Toon posts:

Kabel van TV-Out naar TV

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een kabel nodig van mijn TV-Out kaart naar mijn TV. De afstand hiervan is 12 METER. Ik weet dat dit lang is maar het moet gewoon mogelijk zijn.

Ik had nu een kabel gemaakt van een hele lange composite kabel, en dan via zo'n scart connector naar de TV. Helaas was er dus bijna NIETS op het scherm te zien, alleen maar ruis. Dus de kabel is niet goed.

Ik zat nu misschien te denken aan er een dikke COAX kabel tussen te stoppen met aan het begin een versterker er tussen, maar hoe sluit ik dan zo'n coax kabel aan op de TV-Out kaart (dit kan S-Video zijn of Composite) en hoe aan de SCART connector.

Heeft iemand hier idee'en over ?

Verwijderd

Topicstarter
Heeft er verder niemand zo'n lange kabel lopen van je PC naar de TV ?

Verwijderd

Ik heb er op dit moment 1 liggen van 10 meter plus een verlengstukkie van 1 meter en die doet het perfect!

met vriendelijke groet,

Erik Radix

• Lorenz0
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-12-2025
Ik gebruik hier een dikke coax kabel van 10 meter en dat werkt prima. Maar een dunne kabel voldoet ook prima. Je hebt echt geen versterker nodig hoor!!! Je hebt het niet over honderden meters. :)

Verwijderd

Ik heb bij zo'n elektrozaakje een paar cinch (tulp) stekkertjes aan een 75 ohm coax kabel laten zetten. De kabel is 7 meter lang en werkt perfect.

Adriaan

Verwijderd

Topicstarter
Ik zat nu ook te kijken naar zo'n Marmitek Gigavideo 30 draadloos systeem, maar als iedereen toch goede kwaliteit haalt met gewone (dikke) coax kabel dan zal ik dat ook eens proberen.

Zit er nog kwaliteits verschil tussen de coax kabels ?
dus dat ik bijv bij een doe het zelf zaak gewoon 12 meter coax haal en deze gebruik of dat ik bij een elektro boer coax kabel haal ?

• WFvN
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 11 november 2000 19:41 schreef kruger het volgende:
Ik heb een kabel nodig van mijn TV-Out kaart naar mijn TV. De afstand hiervan is 12 METER. Ik weet dat dit lang is maar het moet gewoon mogelijk zijn.[/quote]Indeed... ik maak gebruik van male-tulp aan beide uiteinden van meer dan 25 (!!!!) meter kabel. Goed beeld

• Lorenz0
  • Laatst online: 04-12-2025
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 12 november 2000 23:15 schreef kruger het volgende:
Zit er nog kwaliteits verschil tussen de coax kabels ?
dus dat ik bijv bij een doe het zelf zaak gewoon 12 meter coax haal en deze gebruik of dat ik bij een elektro boer coax kabel haal ?[/quote]Je hebt wel kwaliteitsverschil uiteraard, maar voor 12 meter maakt dat echt niet uit hoor. Neem gewoon kabel van een doe-het-zelf-zaak want anders ga je alleen maar onnodig meer geld betalen. En mocht je zelf de pluggen eraan gaan zetten, let dan goed op dat de kabel geen kortsluiting gaat veroorzaken, want dan werkt het uiteraard nog steeds niet. Het klinkt misschien dom, maar ik moet zeggen dat ik dit probleem al vaak tegen ben gekomen.

Verwijderd

Topicstarter
Nou bedankt voor alle info, met een coax kabel (bij zo'n doe het zelf zaak gehaalt) werkt het perfect :)

dus gewoon goed beeld over een afstand van 12 m
Pagina: 1