Toon posts:

Windows vaag bij opstarten ?? Hulp gezocht...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik weer..
Ik weet niet veel van computers
af (nog niet, ben druk bezig), dus
ik vraag maar raak.. hoop dat het niet
vervelend is..

Oke, het probleem zit zo. Als ik mijn Netwerk-wachtwoord ingevoerd hebt, dan gaat ie laden.. Als alle programma's geladen zijn, (Geen schijfactiviteit meer), dan kan ik toch voor een seconde of 15 niks meer doen.. Ja, ik kan wel dingen aanklikken enzo, maar er gebeurd niks, tot die 15 seconden over zijn... Dit is op zich niet zo'n heel groot probleem, maar het is
wel een beetje irri aan het worden...

Ik heb er al eens een keer wat over gehoord, dat het met de Netwerk-kaart te maken had..
Nou weet ik dit niet zeker, dus ik vraag het nog maar een keer..

Het betreft een Realtek 8029 AS PCI Ethernet

Iemand enig idee???
Als het niet aan die netwerk kaart ligt, wil ik wel graag een suggestie of een tip
horen.. Ik laat dan wel weten of het hielp.

Alvast bedankt!!

barracuda

• B.A. Baracus
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

B.A. Baracus

Fool!

Veel mensen hebben last van hun netwerkkaart bij het opstarten van windows, dus voordat de GUI is geladen. Dan gebeurt er vaak zo'n 10-15 seconden niks..en dan gaat hij weer verder met opstarten. Dit zou veroorzaakt kunnen worden door het aanmelden bij het netwerk van de nic, en evt. zoeken naar een dhcp-server.

Maarreh, bij jou blijftie pas later hangen; dus ik denk dat het dit niet is... Als je een netwerkje hebt, met een hub, kijk dan naar de lichtjes op je hub, als er netwerkactiviteit is tijdens die break van windoze, dan weet je waar het zit.
Kijk ook ff wat er allemaal wordt geladen bij het opstarten. Probeer anders wat dingen uit te schakelen om te zien of dat helpt.
Sux6 :)

• k-oz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-12-2021

k-oz

do not feed the trolls

als je twijfelt over die netwerkkaart, dan haal je hem er toch ff uit en kijk je of het nog steeds traag is... :)

...Microsoft KB article Q172653: "Sometimes Barney Starts Playing Peeka boo on His Own""

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Het is niet je netwerkkaart. Ik lees hieruit af dat je Windows 98 Tweede Editie hebt, zo'n vertraging heb ik dus ook gehad.
Het enige wat werkt is een andere Windows-versie als 98SE nemen, bijvoorbeeld de gewone Windows 98.
Natuurlijk kan ik je niet garanderen dat 't werkt, maar je kunt altijd proberen.

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

Verwijderd

Als je bestanden gedeeld hebt op andere pc's in je netwerk, kan het zijn dat de NIC bij het opstarten direct aanmeld bij de andere netwerkpc's, waardoor de vertraging optreedt. Deze optie is uit te schakelen, de andere pc's worden dan pas opgeroepen op het moment dat je de verbinding maakt.

• Kolky
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-08 17:08

Kolky

subtitle not available

Draai je misschien Sygate?
Sygate zoekt naar de Sygate-server in die 15 sec. Als die Server aanstaat, merk je niks, maar als die server uitstaat, gaat ie daadwerkelijk 15 seconden zoeken.
Misschien dat dit een antwoord is?

Verwijderd

als je een netwerkkaart onder windows draait zonder een 'echte' server erachter, dan zul je altijd een pause hebben omdat je kaart een IP adres wil verzoeken. Als je een vast IP-nummer invoert zal het wat sneller gaan.
eigenschappen netwerkomgeving-TCP-IP voor je netwerkkaart opvragen en het volgende getal invullen
primair ip : 192.168.???.???
subnetmasker : 255.255.255.0

de vraagtekens mag je zelf invullen zolang het onder de 256 blijft. dit is een SUB-D net ipnummer, zal niet storen met je internetgebruik of andere lan's.

probeer het eens en laten weten of het ook voor jou werkt.
Pagina: 1