SCSI controller 66Mhz pci

Pagina: 1
Acties:

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:28

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

Topicstarter
Ik heb een SCSI controller (dual channel U160 66mhz/64bits koutech 898B, LSI logic) en die heeft het altijd goed gedaan in mijn a7m266-d in een 66/64 pci slot. alleen bij het wisselen van pci kaarten ging er wel eens iets mis, het bios van de scsi controller kon geen drives meer vinden, de kaart even in een andere pci slot (66/64) stoppen lostte dit probleem op.
Maar nu heb ik het zelfde probleem (drives worden niet gevonden) maar even van pci slot wisselen lost niks op. of bij hoge uitzondering (na 10x proberen soms zelf)

in een normaal 33/32 pci slot werkt hij zonder problemen.

ik heb verder geen andere 66/64 kaarten dus ik weet eigenlijk niet of het aan het mobo of aan de scsi controller ligt.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

• maratropa
  • Niet online
Heb je het mobo en de koutech allebij eens geflashed met een nieuwe bios? Heb je een hoop andere kaarten erin zitten?

specs

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:29

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik heb volgens mij hetzelfde probleem gehad. De PCB van mijn exemplaar is een beetje krom, waardoor hij niet altijd goed contact lijkt te maken met de PCI connector. Het tweede probleem wat ik heb gehad is dat hij niet wil booten in jumperfree mode.

• cosmoOo

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

Topicstarter
alles is geflashed naar het nieuwste bios (bij mobo ook oude biossen geprobeerd, scsi was 4.18 en heb ik naar 4.19 geflashed)

jumperfree mode wil hij bij mij wel booten maar je moet dan wel de freq jumpers alle 4 op OFF zetten anders boot hij idd niet als er een kaart in een 66/64 pci slot zit.
jumperfree of jumpermode maakt verder trouwens niks uit.

de kaart ziet er niet krom uit oid.
ik zat er aan te denken om het 64bit gedeelte even met papier oid af te plakken en dan in een 66/64 slot te stoppen (alleen 66mhz is goed genoeg) maar ik weet niet of dat wel zo'n goed idee is.

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-03 21:12
Heb hier hetzelfde probleem:
A7M266-D met een HP Netraid 4M controller: als ik deze controller installeer boot het mobo geen eens. Die 64bit/66mhz pci sloten zijn toch backwards compatible?

• cosmoOo

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

Topicstarter
wezep schreef op 23 januari 2003 @ 15:54:
Heb hier hetzelfde probleem:
A7M266-D met een HP Netraid 4M controller: als ik deze controller installeer boot het mobo geen eens. Die 64bit/66mhz pci sloten zijn toch backwards compatible?
ik quote mezelf maar even
jumperfree mode wil hij bij mij wel booten maar je moet dan wel de freq jumpers alle 4 op OFF zetten anders boot hij idd niet als er een kaart in een 66/64 pci slot zit.
jumperfree of jumpermode maakt verder trouwens niks uit.
je moet dus of jumpermode aan hebben of bij jumperfree alle 4 dipswitches voor freq op OFF.

bij mij boot het wel gewoon maar vind hij dus gewoon de drives niet, de controllers zelf wel.

draai momenteel maar gewoon in een normaal 33/32 slot en dat werkt gewoon goed.

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:29

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Mijn A7M266-D wil gewoon niet booten met de LSI Logic in de 66MHz slots en de jumpers op JumperFree mode (en die paar jumpers onder het laatste PCI slot die goed moeten staan om JumperFree mode mogelijk te maken stonden in de juiste positie). Met de Advance 29161 in het 66MHz slot wil de plank wel booten in JumperFree mode :? . Veel maakt het niet uit aangezien het overklokken van de 66MHz PCI bus toch niet verder gaat dan aan paar extra megahertzen.

• wezep
Nou het werkt: 1 jumper om zetten en het mobo ziet de HP Netraid 4M.

Maar nu kan ik niet overklokken :(
Want met de jumpers voor de busspeed kan ik maar tot 133 mhz. Of zijn er andere mogelijkheden?

• cosmoOo

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

Topicstarter
wezep schreef op 28 January 2003 @ 11:10:
Nou het werkt: 1 jumper om zetten en het mobo ziet de HP Netraid 4M.

Maar nu kan ik niet overklokken :(
Want met de jumpers voor de busspeed kan ik maar tot 133 mhz. Of zijn er andere mogelijkheden?
heb je hem nu om jumpermode gezet ? of heb je 1 dipswith omgezet ?

in jumperfree kan je gewoon in het bios je fsb verhogen. al krijg je die volgens mij toch niet echt hoog, mijn max was iets van 142mhz en heb nu maar de multipier wat hoger gezet (via l3/l4 bruggen) en gewoon weer 133mhz.

• wezep
Heb hem nu in jumpermode gezet. Zal die andere manier ook eens proberen: dus alle dipswitches in OFF mode, toch? Waarom staat dat niet in de handleiding :)

Andere vraag: hoe kom ik erachter of mijn HP Netraid 4m in 64-bit, 33 MHz of misschien in 66 mhz draait?

Verwijderd

Als de kaart werkt, je haalt em eruit en daarna doet ie het niet meer, dan moet je dus geen bios gaan flashen :+

Waarschijnlijk heb je die kaart of de bus beschadigd. Stond er toevallig nog spanning op?

• wezep
Verwijderd schreef op 28 januari 2003 @ 22:32:
Als de kaart werkt, je haalt em eruit en daarna doet ie het niet meer, dan moet je dus geen bios gaan flashen :+

Waarschijnlijk heb je die kaart of de bus beschadigd. Stond er toevallig nog spanning op?
VipTweak, op welke posting reageer je?
Pagina: 1