Toon posts:

email delen in thuisnetwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 67 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Wij hebben een thuisnetwerk met twee computers waar Windows XP professional op draait. We willen van alle twee de computers kunnen mailen en ontvangen, dus dat dat op beide computers synchroniseert en ziet wat er op de ander gebeurt.
Ik heb al geprobeert om de mappen waar de emails in staan te delen, maar dat lukt niet.
Weet iemand bij wat voor programma dit wel lukt of hoe ik het anders moet aanpakken???

Etienne

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 05:17

Tux

Dit hoort denk ik niet in Professional Networking & Servers thuis :)

[ Voor 4% gewijzigd door Tux op 11-01-2003 12:54 ]

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

• frim
  • Niet online
Dit zit in het verkeerde forum :)

Anyway, waar jij naar op zoek bent is IMAP. Kij kof je email hosting IMAP-support heeft. Vevrolgens kun je outlook (express) zo instellen dat hij op IMAP moet controleren, ipv POP3. Dan worden alle bestanden op de server opgeslagen, en zijn dus voor beide pc's beschikbaar. Een meer professionele oplossing betsaat in de vorm van Microsoft Exchange maar ik denk niet dat dat is wat je zoekt, en dat je het geld er ook niet voor over hebt ;)

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:49

Predator

Suffers from split brain

NT -> SA

klik

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Ik denk dat je dan toch of een mailservertje komt te draaien, want providers/particuliere hosting die IMAP ondersteund zijn schaars.
Of je moet kijken of je de E-Mail op geregelde tijden kunt exporteren (PC1) en importeren (PC2) en dit vice versa, is niet zo'n nette oplossing .

• frim
  • Niet online
Verwijderd schreef op 11 januari 2003 @ 13:24:
Ik denk dat je dan toch of een mailservertje komt te draaien, want providers/particuliere hosting die IMAP ondersteund zijn schaars.
Of je moet kijken of je de E-Mail op geregelde tijden kunt exporteren (PC1) en importeren (PC2) en dit vice versa, is niet zo'n nette oplossing .
IMAP is best aan te komen hoor. Eerst kijken of je emailadres wat je nu hebt MAP ondersteund, en als dat niet zo is kun je ergens een gratis IMAP adres aanmaken. Zie hier. Dan kun je of je emailadres wat je nu hebt laten doorsturen of het nieuwe emailadres gebruiken, dan ben je gelijk van je SPAM-dosis van nu af :).

Verwijderd

frim schreef op 11 januari 2003 @ 13:33:
[...]

IMAP is best aan te komen hoor. Eerst kijken of je emailadres wat je nu hebt MAP ondersteund, en als dat niet zo is kun je ergens een gratis IMAP adres aanmaken. Zie hier. Dan kun je of je emailadres wat je nu hebt laten doorsturen of het nieuwe emailadres gebruiken, dan ben je gelijk van je SPAM-dosis van nu af :).
Tsja, alles is te vinden natuurlijk. Ik doelde meer op dat de huidige providers in Nederland bijna geen IMAP ondersteunen.
Ik heb hetzelf niet zo op die gratis mail services, want IMAP is toch een belasting voor een systeem (schuifruimte e.d.) , dus dat kan haast niet voor niks lijkt mij.
Maar inderdaad misschien het proberen waard.

• AsBest
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-05-2024
Je kan bij een POP3 account ook emails op de server laten bewaren.
In outlook express: Tools -> Accounts -> Properties -> Advanced. En dan "Leave a copy of messages on server" aanvinken. Alle emails blijven dan op de server staan zodat je ze op meerdere pc's kan ophalen.

• bille
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-09 23:20

bille

Don't call me Buff

hehe.. vet droge oplossing hoor asBest :) maar et werkt wel..

als je et echt leuk wilt maken, dan kan je op je servertje een maildaemon draaien die op geregelde tijden de pop3 mail van de server afplukt en die in en imap account zet. Vervolgens config je beide pc's voor dat IMAP account..

Is leuk om te configgen, nadeel is alleen dat je veel rekening moet gaan houden met security.. want voordat je het weet wordt je gebruikt als relay station of je mailserver wordt gehacked ofzo :/

Ultra Pilammo 6666Mhz AMD, 4251Mbit/s RAM, Gefors V6666 MegaTurbo, 43" TFS, Ultra 80Gig Firewire netwerkkaart en 5D geluid met 66 speakers in 5 dimensies

• AsBest
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-05-2024
bille schreef op 11 januari 2003 @ 15:12:
hehe.. vet droge oplossing hoor asBest :) maar et werkt wel..
Jah, waarom moeilijk doen als het makkelijk kan ;)
En als ik de post van Duikertje zo lees heeft hij hier genoeg aan..

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-09 08:53

tweakerbee

dus..?

Tot de POP box van z'n provider vol zit. Dan komt hij terug op GoT met de melding: M'N MAIL DOET HET NIET MEER :'( :(

You can't have everything. Where would you put it?

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik heb nu Workgoupmail ge installeert en naar die imap opties gekken en alles werkt maar dan zet hij die onder je bestaande mappen en ik wil ze in mijn bestaande mappen in/uit/verzonden en als je ze op halt met een pop account op de beide computers dan is dit allen maar de map postvak in dus kan je niet zien op de ander computer wat voor antwoordt die ander gegeven heeft wet iemand hier een oplossing voor

Etienne

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 10:16

MBV

Je kan ook bij POP3 instellen dat hij de mail na 2/3 weken verwijderd van de server. of zodra je de trashcan op je pc leegt (van outlook).

@duikertje: wel eens gehoord van punten, comma's en Hoofdletters? of zijn die allemaal kapot op je toetsenbord :+

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Ik denk dat je toch een mailserver moet gaan draaien. Alleen als je nooit op beide PC's tegelijk naar de mail kijkt, kun je misschien Outlook draaien met een gezamenlijke PST file met de mail erin (gewoon op een share zetten). Zo'n PST file mag maar op 1 PC tegelijk gebruikt worden, dus zo'n oplossing is wel behelpen.

Verwijderd

De vraag was dus: " hoe mail te delen binnen een netwerk zonder exchange server" Er zijn vast vele mailservers beschikbaar, maar welke werk dan het beste?

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Dit is een oud topic. Als je een oud topic omhoog wilt schoppen dien je dat te doen met een post die voldoet aan Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) #topicstart.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.