Toon posts:

help: nieuwe amd proc and mobo

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hoi,
ik wil een nieuwe processor gaan kopen (sowiesow van amd), maar ik weet niet zo goed welke. ik heb er namelijk ook niet echt verstand van. ik moet er ook een goed moederboard bij hebben, maar dan weer de vraag welke :) ik moet wel me ouwe geheugen kunnen blijven behouden ik heb 2 dimms van 256mb (pc133) en ik van 128mb (pc100), want het is natuurlijk zonde als dat weg moet.
ik gebruik hem voornamelijk voor grafische toepassingen, dus of de onderdelen niet zo hoog scoren op spelletjes gebied vind ik niet erg.

ik hoop dat iemand mij kan helpen met de keuze die ik moet maken. ik wil toch niet echt meer als 300 , 350 max. euro uitgeven aan beide onderdelen.

met vriendelijke groet

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
wat wil je dan precies en wat heb je :?

lees deze ook ff:
LEZEN eer je hier een topic opent!

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-08 13:47
Ik denk niet dat het de bedoeling dan een topic te openen.

Ik zou gewoon revies lezen, kijken naar systemen van anderen enz enz...
Gebruik pricewatch.

Het geheugen wat jij nu hebt is wel heel erg 'oud'. Met een AMD processor (XP) moet je toch wel aan PC2100 gaan denken. Misschien kan je met een K7S5A nog je oude SD RAM gebruiken maar dat is niet aan te raden.

• Kristof
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-04 17:34

Kristof

is een Belgisch product

als je perse je geheugen wil behouden, neem je best een Duron
Aan de Athlon XP hoed je dan niet te denken, daar dat zonde is als je die naar beneden haalt met je pc100 geheugen.

Een snelle oogopslag op de prijslijst van mijn locale pcboer zegt me:
AMD Duron 1200Mhz 42 €
ECS K7S5AL(LAN)(duron+Athlon,SDram+DDR) 65 €
=107€

Moest het je iets meer waard zijn, en je wil toch je geheugen vervangen (geraak je misschien nog wel kwijt voor enkele €'s):
AOpen AK77-8XN KT400, 333 Audio,Lan,USB2.0 105 €
AMD Athlon XP 1800+ 81 €
DDR Twinmoss 256MB PC-2100 69 €
=255€

"You can get more with a kind word and a gun than you can with a kind word alone." - Al Capone

Verwijderd

Topicstarter
ja zoals ik al zei ik heb er geen verstand van dus al die getalletjes en afkortingen op die informatie sites zeggen mij bitter weinig...
ik heb nu een
amd athlon 700 mhz
moederbord msi ms-k7 pro
geheugen zie boven
hd 1 maxtor van 20 gig en een van 40
video kaart matrox g400 32 mb dualhead

en ik wil mijn pc ongeveer 2,5 x zo snel hebben. ik wil toch graag bij amd blijven want die schijnen erg goed te zijn en stukken goedkoper dan de pentium

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
En --- Voor alle "Hoe is dit systeem?" vragen. --- Clou is dat je zélf op zoek gaat hier :P

Tip: ga bij diverse mobofabrikanten op hun site kijken voor socket A borden met PC133 ondersteuning. Andere tip: neem het verlies van je huidige geheugen en neem een modern bord met DDR-SDRAM, tenslotte zul je die PC100 DIMM toch niet kunnen gebruiken in samenwerking met een Athlon XP waardoor je je in feite in allerlei bochten gaat wringen om alleen voor die 256MB PC133 DIMM een (achterhaald) bord te vinden. Snelle cpu's zijn dol op meer bandbreedte, spaar liever even een beetje door maar je moet het natuurlijk helemaal zelf weten :) Succes.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.