Multitap voor PC-controllers

Pagina: 1
Acties:

• Christiaan
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-08-2021
Op de vereniging waar ik geregeld kom hebben we het plan opgevat om een oude SNES te parkeren waarop wat ge-gamed kan worden. Uiteindelijk lijkt het mij handiger om de lokale muziek-server (met aansluiting op de TV via de TV-out) te gebruiken. Met een SNES-emulator kunnen we alles gewoon spelen zonder dat er extra stopcontacten e.d. nodig zijn voor een super nintendo. Deze kan, met spellen en al, dan dus naar de kelder verbannen worden :).

We hebben enkele spellen, die we dus nu ook als rom hebben, die met vier spelers gespeeld kunnen worden. Op de SNES kon je een multitap aansluiten om vier controllers aan te sluiten. Is er een goede manier om ditzelfde te bereiken met een PC?

[ Voor 7% gewijzigd door Christiaan op 11-01-2003 12:13 ]

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05:52

-ET-

Phone Home

Niet in de vorm zoals het bij de snes gedaan werd. Wat je wel kan doen. Mits de emu het ondersteund is gewoon 4 usb joysticks aansluiten.

Verwijderd

Ik dag dat creative van die EA games controllers had waar je dus 4 gamepads op 1 gameport kon aansluiten

• Christiaan
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-08-2021
Wat ik nu maar ga proberen is een USB-hubje met vier sidewinders van Microsoft. Dat zou wel moeten lukken denk ik. Het kost wat, maar als het werkt ben ik tevreden.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Met USB heb je daar tegenwoordig niks speciaals meer voor nodig inderdaad, dan kun je gewoon 128 joysticks tegelijk aansluiten :)