voor 12% gewijzigd door Jorick op 11-01-2003 13:48 ]