MSN/AIM/enz-status bovenaan account

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpion1984
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-07 10:04
Ja ik weet het, het is verschillende keren voorbij gekomen maar hier nog een keer:
is het geen goed idee, dat je je status net als die van ICQ kunt laten wergeven in dit forum?

Hier eentje waarbij je de volgende kunt laten weergeven: AOL Instant Messenger (AIM), ICQ, Jabber, MSN/Windows Messenger, Yahoo Messenger, en Trillian:
http://status.webhop.net

Hij werkt zonder dat je iemand moet toevoegen bij MSN:
Afbeeldingslocatie: http://status.fishermotorsport.com/msn/pvdl1984@hotmail.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Scorpion1984 schreef op 11 januari 2003 @ 12:20:
Ja ik weet het, het is verschillende keren voorbij gekomen maar hier nog een keer:
is het geen goed idee, dat je je status net als die van ICQ kunt laten wergeven in dit forum?

Hier eentje waarbij je de volgende kunt laten weergeven: AOL Instant Messenger (AIM), ICQ, Jabber, MSN/Windows Messenger, Yahoo Messenger, en Trillian:
http://status.webhop.net

Hij werkt zonder dat je iemand moet toevoegen bij MSN:
[afbeelding]
1 nadeel, zie die url van het plaatje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:44
Vind die default animatie veel te overdreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mjah erkens maar als die gene MSN heeft op GoT staat het ook wel in zn profiel. Het is opzich niet zo'n slecht idee alleen die email staat plaintext op GoT dus dan krijg je weer de spambots :o. Verder is het denk ik ook raadzaam om je af te vragen of het handig is? Ik bedoel zoals bij ICQ, dat hebben heel veel GoTers maar MSN is wat minder dun gezaaid IMO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco899
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-01-2024

marco899

Know's what he wants.

Lijkt mij ook een goed idee. Zeker omdat MSN meer wordt gebruikt dan icq, en omdat je zo wat meer mogelijkheden krijgt om mensen aan te spreken, die geen email in hun profiel hebben te helpen.

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpion1984
MetHod schreef op 11 January 2003 @ 12:24:
Vind die default animatie veel te overdreven.
Die kan je aanpassen, ik heb andere gezien met de vlinder, zonder animatie.

Misschien vindt je deze mooier?:
Afbeeldingslocatie: http://www.arcisoft.com:99/msn/pvdl1984@hotmail.com

[ Voor 20% gewijzigd door Scorpion1984 op 11-01-2003 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpion1984
Verwijderd schreef op 11 januari 2003 @ 12:24:
Mjah erkens maar als die gene MSN heeft op GoT staat het ook wel in zn profiel. Het is opzich niet zo'n slecht idee alleen die email staat plaintext op GoT dus dan krijg je weer de spambots :o. Verder is het denk ik ook raadzaam om je af te vragen of het handig is? Ik bedoel zoals bij ICQ, dat hebben heel veel GoTers maar MSN is wat minder dun gezaaid IMO
Spam-bots? je moet die spam-bot toch wel eerst accepteren ;)
Iedereen van mijn vrienden heeft MSN, niemand ICQ, misschien is MSN populairder aan het worden?

[ Voor 10% gewijzigd door Scorpion1984 op 11-01-2003 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10 18:15

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Scorpion1984 schreef op 11 January 2003 @ 12:27:
[...]

Iedereen van mijn vrienden heeft MSN, niemand ICQ, misschien is MSN populairder aan het worden?
Je msn-handle is ook je emailadres. Je krijgt dus spammailtjes.

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Scorpion1984 schreef op 11 januari 2003 @ 12:27:
[...]

hmm, het zijn wel allemaal email adress :+

daarnaast hoeven we niet weer de discussie ICQ vs MSN te krijgen, want het is gewoon een feit dat ICQ beter is :+
Dat veel pubers nu MSN gebruiken komt door de marketing van Microsoft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 04-10 18:50
Scorpion1984 schreef op 11 januari 2003 @ 12:27:
je hoeft niemand te accepteren om mail te krijgen

edit:
beetje laat

[ Voor 6% gewijzigd door Wirf op 11-01-2003 12:31 ]

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:49

IceStorm

This place is GoT-like!!!

MSN is voor computer idee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpion1984
Wirf schreef op 11 January 2003 @ 12:31:
[...]

edit:
beetje laat
Ja, maar dat valt wel te veranderen, beetje handige GoT(er) kan wel zorgen dat je dit msn-adres niet plain in de broncode staat.

En MSN is nou niet echt computer idee, heb je al eens gekeken hoeveel mensen er op het grote msn topic hebben gereageerd???? En msn heeft fijne ads: http://msgplus.mybboard.com(forum, officiele site is tijdelijk down)

En het gaat hier niet alleen om MSN, maar ook om yahoo, en AIM, ik denk dat deze zo ongeveer alle grote chat-soorten ondersteund(lees het eerste bericht nog maar eens goed door!)

[ Voor 15% gewijzigd door Scorpion1984 op 11-01-2003 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Dat jij zo'n topic durft te openen met die ondertitel zeg :p.

Professioneel Hyves-weigeraar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpion1984
Wouter Tinus schreef op 11 January 2003 @ 12:39:
Welke titel anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Niet de titel van dit topic, je eigen ondertitel:
I hate Microsoft-rotzooi!
We merken het ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpion1984
Haha, keej. Ik kan niet om msn heen, al mijn vrienden gebruiken het, anders is chatten zo lastig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Wouter Tinus schreef op 11 januari 2003 @ 12:39:
lol, idd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpion1984
Beetje on-topic blijven please, als je die discussie wil voeren doe het dan ff via msn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Lijkt me niets. Helemaal omdat die e-mail adressen plain tekst zichtbaar zijn...
Het is zo toch goed met een MSN en ICQ icoontje?

Die online/offline status zegt toch niet zo veel ;)

[ Voor 18% gewijzigd door SH007 op 11-01-2003 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpion1984
MSN icontje waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

SH007 schreef op 11 januari 2003 @ 12:47:
Lijkt me niets. Helemaal omdat die e-mail adressen plain tekst zichtbaar zijn...
Het is zo toch goed met een MSN en ICQ icoontje?
precies
Die online/offline status zegt toch niet zo veel ;)
nee idd

enne ik wil een irc-online icon, kan dat ook :?
bij je post ;)
moet je je pref ff aanzetten :P

edit:
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~h.j.erkens/michael/msnicon.jpg

[ Voor 29% gewijzigd door Erkens op 11-01-2003 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Naast de quote knop :)

Edit: Damn you Erkens :P

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2003 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpion1984
Ja heel leuk, maar dat past zich niet aan met mijn status!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpion1984
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Wirf schreef op 11 January 2003 @ 12:31:
[...]

edit:
beetje laat

--------------------------------------------------------------------------------

Ja, maar dat valt wel te veranderen, beetje handige GoT(er) kan wel zorgen dat je dit msn-adres niet plain in de broncode staat! Leest iemand dit topic wel helemaal door, krijg elke opmerking 3 keer, terwijl ik er ook al een antwoord op heb gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Had je ook gekeken naar wat het nou precies is?
Het is een daemon in java die continue moet draaien en voor elk icon dan een (gecachde) request moet doen bij MSN/AIM/Yahoo/etc...

Met duizenden icons die hier per uur geserveerd zouden moeten worden betwijfel ik of die daemon het uberhaupt wel trekt.

Icq levert zelf een goede service hiervoor, die iig ruim bemeten is. Als ms/aol/yahoo zelf zo'n service zou bieden zouden we het zeker gebruiken, maar als we zelf daemons oid moeten draaien doen we dat toch liever niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Scorpion1984 schreef op 11 January 2003 @ 13:14:
Ja, maar dat valt wel te veranderen, beetje handige GoT(er) kan wel zorgen dat je dit msn-adres niet plain in de broncode staat! Leest iemand dit topic wel helemaal door, krijg elke opmerking 3 keer, terwijl ik er ook al een antwoord op heb gegeven.

Nauwelijks, de broncode van de tool die je aanreikt is namelijk niet open, zo te zien en dan is het niet aan te passen en dus ook niet "te tweaken"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpion1984
Jammer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Scorpion1984 schreef op 11 January 2003 @ 12:38:
En MSN is nou niet echt computer idee, heb je al eens gekeken hoeveel mensen er op het grote msn topic hebben gereageerd????
Misschien dat veel mensen daarvan ook beter passen op het Computer Iedee forum? :?

Dat betekend niet dat ik iedereen die daar posts heeft staan weg wil hebben, laat dat duidelijk zijn.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-10 22:14

Arno

PF5A

marco899 schreef op 11 January 2003 @ 12:25:
Lijkt mij ook een goed idee. Zeker omdat MSN meer wordt gebruikt dan icq
Dus niet, ICQ blijft een betere en grotere IM. MSN is alleen populair geworden omdat Microsoft het door de strotten van mensen duwt en omdat er geen alternatieven geboden worden.

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

In Nederland heeft MSN een enorme groei doorgemaakt, en is zeker de grootste geworden qua userbase. Internationaal is AIM/ICQ waarschijnlijk nog wel groter idd., maar GoT is een Nederlands forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Traag schreef op 11 januari 2003 @ 14:34:MSN is alleen populair geworden omdat Microsoft het door de strotten van mensen duwt en omdat er geen alternatieven geboden worden.
Da's niet waar Traag. ICQ kun je prima in Windows installeren, alleen is MSN standaard geinstalleerd, en is de drempel om het te gebruiken een stuk lager dan bij ICQ (naar www.icq.com gaan, download zoeken, downloaden, installeren, instellen), dan is MSN handiger : je klikt op het icoontje, en je vult je email-adres in, klaar.

Dus mensen die rond deze tijd met computeren beginnen, zullen eerder op MSN blijven hangen, terwijl wij vroeger voor allebei moesten downloaden, en zijn blijven hangen op ICQ, omdat dat eerder beschikbaar was. Mooie bijkomstigheid is, dat ICQ beter is dan MSN. :P

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

moto-moi schreef op 11 January 2003 @ 14:49:
[...]

Da's niet waar Traag. ICQ kun je prima in Windows installeren, alleen is MSN standaard geinstalleerd, en is de drempel om het te gebruiken een stuk lager dan bij ICQ (naar www.icq.com gaan, download zoeken, downloaden, installeren, instellen), dan is MSN handiger : je klikt op het icoontje, en je vult je email-adres in, klaar.

Dus mensen die rond deze tijd met computeren beginnen, zullen eerder op MSN blijven hangen, terwijl wij vroeger voor allebei moesten downloaden, en zijn blijven hangen op ICQ, omdat dat eerder beschikbaar was. Mooie bijkomstigheid is, dat ICQ beter is dan MSN. :P
En als je nou Trillian voor Windows gebruikt heb je het allemaal in 1 :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpion1984
De enige reden waarom ik msn gebruik is omdat iedereen die ik ken voornamelijk msn gebruiken. Het geroep van "computer idee" mensen is alleen maar stom beledigen, want ik en vele met mij die msn gebruiken, kunnen beter omgaan met de pc dan die mensen die meteen "computer idee mensen" uitbraken. Sorry voor dit geflame maar aan dit soort vooroordelen en eigendunk heb ik een hekel. En zeker omdat het gigantisch off-topic is.

En dit is een msn/icq discussie aan het worden, please blijf bij het topic: zullen we geen online/offline icoontje toevoegen net als bij het icq icoontje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Scorpion1984 schreef op 11 January 2003 @ 15:55:
En dit is een msn/icq discussie aan het worden, please blijf bij het topic: zullen we geen online/offline icoontje toevoegen net als bij het icq icoontje?
ACM schreef op 11 January 2003 @ 13:31:
Icq levert zelf een goede service hiervoor, die iig ruim bemeten is. Als ms/aol/yahoo zelf zo'n service zou bieden zouden we het zeker gebruiken, maar als we zelf daemons oid moeten draaien doen we dat toch liever niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Scorpion1984 schreef op 11 January 2003 @ 15:55:
De enige reden waarom ik msn gebruik is omdat iedereen die ik ken voornamelijk msn gebruiken. Het geroep van "computer idee" mensen is alleen maar stom beledigen, want ik en vele met mij die msn gebruiken, kunnen beter omgaan met de pc dan die mensen die meteen "computer idee mensen" uitbraken. Sorry voor dit geflame maar aan dit soort vooroordelen en eigendunk heb ik een hekel. En zeker omdat het gigantisch off-topic is.
Wat mij opvalt aan MSN: ALLEEN n00bs vragen naar m'n MSN Messenger adres. Voor de rest is het bijna nooit voorgekomen dat een tweaker oid vroeg wat m'n MSN Messenger adres is.
Toeval? Of toch stiekem niet?
Feit blijft: Als je kijkt naar de gemiddelde computerkennis van een MSN Messenger gebruiker en een ICQ gebruiker, dan ICQ gebruikers veel meer kennis hebben.
Als je de reply van ACM had gelezen weet je dat het dus niet doorgaat.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T. van Beek
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-10-2024

T. van Beek

flickritus

Tjah, zie de toegevoegde waarde er niet echt van, hij moet je toch daarna nog accepteren enz. Het moet niet te druk worden daar rechts boven B)

http://flickr.com/photos/itommy/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
T. van Beek schreef op 11 januari 2003 @ 18:03:
Tjah, zie de toegevoegde waarde er niet echt van, hij moet je toch daarna nog accepteren enz. Het moet niet te druk worden daar rechts boven B)
uhm,
het bestaande MSN Messenger icontje zou dan natuurlijk vervangen worden. ;)

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpion1984
DataBeest schreef op 11 januari 2003 @ 17:55:
[...]

Wat mij opvalt aan MSN: ALLEEN n00bs vragen naar m'n MSN Messenger adres. Voor de rest is het bijna nooit voorgekomen dat een tweaker oid vroeg wat m'n MSN Messenger adres is.
Toeval? Of toch stiekem niet?
Feit blijft: Als je kijkt naar de gemiddelde computerkennis van een MSN Messenger gebruiker en een ICQ gebruiker, dan ICQ gebruikers veel meer kennis hebben.
[...]
Dit komt omdat ALLEEN n00bs stap voor stap uitleg ndoig hebben, en dus het liefst na elke stap uitleg hebben(waarvoor een im-client het makkelijkste is). En aangezien in nederland het grootste gedeelte met msn werkt en niet met icq, is het niet zo gek dat de gemiddelde msn-er minder kennis over computers hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpion1984
DataBeest schreef op 11 januari 2003 @ 18:07:
[...]

uhm,
Precies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T. van Beek
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-10-2024

T. van Beek

flickritus

DataBeest schreef op 11 January 2003 @ 18:07:
[...]

uhm,
Die vele veranderingen in kleuren bedoel ik er mee (Online bij 1 en Online met ICQ, online bij msn en offline ICQ, blalabala (Vele combinaties)).

http://flickr.com/photos/itommy/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpion1984
Meestal heeft degene die icq heeft geen msn en andersom, dus geen vele combinaties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Scorpion1984 schreef op 11 January 2003 @ 20:30:
Meestal heeft degene die icq heeft geen msn en andersom, dus geen vele combinaties!
bullshit, maar aangezien ook jij geen discussie wilde over MSN Messenger versus ICQ ga ik daar niet verder op in ;)

Daarnaast ligt de bal nu bij MSN om zo'n status te implementeren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen die het te druk vinden bovenin kunnen dit veranderen in hun prefs, dus dat lijkt me geen probleem.
En als de ICQ-status weergegeven wordt, waarom dan niet die van MSN; ik gebruik al jaren geen MSN meer omdat ik ook graag bereikbaar ben voor niet GoT'ers. Het icoon'tje staat er al, mensen die het wensen in te vullen geven hun eventueel te spammen adres al, dus in mijn optiek verandert er niet zo enorm veel aan de userside. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Verwijderd schreef op 13 January 2003 @ 00:48:
En als de ICQ-status weergegeven wordt, waarom dan niet die van MSN;

Zie mijn uitleg een paar posts hierboven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ik uiteraard gelezen en ik begrijp de technische bezwaren (als het niet kan, dan kan het niet), maar ik wil alleen de non-technische van tafel doen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-10 22:14

Arno

PF5A

Verwijderd schreef op 13 januari 2003 @ 01:47:
Heb ik uiteraard gelezen en ik begrijp de technische bezwaren (als het niet kan, dan kan het niet), maar ik wil alleen de non-technische van tafel doen. :)
Dit zijn er niet, maar aangezien Microsoft het technisch niet aanbiedt, houdt het denk ik op.

Overigens verwacht ik niet dat het zal komen, aangezien Microsoft veel te bang is gezeik te krijgen met privacy wetgevingen.

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpion1984
Traag schreef op 13 January 2003 @ 07:28:
[...]
Dit zijn er niet, maar aangezien Microsoft het technisch niet aanbiedt, houdt het denk ik op.

Overigens verwacht ik niet dat het zal komen, aangezien Microsoft veel te bang is gezeik te krijgen met privacy wetgevingen.
Hoezo, ICQ, heeft toch ook geen gezeik met de status-weergave, en het kan al, met het programmatje wat ik hierboven al heb genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Ik ben geen server-expert, maar je gaat mij niet vertellen dat een paar duizend van die java-dingen geen ongeloofelijk zware last op de server leggen.
En ik gok (gokje hoor) dat het totale ICQ-serverpark ff wat groter is dan er in ons rackje zit. :)

[ Voor 25% gewijzigd door Kaj. op 14-01-2003 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpion1984
jah maar waar ik op doel, is dat microsoft heus geen gezeik hiermee krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erkens schreef op 11 januari 2003 @ 12:30:
[...]

hmm, het zijn wel allemaal email adress :+

daarnaast hoeven we niet weer de discussie ICQ vs MSN te krijgen, want het is gewoon een feit dat ICQ beter is :+
Dat veel pubers nu MSN gebruiken komt door de marketing van Microsoft ;)
dus jij praat namens de hele
GoT gemeenschap? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpion1984
Neej, dis gewoon de zoveelste belediging voor msn-users!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 14 januari 2003 @ 15:25:
[...]

dus jij praat namens de hele
GoT gemeenschap? :?
ja, dat heeft hij unaniem besloten :D

(hij heeft wel klein beetjes gelijk natuurlijk :X )

</end flame>

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Erkens maakte gewoon een geintje (mind the :+ )
Daarvoor hoeft dit topic niet te verzakken in de maandelijkse MSN vs ICQ discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:48

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Ik heb al eens wat oudere topics hierover gelezen en de mening van msn is soms echt erg :X ICQ is 1337 en msn is voor de mensen van computeridee en noobs |:( .

Ik zou de status ook wel willen, maar zoals ACM al aangeeft:

1. Te zware belasting van de servers
2. Bron code staat mail adres
Pagina: 1