[UPS] uitzetten s'nachts ok?

Pagina: 1
Acties:

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
We hebben hier een back UPS pro 420kva. Nou gaat normaal van de aansluiting waar de UPS aanhangt s'nachts de stroom eraf, i welke mate is it slecht?

Is het beter voor de levensduur van het apparaat en de batterijen om hem altijd aan te hebben staan? Stel hij gaat elke nacht 8 uur uit. Loopt hij dan helemaal leeg, zodat hij de volgende ochtend weer eerst 4 uur moet opladen?

Of maakt het nauwelijks uit, dus dat de batterijen nauwelijks lading verliezen s'nachts en dat het vele aan en uit gaan ook niet schadelijk is?

specs

• MR_VIPER
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-08 10:27

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

beter om hem altijd aan stroom te laten. Daar is ie eigenlijk voor bedoeld..... En het is zeker beter voor de accu's

*empty*

Verwijderd

Ik hen hier ook een zeer grote UPS en ik zet hem aan of uit als ik dat ook met mijn computer doe.
In prensiepe maakt het niks uit, kijk maar naar bijvoorbeel een auto accu.
Voor de vedere inlectronica in je UPS maakt het helemaal niks uit.

• maratropa
  • Niet online
ok, stel de accu zit helemaal vol, en je haalt de ups 8 uur van het net, maar er hangt ook geen load aan, zijn de batterijen dan na die 8 uur erg leeg?

specs

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
gladiool schreef op 11 januari 2003 @ 22:08:
ok, stel de accu zit helemaal vol, en je haalt de ups 8 uur van het net, maar er hangt ook geen load aan, zijn de batterijen dan na die 8 uur erg leeg?
nee, hij zal misschien iets leger zijn maar je zal er weinig van merken

• Diamon
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

Een Smart/Back-ups kun je het beste aan de netspanning laten hangen.
Mocht je bv een week ofzo op vakantie gaan, dan kun je overwegen om wel de
stekker er uit halen.

Een vergelijking met een auto accu is een beetje krom.

And The Only One

Verwijderd

een accu verlies 1% van zijn lading per etmaal dus 8 uur is 0.zoveel procent en dat heeft hij in een paar min weer bijgeladen. en een natte [ups] accu heeft geen geheugen effect.
Pagina: 1