Toon posts:

CPU opgeblazen =[ met waterkoeling.

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
net een waterkoelingset gekocht, aangesloten. zet de pc aan gebeurt niks, ga k effe kijken of ik alles heb aangesloten, deed net 2 seconden de fan af, en cpu was binnen 2 seconden doorgefikd =[ eigenlijk zijn amd cpus zo bagger he, met ene intel processor maak je zelden zoiets mee.

maarja beetje mn eigen schuld, maar had nooit verwacht dat de cpu binnen 2 seconden zou doorfikken :X

een Xp1700+ niet overgeclockd

:'(

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2003 12:46 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 January 2003 @ 12:46:
net een waterkoelingset gekocht, aangesloten. zet de pc aan gebeurt niks, ga k effe kijken of ik alles heb aangesloten, deed net 2 seconden de fan af, en cpu was binnen 2 seconden doorgefikd =[ eigenlijk zijn amd cpus zo bagger he, met ene intel processor maak je zelden zoiets mee.

maarja beetje mn eigen schuld, maar had nooit verwacht dat de cpu binnen 2 seconden zou doorfikken :X

het is toch vrij logisch dat als de pc aanstaat, je de cooler er niet af haald?

• ZyMoTiC
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-02 20:05

ZyMoTiC

Timmaaaaaaay!!!

2 sec de fan eraf, je heatsink zat er toch nog wel op??

Bla, bla, bla, komkommer is geen sla.

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-02 00:01
Ik heb er in december 2 in een maand gesloopt (ook met WC) dus troost je en koop lekker een nieuwe! ;)

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-02 16:00

Steve

Krokodil \o/

Ik vat 'm niet helemaal.. Je hebt de WC-set aangesloten (dus ook het blokje op je CPU), maar toch fikt hij door :?

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-02 15:13

Whuzz

Dodgeball!

Iemand die zich 1337 noemt en die niet weet dat een AMD binnen 2 secs doorfikt zonder koeling?

Nickchange -> N00bje :?

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 januari 2003 @ 12:46:

Mijn pc draait zeker een half uur zonder fan. Je waterblok zat er gewoon niet op..of niet goed. Tja, dan gaat ie stuk.

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-02 07:45
Whuzz schreef op 11 January 2003 @ 12:53:
Iemand die zich 1337 noemt en die niet weet dat een AMD binnen 2 secs doorfikt zonder koeling?

Nickchange -> N00bje :?
precies, ik vraag me ook af wat i hier in DOC doet :?
je dit ten eerste al kunnen weten door alleen maar als beginner de FAQ te lezen B)

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Verwijderd schreef op 11 January 2003 @ 12:56:
[...]

Mijn pc draait zeker een half uur zonder fan. Je waterblok zat er gewoon niet op..of niet goed. Tja, dan gaat ie stuk.
Dacht ik aanvankelijk ook.. Maar hoe kun je nu de fan van een waterblok weghalen :?

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09-2025
Jupiler schreef op 11 January 2003 @ 12:58:
[...]

Dacht ik aanvankelijk ook.. Maar hoe kun je nu de fan van een waterblok weghalen :?
Misschien fan op de radiator? Maar dan blijft het water nog wel even koud :?

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-02 19:46
zmn schreef op 11 January 2003 @ 12:59:
[...]

idd, zo snel zal het toch niet opwarmen :?

Ik heb trouwens een P1 zonder heatsink of wat dan ook (!!) voor 5/10 seconden laten draai (foutje), maar doet het nog steeds ;)

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

Verwijderd

zmn schreef op 11 januari 2003 @ 12:59:
[...]

Dat bedoelde ik idd..

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-10-2025
waarom zijn de amd cpus bagger? jou mobo is gewoon rot,
als mijn cpu te warm word gaat alles meteen af...
zo kan je het ook bekijken

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Ow, zo.. Dan denk ik inderdaad dat het waterblokje niet goed bevestigd was, en net op het moment dat hij opstartte zette hij de fan op het rad fff af, waardoor hij dacht dat dat de oorzaak was.

• KryTech
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07:04
Dit is dus echt een onzin verhaal. Duidelijk dat deze jonge geen verstand van waterkoeling endergelijke heeft. Een cpu brand niet door als de fan er mee stopt voor een paar seconde en wat heeft een fan met waterkoeling te maken zelfs zonder radiator en een redelijk reservoir houd je de cpu nog koel genoeg. water wordt max 20 graden boven kamer temperatuur zonder radiator kamer = 20 graden + 20 = 40 graaden + 20 graden overgangs temperatuur van blokje naar cpu kom je op een cpu temp van 60 graden.

Verwijderd

Ik kan mn pomp zelfs ff uitzetten om de stekker even ergens anders in te doen.. geen probleem.

Verwijderd

Topicstarter
effe een reaktie naar alle kenusjes die denken dat ze zo goed zijn, dit was mijn eerste ervaring met WC , dan is het best logisch dat ik er weinig van weet. had gewoon niet verwacht dat een cpu binnen 2 seconden door kan fikken, en mijn mobo is niet rot want die opties heb ik ook allemaal om pc uit te zetten bij hoge temp. alleen als je pc aanzet en cpu gelijk doorfikt :? en de cooler was idd op mn radiator bevestigd, en voor de rest heb ik alles aangesloten zoals het hoorde. waterblok maakte goed contact , pomp was aan. maar pc ging niet aan(waarschijnlijk omdat ie te warm was geworden, zet pc uit en aan, en cpu gelijk doorgefikd.

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Duidelijk: waterblok maakte een slecht contact.

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-10-2025
als je er weinig verstand van hebt moet je er niet aan beginnnen,
toen ik weinig verstand ahd van computers heb ik eerst 1.5 maanden hier rond gehangen, en onderzoek gedaan, en toen pas mijn comp in elkaar gezet....
simpel... ik weet zeker dat ik nu een wc in elkaar kan zetten, ookal heb ik dat nooit gedaan (wil ik ook wel, alleen is nog een beetje duur :) )

Verwijderd

Topicstarter
ik ben geen kneus, en volgens heb heb ik het goed vastgezet, en hij maakte zeker contact, maar weet niet wat er precies is fout gegaan.

ixl85 als ik weining verstand van iets heb, dan ga ik het JUIST proberen, en ga niet eerst iedereen lastig vallen met domme vragen zoals jou soort het doet, in mijn geval is mijn wc set gewoon brak, en ga het gewoon terug sturen.

beetje zinloze topic , sorry. gooi maar dicht.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2003 13:35 ]

Verwijderd

wat al eerder gezegt hier... als je alles goed had gedaan was je cpu echt niet doorgefikt met ff fan uit....

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-02 08:22

AcouSE

Swedish Chef

Zinloos / te hoog flame-gahalte hiero.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.