[Printer in netwerk] aanraders

Pagina: 1
Acties:

• TimmeStein
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-06 15:20

TimmeStein

Slopen is ook een kunst

Topicstarter
Kan iemand mij een printer met een utp-aansluiting aanraden die ik in een Windows, Linux en Mac OS X netwerk kan hangen, zonder dat ik gelijk 1.000,- euros lichter ben? (of in ieder geval een merk, of kwaliteit, dus bijvoorbeeld minstens xxx dpi)

Ik hoef er geen hoogstaand drukwerk mee af te leveren, gewoon het huis-, tuin- en keuken werk. Of zal ik toch gewoon maar een USB printer kopen? Keuzes :9 :P

[ Voor 27% gewijzigd door TimmeStein op 11-01-2003 12:56 ]

Het maakt niet niet uit of het rechts of het links is, maar TimmeStein weet precies wat de Jinx is !

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ligt er natuurlijk een beetje aan wat voor printer dat je zoekt, inkjet, laser of evt iets anders.

• Erikdevries
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-04 21:04
Je kan ook een "normale" printer kopen en daar een goedkope printserver (staan in de pricewatch vanaf zo'n 75 tot 100 euro). Voordeel is dat je later altijd nog de printer kan vervangen door een andere (printers zonder utp aansluiting zijn over het algemeen wel een stuk goedkoper).

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10-08 17:53

rammes

koekebakker 1e klas

tja je zou iets met een printservertje kunnen doen maar waarom share je niet gewoon een printer?

Ik zou het doen!

Verwijderd

Stond in computertotaal laatst (tijd terug) een test, daarin ston een Kyocera laserprinter met Par./USb en TCP10/100, richtprijs was toen 499 Euro.

• TimmeStein

TimmeStein

Slopen is ook een kunst

Topicstarter
Iig zoek ik een Inkjet printer. Het leek mij wel handig om een interne UTP aansluiting te hebben, het is hier al zo een dradenzooi.

Het maakt niet niet uit of het rechts of het links is, maar TimmeStein weet precies wat de Jinx is !

• TimmeStein

TimmeStein

Slopen is ook een kunst

Topicstarter
ik heb zelf deze gevonden, De Lexmark Z65n - Networked Printing a raison 250,- euro's

Verwijderd

Ik zou 'm btw toch gewoon aan de Linux bak hangen via de USB of PAR., en dan via Samba gebruiken op de Windows en/of Mac bak?
Of je 'm nu via UTP of USB/PAR aansluit je hebt toch een draad nodig .

• TimmeStein

TimmeStein

Slopen is ook een kunst

Topicstarter
Tja , dat kan ook, maar ik moet mijn 42 ports switch opvullen :P

Maar als ik em via Samba Share, Wat is dan een goede printer voor een redelijke prijs? HP, Canon , Epson?

Verwijderd

TimmeStein schreef op 11 January 2003 @ 13:43:
Tja , dat kan ook, maar ik moet mijn 42 porst switch opvullen :P

Maar als ik em via Samba Share, Wat is dan een goede printer voor een redelijke prijs? HP, Canon , Epson?
Tsja, is moeilijk te zeggen, ik zou nu voor een HP gaan (heb ik geen onderbouwing voor).

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online
Kijk bij de koop ook goed naar de cartridges: vooral bij inktjets is dat dus erg duur.

Print je veel 1 kleur: Dan een printer met losse cartridges zoeken, per kleur.

En netwerkondersteuning... Een printerservertje los kan altijd, en er zijn ook "printmates", die prik je zo op een centronics plug.
Moet de printer natuurlijk wel centronics hebben...

Samba share kan ook prima, maar je printer moet dus wel onder dat OS gaan werken... (Drivers :?)

• B3U5
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-08 19:30
is een hp jetdirect niet iets voor jou dan?
je sluit er je printer (lpt) je netwerk (utp) en je adapter op aan en voila je hebt een netwerk printer. mischien dat ze inmiddels ook wel jetdirects voor lan->usb hebben.

Verwijderd

DJSmiley schreef op 11 January 2003 @ 13:57:
Samba share kan ook prima, maar je printer moet dus wel onder dat OS gaan werken... (Drivers :?)
Je kan toch via Samba, gewoon met de Native (per OS) drivers werken, zo doe ik het ook. Print gewoon naar de queue op de Unix bak. Hoeft die ook niet te rasterizen etc.
Enige probleem is dat je geen status v/d printer hebt ofzo, maar dat heb je denk ik ook niet bij een 'echte' printserver.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2003 14:05 ]

Verwijderd

Zelf heb ik aan een "oude" P133 die windows 95 draait en VNC voor remote controlling een Canon LBP 800 gehangen. Nadeel is dat je af en toe het computertje opnieuw moet opstarten, maar verder is het wel een heerlijk goedkope oplossing.
Pagina: 1