[MBM 5.2.10] FF quick vraagje

Pagina: 1
Acties:

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:36
Hmm ik zit hier dus ff die nieuwe MBM te configureren, maarre ... ik snap ff niet welke nu mijn cpu sensor is. ik heb ook Speedfan draaien, en daar staat bij config dat LM90 op SMBus de CPU Sensor is, nja die is 63c, lijkt mij 'n beetje hoog voor mijn XP1700+ @ 1660 MHz @ 1.9v toch :? De rest van die Winbond sensoren (alle behalve de normale Winbond, dus niet iets erachter), geven aan dat de temp -47c is o.i.d.

Ik heb btw 'n KD7-Raid...

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:04
erm zou je even in MBM moeten kijken en snel rebooten, dan kan je zien in je bios of het klopt (zal wel iets afkoelen, maar niet veel)

en als een sensor niet herkend wordt geeftie 147C oid aan, geen 63

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

als dat de eerste keer is dat je mbm draait of iets wat er op lijkt (nog nooit je temperaturen hebt gezien) zou het overigens goed mogelijk zijn dat ie zo warm is hoor.

toen mn koeling niet meer lekker was op een hete zomerdag terwijl ik een dvdtje zat te rippen stond de thermometer ook op 61

Ik kom overigens wel vaker belachelijk hoge temperaturen tegen op sommige systemen. Op een lan mbm geinstalleerd bij een vriend voor de grap. Die tb1400 was 70 graden, en dan weet ik niet hoe kapot zijn sensor was overigens.. want casefans had ie er genoeg.

overigens.. je hebt hem nog overclocked ook.. ik zeg dat de LM90 je cpu sensor is :)

ps.. ik heb ook altijd een sensor 3 ertussen die -32 is.. mogen ze mij wijzen waar t zo koud is in mn kast :?

• De_Bastaard
Mja die sensoren kloppen nog steeds niet :( .. heb nu die MBM 5.2.2.0 (nieuwste versie), en nog steeds geen verschil. Die temp krijg ik ook in m'n BIOS en ik denk dus dat MBM die oppervlakte temp aangeeft en niet die internal temperature. Dan over die voltages, ik heb GEEN id hoe ik dat nu voor mekaar moet krijgen, heb al op t MBM Forum gevraagd en wacht nu op een reactie =]

Verwijderd

lol kun je niet geloven dat je cpu zo warm loopt, met een vcore van 1.9v zal die wel al lekker warmer lopen hoor, en als je dan ook nog overclockt hebt is er veel kans dat je cpu zo warm loopt, welke cooler heb je, miss een brakke cooler die niet goed koelt

je ziet maar

• Dark Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-02 10:09

Dark Angel

Corvette LS Power

Ik weet niet hoe het bij jouw zit ik heb ook een Kd7-R en mijn mainbord temp is dus 68 Graden Cpu 39 moet je maar eens een 80mm fan recht onder je cpu socket hangen en kijken of je temp in eens heel erg zakken want volgens mij klopt die sensor op je mainbord niet.

|D3 Battletag: <SG>DarkAngelnl#2829| WOT DarkAngelnl

• De_Bastaard
Hmm net ff gechecked, en de core temperature is 60graden ongeveer, en de surface temp is meestal rond de 40.

oja het is 'n 1700+ @ 1660 MHz @ 1.9v met 'n coolermaster HCC-001, dus zo brak issie niet... heb er nu btw een bureau ventilator op ge-aimed =]
Pagina: 1