Toon posts:

Start spel op en dan.... - GEEN BEELD

Pagina: 1
Acties:
  • 223 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Als ik een spel opstart gaat mijn monitor ineens stand-by en ik krijg hem niet normaal... ik hoor de geluiden van het spel en ik kan ook gewoon klikken in het spel alleen ik zie helemaal niks.... dat speelt noggal lastig natuurlijk

Het is bij al mijn spellen zo (behalve patience en die andere windows-ontspanning spellen)....

HELP

Heb ik iets verkeerd ingesteld? Is het een vaag virus ofzo?
Ik weet het echt niet meer......

-LL-

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Staan alle spellen misschien op een te hoge refreshrate of te hoge resolutie waardoor je beeldscherm zichzelf uitschakelt? Probeer het eens met een andere (betere) beeldscherm :)

The devil is in the details.

• iznogood
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Watvoor hardware / drivers heb je ? Instellingen vidkaart ? Welke/watvoor spellen ?

Just as Good

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-02 15:59

White Dust

PlaneScape: Torment

Wil je ook even Strenger modbeleid in SPV! door lezen... Met andere woorden, wat meer info geven kan geen kwaad ;)

Verwijderd

Topicstarter
haha ja dat is het nu juist... ik ben niet zo'n computerkenner ik dacht als ik het nou vraag op een plaats waar wel veel computer kenner zijn (hier dus) wordt ik misschien wat wijzer

nouja ik zal zeggen wat ik weet
monitor : Relisys type: geen flauw idee redelijk groot ding dat wel
spellen : alle spellen van Tony Hawk 2 (ik weet het) tot Worms Armageddon
computer : Pentium 2
windows : 98

hopelijk is dit beter

-LL-

• Hahn
  • Nu online
Niet echt ;)
Vertel eens wat voor videokaart je hebt. En probeer daar dan eens de nieuwste drivers voor. En vertel ook eens op wat voor Hz je speelt en op welke resolutie(s).

Verwijderd

Topicstarter
hmm is de Nvida Viper een videokaart? dat zit er nml. wel in...
mijn Hz poe poe ik weet het niet -spijt me-
mijn resolutie op windows is nu 1024 x 768, als dat resolutie is tenminste

haha ik voel me nu ineens wel heel dom :)

• Hahn
  • Nu online
Verwijderd schreef op 11 January 2003 @ 13:38:

Als het iets van Nvidia is dan is het meestal wel een videokaart :P Zou je misschien ook het nummer kunnen opzoeken? Het kan bijvoorbeeld de Viper 770 zijn, misschien kan je dan wat drivers proberen.
Speel je spellen ook in 1024x768? (ja dat is de resolutie ;)) En heb je dit probleem nadat je iets had ingesteld of zomaar ineens?

[ Voor 12% gewijzigd door Hahn op 11-01-2003 13:43 ]

• White Dust

White Dust

Verwijderd schreef op 11 januari 2003 @ 13:38:

Waarschijnlijk is 't dan een Nvidia TnT (Viper v550) of een Nvidia TnT2 (Viper v770), ga dan eens de nieuwste drivers downloaden:
WinXP/2000 drivers
Win95/98/Me drivers

Wel eerst de oude video kaart drivers uninstallen ;) (via configuratie scherm/software)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb die resolutie al wel eens veranderd maar het probleem bleef

zomaar ineens, spellen die ik altijd gewoon kon spelen krijg ik ook niet visueel
maar het kan natuurlijk best zijn dat ik iets heb veranderd en pas veel later toen ik weer eens een spel op de computer wilde spelen er toen pas 'ineens' achter kwam

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-02 21:17

PromWarMachine

Forsaken Archer

Volgens mij probeer je je games op 1024x768 te starten met een Diamond Viper met Nvidia TNT2 Chipset B)
Die Viper heeft 16 MB memory en geen 3D ondersteuning en da's zeg maar niet helemaal precies genoeg ;)

Wat hij mist is de 3D acceleratie wat je bij nagenoeg alle games nodig hebt. Probeer StarCraft eens, die heeft dat niet nodig, die zal waarschijnlijk wel draaien :) (sorry, da's ff de enige game die ik kan verzinnen die geen 3dfx kaartje nodig heeft)

Dividend for Starters

• White Dust

White Dust

PromWarMachine schreef op 11 januari 2003 @ 13:46:
Volgens mij probeer je je games op 1024x768 te starten met een Diamond Viper met Nvidia TNT2 Chipset B)
Die Viper heeft 16 MB memory en geen 3D ondersteuning en da's zeg maar niet helemaal precies genoeg ;)

Wat hij mist is de 3D acceleratie wat je bij nagenoeg alle games nodig hebt. Probeer StarCraft eens, die heeft dat niet nodig, die zal waarschijnlijk wel draaien :) (sorry, da's ff de enige game die ik kan verzinnen die geen 3dfx kaartje nodig heeft)
Zowel de TnT1 als de TnT2 hebben Direct 3D ondersteuning ;) de TnT1 heeft 16MB ram en de TnT2 heeft 32 MB ram ;)

Edit:
Of het moet de Viper v330 zijn, die heeft de Riva 128 chipset als ik me niet vergis, en die heeft geen direct 3D ondersteuning...

Even naar topicstarter, welke windows gebruik je...

[ Voor 19% gewijzigd door White Dust op 11-01-2003 13:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
Windows 98... tja ik speel meestal op mijn PS2 en gebruik de PC alleen voor internet en tekstverwerken enzo..

Verwijderd

Topicstarter
Ok we boeken vooruitgang ik heb die driver gedownload en mijn beeldscherm op 800 x 600 staan en nu gaat het beeldscherm niet meer op stand-by, hij blijft aan maar.... geen beeld... zwart zwart zwart

-LL-

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-02 21:17

PromWarMachine

Forsaken Archer

White Dust schreef op 11 January 2003 @ 13:49:
[...]

Zowel de TnT1 als de TnT2 hebben Direct 3D ondersteuning ;) de TnT1 heeft 16MB ram en de TnT2 heeft 32 MB ram ;)

Edit:
Of het moet de Viper v330 zijn, die heeft de Riva 128 chipset als ik me niet vergis, en die heeft geen direct 3D ondersteuning...

Even naar topicstarter, welke windows gebruik je...
De Nvidia TNT2 wel ja, die heb ik zelf namelijk ook, maar die heeft 32 MB geheugen ;)

De (Diamond) Viper v330 heeft wel iets van Nvidia, anders zou topicstarter dit niet weten, maar deze heeft echt geen 3D ondersteuning.

Draai DXDiag maar eens vanaf Start/uitvoeren, die kan je deze informatie over je videokaart wel verstrekken, welke DirectX versie heb je eigenlijk?

Dividend for Starters

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
PromWarMachine schreef op 11 januari 2003 @ 15:10:
[...]

De Nvidia TNT2 wel ja, die heb ik zelf namelijk ook, maar die heeft 32 MB geheugen ;)

De (Diamond) Viper v330 heeft wel iets van Nvidia, anders zou topicstarter dit niet weten, maar deze heeft echt geen 3D ondersteuning.

Draai DXDiag maar eens vanaf Start/uitvoeren, die kan je deze informatie over je videokaart wel verstrekken, welke DirectX versie heb je eigenlijk?
En als je meteen in dxdiag bezig bent: op het tabblad Beeldscherm, akn je een DIrect3D en een DirectDraw test draaien, ljikt het om deze tests te voltooien?

• White Dust

White Dust

PromWarMachine schreef op 11 januari 2003 @ 15:10:
[...]

goed laat me de diamond vipers, met de chipset, maar even op een rijtje zetten

• Diamond Viper v330: nVidia Riva 128 chipset
• Diamond Viper v550: nVidia TNT chipset
• Diamond Viper v770: nVidia TNT2 chipset
• Diamond Viper II: S3 Savage 2000 chipset

Van deze 3 kaarten hebben alle kaarten, behalve de viper v330, direct 3D ondersteuning, de TNT chipset was zamen met de Voodoo Banshee chipset de eerste 2D/3D chipsets...

Magoed, we raken off-topic...

@topicstarter, heb je mischien kenissen/vrienden die wat meer van de PC af weet, mischien dat je op die manier de drivers van je systeem up-to-date kunt brengen ;)

Verwijderd

ik had het ook met bepaalde spellen
heb net die nieuwe drivers geunistald en doen me spellen het ineens wel

Verwijderd

Hoi!,

ik heb ongeveer hetzelfde probleem,
als iets te grafisch word voor m'n pc (filmpjes, spelletjes (hitman1, worms2)) gooit ie het bijltje er bij neer.. :(

systeempje:
pentium 3 500 Mhz
Diamond Speedstar A90
128 Mb ram

op m'n andere computer:
pentium 3 600 Mhz
Diamond Viper II
128 Mb ram
draait alles wel goed.

tijd voor een nieuwe videokaart ?
wat voor kaart moet dit dan worden, wat heeft nog zin op zo'n systeem ?

in ieder geval alvast bedankt!

Verwijderd

Ja, dit probleem heb ik dus ook nog steeds (weer). Na diverse installs van verschillende soorten os-en had ik eindelijk een werkende pc met dx 9. Installeer ik Fifa 2004 --> doet ie t weer niet. 8)7 :(

Dxdiag geeft ook zwart beeld bij het uitvoeren van de direct3d tests. Ik snap er echt geen hout meer van. Ben nu met dit probleem aan ongeveer de 10e herinstall toe...

Specs: Aldi 8000 pc, dus msi 5000 mobo, Nvidia ti 4200 128 mb DDR, win XP home

<offtopic>Heb nu maar even voor een dual boot oplossing gekozen zodat ik in ieder geval niet alle zooi opnieuw moet installeren</offtopic>

Verwijderd

Jullie problemen zijn niet precies hetzelfde, dus eigenlijk is het allemaal zijn eigen topic waard (tenzij je het met de search kan vinden). Lees wel eerst even Lees dit voor je een topic opent/een reply post! door.

Dicht :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.