Welk toetsenbord heeft deze lay-out?

Pagina: 1
Acties:

• Inferno
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Inferno

Fast, Faster, Ferrari

Topicstarter
M'n goede oude toetsenbordje is niet meer wat het geweest is, maar ik zou erg graag een nieuw toetsenbord met precies dezelfde lay-out hebben.

De lay-out is namelijk bij de Enter-knop niet standaard en is als volgt:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
--------------
| Backspace   |
--------------|
 ]  |         |
----|         |
|   Enter     |
|             |
|-------------|
 Shift  |  \  |
|-------------|
| RM  | Ctrl  |
---------------

Waarbij RM de toets voor de rechtermuisknop voorstelt.

Volgens mij hebben alleen de oudere toetsenbordjes een dergelijke lay-out, maar ik zou graag een nieuw MS / Logitech / ander goed merk toetsenbord kopen... heeft één van jullie toevallig een idee welke tobo's dit zijn?

[ Voor 6% gewijzigd door Inferno op 11-01-2003 12:36 ]

Verwijderd

ouwe ramboorden van IBM van die PS/2 serie van vroeger hebben die layout... moet je goed kijken op rommelmarkt/koopjesbeursen enzow... akn je ze nog wel eens vinden

• Inferno
  • Niet online

Inferno

Fast, Faster, Ferrari

Topicstarter
Zoals ik al zei: ik wil graag een nieuw toetsenbord, geen oude :)

• sjroorda
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Heb een redelijk nieuwe, en enige verschil is een kortere backspace en de backslash niet rechts van de shift, maar op de plaats die door de backspace vrijkomt.
Vind een dergelijk klein verschil in lay-out niet het criterium om een goed toetsenbord al dan niet te kopen: je went er snel genoeg aan.

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:37
Ik heb eerlijk gezegd nog neet een TB met de \ richts van de shift gezien, ik denk niet dat íemand die maakt. De logitech TB's hebben de \ i.p.v. het linkeronderhoekje van de [return]

zo moeilijk is het toch niet om een lichtelijk nieuwe layout te leren. bij mij was ik er in 2 weken geheel aan gewend. dat is toch wat beter dan dat je een heel vervelend TB moet kopen alleen omdat de layout dan klopt

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-01 09:52

DeX

Ik heb alleen een kleirere Backspace knop.
Deze is gevonden op een beurs voor 2 euro.

• Inferno
  • Niet online

Inferno

Fast, Faster, Ferrari

Topicstarter
Hmm, nou kijk... ik wil het graag weer zo omdat ik niet met wasd games speel, maar gewoon nog met de pijltjes (jaja, n00b, whatever, ik 0wn je ass ;)) en geen muis wil met een scrollwieltje en dus de \ gebruik om van wapen te wisselen...

Goed, dat dit niet het criterium mag zijn om een goed toetsenbord te kopen ben ik met je eens, maar als ik toch kan kiezen, dan heb ik 10x liever eentje met dezelfde lay-out (ook omdat ik al bijna 3 jaar dezelfde ramplank gewend ben, dus ook met tekstverwerken erg handig als ik de toetsen kan vinden ;)).

Edit: Dex: merk / type?

[ Voor 3% gewijzigd door Inferno op 11-01-2003 12:57 ]

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:37
ik gebruik ook de pijltjes (jaha, call me n00b, niet zeiken, ik 0wn @ MOHAA).

maar je kunt toch nogsteeds de backslash bij de logitech borden gebruiken?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
   _________
  |Backspace|
 _|_________|
| ] | Return|
|___|_      |
  | \ |     |
 _|___|_____|
| Shift     |
|___________|
| RM | Ctrl |
|____|______|

netjes hè?
edit:
oh ja, ik ben geen logitech PR-gast, 't zijn gewoon de enige Keyboards waar ik van weet wat de layout is

[ Voor 24% gewijzigd door OnTracK op 11-01-2003 13:13 ]

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

• Nibble
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-07 01:34
Inferno schreef op 11 januari 2003 @ 12:35:
M'n goede oude toetsenbordje is niet meer wat het geweest is, maar ik zou erg graag een nieuw toetsenbord met precies dezelfde lay-out hebben.

De lay-out is namelijk bij de Enter-knop niet standaard en is als volgt:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
--------------
| Backspace   |
--------------|
 ]  |         |
----|         |
|   Enter     |
|             |
|-------------|
 Shift  |  \  |
|-------------|
| RM  | Ctrl  |
---------------

Waarbij RM de toets voor de rechtermuisknop voorstelt.

Volgens mij hebben alleen de oudere toetsenbordjes een dergelijke lay-out, maar ik zou graag een nieuw MS / Logitech / ander goed merk toetsenbord kopen... heeft één van jullie toevallig een idee welke tobo's dit zijn?
Mijn Lenco Egonomisch keyboard (fijnste tikplank die ik ooit onder mijn meat-hooks heb gehad) heeft alles hetzelfde!
Type nummer is: "MK 9501"

[ Voor 3% gewijzigd door Nibble op 11-01-2003 13:15 ]

T is for TANK, and T is for TERROR ... and K is the K for KILLING in error.

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-08 03:46

Mentalist

[avdD]

Dit bericht ben ik aan het inrammelen op een BTC 5201 met de knoppen op die plek. Best een goede plank, alleen jammer dat er geen polssteunen meer aanzitten, daar was ik wel gewend aan geraakt na tijden op een Packerd Bell SK-2300 (?) te tikken, die overigens OOK zo eruitziet rond de enter-toets.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

W3ird_N3rd schreef op 12 januari 2003 @ 01:08:
Dit bericht ben ik aan het inrammelen op een BTC 5201 met de knoppen op die plek. Best een goede plank, alleen jammer dat er geen polssteunen meer aanzitten, daar was ik wel gewend aan geraakt na tijden op een Packerd Bell SK-2300 (?) te tikken, die overigens OOK zo eruitziet rond de enter-toets.
Ik ben nu ff mijn mijn vriendin achter de PC en dit toetsenbord heeft het idd ook.

FF kijken wel merk...............
BTC 5201. :*)
Pagina: 1